Rotex 150
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Det är vad jag kallar för dyrt :surprised::dizzy:
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det är vad jag kallar för dyrt
Den billigare varianten är högerarm 130. Man tar slippapper, sätter på en kloss och rör sen armen i eccentriska rörelser ;)

Jag körde med en sickel, gick oväntat lätt i trappan.
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Vad för slip hade ni rekommenderat för att slipa ner en lackad furutrappa? Ska även slipa ner två takstolar från 80-talet för att betsa/lasera. Excenter? Bandslip? Inte allt för dyrt då de förmodligen inte kommer användas till mer än detta?

Även på jakt efter en blå Bosch sticksåg då den gröna gett upp :)

Ytan på takstolen:
[bild]
Har själv använt lamellrondel för trä till vinkelslipen för avjämning av bla grovt trä och en fernissad trapp. Kanske kan vara ett alt, men det kräver efterslip med maskin eller om man vill förhand.
 
Frustrator Frustrator skrev:
Den billigare varianten är högerarm 130. Man tar slippapper, sätter på en kloss och rör sen armen i eccentriska rörelser ;)

Jag körde med en sickel, gick oväntat lätt i trappan.
Det finns ju billigare maskiner än 3500-7000kr :crysmile:. Känns lite för entusiastiskt att köra med slipmusen. Men en bandslip kan nog vara bra på takstolen, men har man någon större nytta av den på trappan? Känns inte som kan kommer åt riktigt
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det finns ju billigare maskiner än 3500-7000kr :crysmile:. Känns lite för entusiastiskt att köra med slipmusen. Men en bandslip kan nog vara bra på takstolen, men har man någon större nytta av den på trappan? Känns inte som kan kommer åt riktigt
En planslip kanske? Då bör du komma åt hörnen om dom är ungefär 90°
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Vad för slip hade ni rekommenderat för att slipa ner en lackad furutrappa? Ska även slipa ner två takstolar från 80-talet för att betsa/lasera. Excenter? Bandslip? Inte allt för dyrt då de förmodligen inte kommer användas till mer än detta?

Även på jakt efter en blå Bosch sticksåg då den gröna gett upp :)

Ytan på takstolen:
[bild]
Metabo lackfräs?

Ihop med en GST160CE eller GST 18V-LI ;)
 
FredrikR FredrikR skrev:
Metabo lackfräs?

Ihop med en GST160CE eller GST 18V-LI ;)
Har en Metabo LF, men allt behöver ju slipas efteråt :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Vad för slip hade ni rekommenderat för att slipa ner en lackad furutrappa? Ska även slipa ner två takstolar från 80-talet för att betsa/lasera. Excenter? Bandslip? Inte allt för dyrt då de förmodligen inte kommer användas till mer än detta?

Även på jakt efter en blå Bosch sticksåg då den gröna gett upp :)

Ytan på takstolen:
[bild]
Bosch GEX 125-150 2300:- Har en själv, riktigt nöjd
https://www.netonnet.se/art/hem-hus...xUXby27bgtPQd3lcweAwJs1Okrg_qvbAaAo7eEALw_wcB
 
JLyck JLyck skrev:
2776kr för en Bosch gsr 18v-60c med lboxx, 2x4.0ah och laddare är väl ett rätt hyfsat pris?

[länk]

Vill byta ut min makita ddf 482 mot något annat och då fastnat för denna boschen.
Låter som ett riktigt bra pris!
Kolla idealo.de innan köp, men jag gissar dom får svårt att matcha.
 
JLyck JLyck skrev:
2776kr för en Bosch gsr 18v-60c med lboxx, 2x4.0ah och laddare är väl ett rätt hyfsat pris?

[länk]

Vill byta ut min makita ddf 482 mot något annat och då fastnat för denna boschen.
Är makitan kass eller vill du bara uppgradera? Har du andra batterimaskiner i något system?
 
P Prodigys skrev:
Är makitan kass eller vill du bara uppgradera? Har du andra batterimaskiner i något system?
Nja, inte mer än chucken vobblar ruskigt mycket plus att den blir väldigt varm. Har slagaren dtd154 och en grästrimmer som använder samma batteri. Tänkte behålla dom då jag är sjukt nöjd med dom.

FredrikR FredrikR skrev:
Låter som ett riktigt bra pris!
Kolla idealo.de innan köp, men jag gissar dom får svårt att matcha.
Ah, då blir det nog ett köp.
 
Blev ett köp från toolab. :):beer:
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.