Då var köksö med stolar klar!
 
  • Köksö med mörkt träbordsskiva och vita stolar mot en lantlig interiör-bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybyggd köksö med träskiva och vita stolar i ett kök med rostfria vitvaror.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybyggd köksö i vitt med mörkt träskiva och matchande stolar i ett ljust kök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitmålad köksö med träbänkskiva och två matchande vita barstolar med trä sitsar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Simsu och 18 till
  • Laddar…
T t_conradsson skrev:
Arnebo såg ett par mil söder om stan har virke dock ej snickeritorrt så du får torka några månader först

/Tobias
B badtastex skrev:
Snygg pall, om det är ek du är ute efter så finns det en firma som tillverkar saker av ek i Vreta Kloster - eftersom de sågar upp själva så kan de även sälja materialet. De har ofta annonser på blocket, tror företaget heter ekgrindar.

Själv har jag handlat ask av den lokala snickarfabriken - kan tänka mig att de kan sälja mer...
Tack för tipsen!
 
Behövde en plats i köket för kokböcker och fick chansen att att öva lite :)
 
  • Trähylla med två fack för kokböcker, handtillverkad och placerad på en stol.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hemsnickrad trähylla för kokböcker står på en stol i en verkstad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hantverk av träplank formad för kokbokshylla på ett arbetsbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grönt hängande köksskåp fyllt med kokböcker mot en tapet med växtmotiv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Simsu och 22 till
  • Laddar…
M Mangan84 skrev:
Behövde en plats i köket för kokböcker och fick chansen att att öva lite :)
Jättefint arbete! Personligen tycker jag den skulle vinna på krönlist och bottenplatta, tror proportionerna skulle bli bättre :)(y)
 
  • Gilla
Fredric L
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Jättefint arbete! Personligen tycker jag den skulle vinna på krönlist och bottenplatta, tror proportionerna skulle bli bättre :)(y)
Tanken med krön och bottenplatta fanns där från början men ville ha ett ”rakare” skåp. (Visste inte hur jag skulle få till såna lister bra :rolleyes:)

Det här skåpet var förlaga.
 
  • Gammalt rött träskåp med glasdörrar på en gul vägg, används för förvaring i ett verkstadsutrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Chiippe
  • Laddar…
Kollade precis om personen som la upp denna sida verkligen var en riktig människa eller bot? Annars spammas Teds sida friskt på bland annat Youtube.
 
Har den senaste tiden jobbat med ett roligt litet projekt. Behövde något att göra i mitt lilla snickeri och någon behövde en present. Sagt och gjort, jag byggde en present i form av en herrbetjänt.
Hemsnickrad herrbetjänt i ljust trä står på parkettgolv med världskarta på väggen i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handbyggd trä-herrbetjänt på ett trägolv framför en vägg med världens namn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En hemmagjord herrbetjänt i trä står mot en vägg med namn på olika länder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Simsu och 33 till
  • Laddar…
Riktigt snyggt jobb Ezcobar!
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
Riktigt snyggt jobb Ezcobar!
Tack Daniel. Jättenöjd med allt utom ytbehandlingen. Vit hårdvaxolja. Gillar utseendet och känslan när man tar på det men det var svårt att få det jämt och snyggt. Vissa partier har tagit upp mer pigment än andra tyvärr. Men det var första gången med den produkten så man får öva lite mer
 
Skrivbord till ungarna. Nu har lillgrabben blivit så stor att det var dags att få ett skrivbord. Jag kopierade designen jag hade till hans syster. Limma på en hardboard-skiva på en billig plywood-skiva. Sätt en sarg runt och måla toppen i valfri färg. Väldigt enkel och billig toppskiva!

Båda är gjorda i ask. Den lilarosa är nog bara oljad (Osmo 3040?). Den turkosa är behandlad med utspädd järnvitriol, sedan ett lager spray med mattlack bara för att.

Hemmagjort askträ-skrivbord med sarg och målad toppskiva, omgivet av teckningar och skrivmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemmagjort askträ-skrivbord för barn med turkos topp, omgivet av leksaker och kontorsmaterial i ett ljust rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
J-stedt och 5 till
  • Laddar…
Vit dörr med tre glasrutor i en snedvägg öppnar sig mot en snickarbod, omgiven av verktyg och hyllor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dörr till snickarboden. Störtlimmat, och med IKEA hyllplan som rutor. Och Jo, väggen är precis så sned som det ser ut - men dörren är rak.
 
  • Gilla
Skånelängan och 5 till
  • Laddar…
E Ezcobar skrev:
Har den senaste tiden jobbat med ett roligt litet projekt. Behövde något att göra i mitt lilla snickeri och någon behövde en present. Sagt och gjort, jag byggde en present i form av en herrbetjänt.
[bild] [bild] [bild]
Kul design. Och ändå ser den ut att fungera.
 
@Ezcobar
Mycket snygg herrbetjänt!
Den där vitpigmenterade hårdvaxoljan är inte helt lätt att få rätt på. Sonen ville tvunget ha den på loftsängen som jag byggde till honom i våras. Man kan lugnt säga att det tog sin lilla tid att få in tekniken men ivarjefall vissa partier blev riktigt bra så småningom. Men han som ska sova i den är helnöjd med utseendet och det är väl det viktiga.
 
  • Gilla
Simsu och 1 till
  • Laddar…
Inte mycket till skryt kanske men jag har iallafall gjort den helt själv från sågad möbeltorr ek. ;)
Min mor har problem med ryggen och har opererat höften så hon har lite svårt att stå i köket några längre stunder. Därför köpte hon en snygg barstol av finare sort men tyvärr så fungerade det inte riktigt bra eftersom hon behöver stöd för fötterna. Höften måste i princip hållas rak eller i 90 grader under läkningen så det funkar inte att använda fotpinnen under stolen. Vi kom fram till att det skulle kunna hjälpa med en liten fotpall i lagom höjd som inte är större än att den kan skjutas in under barstolen när den inte används.
Önskemålet jag fick var i princip att "skruva ihop några spånskivor" men det kunde jag inte riktigt nedlåta mig till. Det fick bli ett försök att i någon mån matcha stolen:

Hemmagjord fotpall av möbeltorr ek, utformad för att ge stöd under en barstol, på en grå vävd matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hemgjord liten fotpall i ek på en grå matta, designad för att ge stöd under en barstol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Barstolen i fråga är en Miss Holly från Stolab (Stolabs bild)
Elegant barstol i mörk ek med böjt säte och rena linjer designad för köksanvändning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Simsu och 26 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.