Tror både panelen och centralen låter. Ska tänka på det nästa gång. Möjligt att centralen är controller. Hittar ingen bra info om vad den kan. Får ta och köpa en kontakt och testa.
 
  • Gilla
Johan Lundberg
  • Laddar…
Det är centralen som piper. Ska se om det går att ändra
 
Okej, tack. Låter inte helt genomtänkt.

Använder du förresten några kameror?
Tänkte mest på hur det är tänkt och funkar med lagring av bild/videomaterial osv.
 
Nej inga kameror. Dom är dyra tror jag ska satsa på ett par Arlo istället. Han som monterade tyckte likadant Jag ska se om man kan få knappsatsen att låra också.
 
  • Gilla
Johan Lundberg
  • Laddar…
Du ska ju kunna använda vilka standardkameror som helst med det. Så prislappen är ju verkligen valfri.
Tänker mest att en integrerad lös k g vore snyggare. Allt i samma app och enklare triggning vid händelser.

Arlo verkar visserligen smidig och väldigt poppis, om det är batteridrivet man vill ha.
 
Det kanske går. Har inte kollat på det. Vilken kamera passar då? Något förslag?
 
Tänkte försöka väcka liv i tråden igen. :)
Ni som hunnit prova Nookbox hur tycker ni att det fungerar så här långt? Hunnit peova några smartahem funktioner?
 
Jag har haft mitt sedan i april och allt fungera som det ska. Det enda är de två brandvarnarna som jag har Nookbox Rökdetektor mini. Dom larmar på sina ir detektorer ibland. Oftast strax efter man larmat på. Larmar man då av och sedan på igen så fungera det utan problem.
 
Låter som nått som kan fixas med en uppdatering.
Vet du om larmet fungerar utan internet eller gsm?
 
Ska kolla om det finns uppdatering. Vet inte om det fungerar utan internet. Det behövs om inte annat för att konfigurera det vid montering
 
J JoakimD skrev:
Ska kolla om det finns uppdatering. Vet inte om det fungerar utan internet. Det behövs om inte annat för att konfigurera det vid montering
När man läser/skummar manualen, verkar man kunna koppla upp sej via Lan, men set kan ju vara så att det behövs nån handskakning med nån server för att det ska funka?
 
Fungerar som det ska. Har inte gjort något med automationen ännu. Kanske någon annan som har provat det.
 
J JoakimD skrev:
Fungerar som det ska. Har inte gjort något med automationen ännu. Kanske någon annan som har provat det.
Fortfarande samma problem med fellarm på brandvarnare?
I övrigt nöjd?
 
Det var ett tag sedan. Jag har inte undersökt om jag kan uppdatera brandvarnarna. Ofta har dom larmat strax efter larmet slagits på så då har jag inte hunnit gå så långt så det är bara att stänga av och sätta på igen så fungerar det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.