B
B Boan skrev:
Hmmm någon som har kvar en manual till 2.1 ?;-).

Fick in SPC PRO, sen gick det. Fick stänga av TLS... nu börjar uppdateringen....
 
RilleRock RilleRock skrev:
Vad säger ATS loggen mot Connect?
 
  • Skärmdump av en mobilapp med menyn Objekt, visar två paneler varav en är märkt 'Demoobjekt'.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av en konfigurationsmeny för ATS med inställningsalternativ och statusinformation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av en konfigurationsmeny för FlexC RCT med inställningar för panelidentifiering och nätverksinterface.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av ett systemlogg med tidsstämplar och händelser såsom kameror offline/online och statusändringar för säkerhetssystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag får push notiser samt Mail men kommer inte in som tidigare har inte ändrat några inställningar vad kan det vara för fel, kom ihåg att det var svårt att få igång den !
 
RilleRock
V Variabel skrev:
Jag får push notiser samt Mail men kommer inte in som tidigare har inte ändrat några inställningar vad kan det vara för fel, kom ihåg att det var svårt att få igång den !
Ipadressen stämmer ju inte för de första om den skall vara till connect?
Skriv spcconnect.com istället.

Var kommer du inte in?
 
RilleRock RilleRock skrev:
Ipadressen stämmer ju inte för de första om den skall vara till connect?
Skriv spcconnect.com istället.

Var kommer du inte in?
Jag kan inte styra larmet från appen vilket fungerade tidigare
 
V Variabel skrev:
Jag kan inte styra larmet från appen vilket fungerade tidigare
Du är en klippa fungerar nu tackar
 
  • Gilla
RilleRock
  • Laddar…
RilleRock
Allmän info:
Vanderbilt har skickat ut mail till alla connectanvändare angående migreringen av deras server och byte av ipadress.
Ipadressen skall vara spcconnect.com.
Och har man problem med dnsuppslagningen så uppdatera till senaste fw.
Finns på https://www.spcsupportinfo.com/SPCConnectPro/?page_id=7584
 
B
I SPC, vilken ”standard” är lämplig att följa? Det får ju
Välja mellan två olika eller ”odefinierad”, verkar som det gör att vissa inställningar är låsta.

Sen en fråga... är det vanligast att
Köra med verifierade larm eller brukar de flesta larma direkt ? Dvs till larmcentral....
 
Hej,
Tänkte höra med er om hur man gör en mapping gate?

Har en utgång som är kopplad till mitt KNX system som är i läge "Frånkoppling". När jag frånkopplar så tänds ett scenario typ välkommen hem.

Men samtidigt används den utgången varje dag kl.xx för frånkoppla skalskydd då frugan öppnat dörren tidigt på morgonen utan att larma av och väckt alla.

Kan man ha kvar så att det larmas av kl.xx men att utgången mot knx triggas 30-60min senare?

Har en fråga till gällande garaget. Tänkte koppla en utgång för att trigga garageporten via knx. Det är klart.
Om garageporten är öppen och jag larmar på garaget så sätter jag tidsräknaren lite längre än vad porten behöver för att stänga sig. Men om jag larmar på när porten är stängd så vill jag inte att utgång triggas och öppnar porten.

Tack på förhand.

Mvh
Badr
 
  • Gilla
Boan
  • Laddar…
Hej, någon som vet om jag kan ansluta en bewator k42 eller k44 till en spc larmcentral för att kunna larma på och larma samt se om det är larmat? Hur kan man koppla den till en expantionsenhet ?
 
Hej

Har strul med mitt larm, SPC4300. Har funkar bra under några år, men fick för ett tag sen problem att nå nätet, och nu senast även problem att logga in lokalt via webb gränssnittet.

Min router verkar hitta centralenheten, men går inte att använda ip nr att logga in. Försökte sen med USB, funkar inte heller. Gjorde både SW & full återställning, men USB via SPC Connect Pro funkar inte.. Får upp ett felmeddelande;
"There was an error opening the USB serial port connection. Please try to unplug the USB cable to the SPC penel"

Har testat två olika kablar.
En initial visuell koll ger att det blinkar en massa grönt :D
"manöverpanelen" har kontakt med centralenheten vid återställning.

Några idéer vad som kan vara fel?
 
B
O Opz99 skrev:
Hej

Har strul med mitt larm, SPC4300. Har funkar bra under några år, men fick för ett tag sen problem att nå nätet, och nu senast även problem att logga in lokalt via webb gränssnittet.

Min router verkar hitta centralenheten, men går inte att använda ip nr att logga in. Försökte sen med USB, funkar inte heller. Gjorde både SW & full återställning, men USB via SPC Connect Pro funkar inte.. Får upp ett felmeddelande;
"There was an error opening the USB serial port connection. Please try to unplug the USB cable to the SPC penel"

Har testat två olika kablar.
En initial visuell koll ger att det blinkar en massa grönt :D
"manöverpanelen" har kontakt med centralenheten vid återställning.

Några idéer vad som kan vara fel?
Vilken version av FW har du i den? I map kan du se ethernet inställningar. Det kan ju krångla med TLS i webläsare...
 
O Opz99 skrev:
Hej

Har strul med mitt larm, SPC4300. Har funkar bra under några år, men fick för ett tag sen problem att nå nätet, och nu senast även problem att logga in lokalt via webb gränssnittet.

Min router verkar hitta centralenheten, men går inte att använda ip nr att logga in. Försökte sen med USB, funkar inte heller. Gjorde både SW & full återställning, men USB via SPC Connect Pro funkar inte.. Får upp ett felmeddelande;
"There was an error opening the USB serial port connection. Please try to unplug the USB cable to the SPC penel"

Har testat två olika kablar.
En initial visuell koll ger att det blinkar en massa grönt :D
"manöverpanelen" har kontakt med centralenheten vid återställning.

Några idéer vad som kan vara fel?
B Boan skrev:
Vilken version av FW har du i den? I map kan du se ethernet inställningar. Det kan ju krångla med TLS i webläsare...
Har version 3.6.6 - R21359 , testade med SPC Connect PRO, och kom inte in via USB ens..
 
B
Har du testat SPC PRO ? Dvs Windows programmet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.