Har precis pratat med hemlarmsansvarige på företaget och håll till godo.
Då jag inte är någon som ska föra Securitas talan i detta så kan jag bara säga att de sista testerna pågår, saker rättas till och lanseringen är på gång. Hösten kommer olika snabbt i olika delar av landet.
Jag lovande även att dela denna sida med honom för att visa på intresset.

Men det jag fått höra verkar vara värt att vänta på.

(Ses detta inlägg som reklam får mod. ta bort det)
 
quote-i-love-deadlines-i-like-the-whooshing-sound-they-make-as-they-fly-by-douglas-adams-879.jpg
 
  • Gilla
Myckling och 1 till
  • Laddar…
Vore ju fantastiskt om de kan öppna upp för att skicka ut status signaler till andra protokoll så att man kan få in larmet i hemautomationen på riktigt. Då skulle jag byta från Verisure direkt..
 
Semiproffset Thiger skrev:
Vore ju fantastiskt om de kan öppna upp för att skicka ut status signaler till andra protokoll så att man kan få in larmet i hemautomationen på riktigt. Då skulle jag byta från Verisure direkt..
Möjligheter till att själv vara delaktig i sitt larm låter väl bra? Vänta och se, du blir nog inte besviken
 
  • Gilla
Semiproffset
  • Laddar…
G ekaa88 skrev:
Möjligheter till att själv vara delaktig i sitt larm låter väl bra? Vänta och se, du blir nog inte besviken
Hoppas! (att det inte bara är att larmet tänder upp Philips Hue lampor) :crysmile:
 
Semiproffset Thiger skrev:
Hoppas! (att det inte bara är att larmet tänder upp Philips Hue lampor) :crysmile:
Du kommer bli nöjd
 
  • Gilla
Semiproffset
  • Laddar…
G ekaa88 skrev:
Du kommer bli nöjd
Jag blir bara nöjd om den talar z-wave-iska. Kommer jag fortfarande bli nöjd? :geek:;)
 
Semiproffset Thiger skrev:
Jag blir bara nöjd om den talar z-wave-iska. Kommer jag fortfarande bli nöjd? :geek:;)
Vi går mot framtiden, du kommer gilla det som släpps
 
  • Gilla
Semiproffset
  • Laddar…
Haha, hur många ggr har man inte byggt upp förväntningarna på att någon leverantör höjer "det som ska lanseras" till skyarna för att sedan bli måttligt imponerad när (om) uppdateringen släpps. :cool:
 
  • Gilla
Semiproffset
  • Laddar…
G
Gå inte på att hyra ett larm. Det är nog din sämsta affär någonsin. Räkna ut vad din årskostnad blir så inser du att du tjänar på att köpa ett eget larm och koppla det till en larmcentral själv. Jag har gjort så och skulle aldrig hyra ett larm som kostar mig 3-400kr i månaden. Tillkommer kostnad för batteribyte. Att ansluta ett eget larm till larmcentral kostar ca 120-150kr/ månad. Om du hyr ett larm så kan du aldrig programmera det själv. Hade besök av Sektoralarm hemma och säljaren satt och ljög mig rätt upp i ansiktet om att jag var en av tio grannar som var utvald till deras specialkampanj. Det skulle kosta mig 409kr/månad och jag skulle äga larmet. Den dagen jag inte ville betala så skulle jag få behålla larmet. MEN jag hade inte kunnat använda det då jag inte skulle kunna programmera om det själv. (Kollade detta med en seriös larmfirma). Verisure/Securitas/sektoralarm låter inte någon programmera deras larm för privat bruk den dagen du inte betalar
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Fortfarande inget, hur lång höst har Securitas egentligen?
 
Fortfarande inget nytt... blev det inget nytt larm?!
 
Ne, man börjar ju undra.
 
Sitter precis å letar villalarm. Vore ju trist att köpa något nu när dem har bra erbjudanden pga Black Friday, om Securitas som man egentligen skulle vilja utreda släpper något spännande. Men en förhoppning om bättre prisklass/modernare.
 
Fick idag svar att man hoppas på lansering vid lucia. Bara hålla tummarna!
 
  • Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.