richardtenggren
Tur att du bor tidigt på gatan;)

Passa på att skaffa en Nest Hello också! :)
 
På väg t Gkss lunch idag fick jag chans att se bygget från vägen. Oerhört fräckt. Grattis till lyckat koncept.
 
  • Gilla
bingoberra
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Tur att du bor tidigt på gatan;)

Passa på att skaffa en Nest Hello också! :)
Yes, men det blir en Ring Doorbell Pro för nordiskt klimat och i vårt fall mer passande design :)
 
  • Gilla
kolmodin
  • Laddar…
M MasMats skrev:
På väg t Gkss lunch idag fick jag chans att se bygget från vägen. Oerhört fräckt. Grattis till lyckat koncept.
Tack! :)
 
  • Gilla
PellePeps och 1 till
  • Laddar…
Det går framåt ytterligare. Ställningen är nedmonterad och man kan låta solen komma åt de partier på fasaden som inte grånat lika mycket :) Myclet el dragen, plan två snart klart för spackling och målning.
 
  • Modern villa på en klippa med nedmonterad ställning, delvis grånad fasad, i dagsljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träfasad på hus med nedmonterad ställning och ojämnt grånad yta, stora fönster, byggmaterial på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nedmonterad byggställning vid hus med träfasad och stora fönster, byggmaterial på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggarbetsplats med osporterad fasad, synliga eldragningar och en stege, redo för spackling och målning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Interiör av en byggarbetsplats med oslipade träväggar, synliga elinstallationer och sladdar på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hemmakatten och 12 till
  • Laddar…
Åker förbi bygget varje dag när jag är påväg/åker från jobbet i skärgården. Ser verkligen jättefint ut! Hur många hantverkare jobbar det hos er?
 
N nicke_gbg skrev:
Åker förbi bygget varje dag när jag är påväg/åker från jobbet i skärgården. Ser verkligen jättefint ut! Hur många hantverkare jobbar det hos er?
Tack! :) Det varierar hur många som är på plats beroende på moment som ska göras, så allt från en eller två till uppåt tio pers när snickare, plåtslagare och elektriker alla varit på plats samtidigt.
 
B bingoberra skrev:
Tack! :) Det varierar hur många som är på plats beroende på moment som ska göras, så allt från en eller två till uppåt tio pers när snickare, plåtslagare och elektriker alla varit på plats samtidigt.
Jag var lite otydlig. Tänkte främst hur många snickare som jobbar fullt. Tycker det har gått fort :)
 
Oerhört fint hus ni bygger! Får jag fråga vad ni har för takvinkel?
 
N nicke_gbg skrev:
Jag var lite otydlig. Tänkte främst hur många snickare som jobbar fullt. Tycker det har gått fort :)
Hej igen! Det är vanligen tre snickare som jobbar fullt. Sedan har de grym ordning och reda på logistiken och allt det praktiska runtomkring och då flyter det så klart på!
 
P pfv skrev:
Oerhört fint hus ni bygger! Får jag fråga vad ni har för takvinkel?
Tack! Den utvändiga takvinkeln är 36 grader, sedan har vi saxtakstolar för att få till ett snyggt ryggåstak utan "platt" innertak mot nocken, så den invändiga takvinkeln är något mindre (27 grader vill jag minnas).
 
  • Gilla
karlbrutal och 1 till
  • Laddar…
Trappschaktet är snart klart, det blir ett gipsräcke och mellan räcke och yttervägg skall en svart balktrappa i stål med svarta steg monteras. Det ska bli riktigt spännande att se om det blir så bra som vi tror!
Obyggt trappschakt med råa träreglar och en plywoodvägg, konstruktionsstål syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inspirationen kommer härifrån:switchback-house-edmonds-and-lee-architecture-residential-usa_dezeen_2364_col_27-1704x2280.jpg
 
  • Gilla
  • Wow
leby och 9 till
  • Laddar…
B bingoberra skrev:
Då är vi igång igen efter semstrarna och taket (obehandlad, bandtäckt aluminium) läggs på samtidigt som det invändigt förbereds för isolering av vindsbjälklaget, dragning av trummor för FTXen etc. Funderar samtidigt på om betonggolvet på entréplan ska slipas eller spacklas, lutar åt att vi testar att slipa på några ställen och tar beslutet därefter.
Hej Snyggt bygge! roligt att se att det är någon mer än jag som bygger med blank bandtäckt aluminium fullt ut ! BRA materialval.:strong:
 
  • Gilla
bingoberra
  • Laddar…
Zinkadus Zinkadus skrev:
Hej Snyggt bygge! roligt att se att det är någon mer än jag som bygger med blank bandtäckt aluminium fullt ut ! BRA materialval.:strong:
Tack! Ja, det är hög sova-gott-om-natten-faktor på det! :)
 
B bingoberra skrev:
Hej! Det är järnvitriolbehandlad gran (falspanel i tre olika bredder som varieras slumpvis för att få lite "liv" i fasaden)
Riktigt snyggt, vem levererar den panelen i olika bredder?

MVH Erik Wedlund
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.