S Stuff skrev:
Använder den vid 1 dusch av 300 kanske
Samma här
 
  • Gilla
carlmike
  • Laddar…
T
använder takduschen kanske 2% av gångerna jag duschar, men ibland är den nice att ha så det va ändå värt att lägga de extra kronorna.
+ det ser snyggare och mer påkostat ut.
 
Använder vår takdusch jämnt. Sambon aldrig.

Passar på att tipsa om vårt köp. Sökte med ljus och lykta efter en takdusch med klassiska former tillverkad i metall och hittade till slut Mora Classic om någon är intresserad. Rekommenderas starkt!
 
Jag är tydligen väldigt ovanlig, då jag är en kort kvinna med långt hår som alltid använder takduschen. ;) Fast jag använder båda två varje gång, jag börjar alltid med takduschen, sköljer ur schampoo med den och njuter i största allmänhet, men när jag ska skölja ur balsam ur håret tar jag oftast handduschen och så brukar jag avsluta med att skölja kroppen lite noggrannare med den också. Men för mig var det otroligt värt att skaffa duschkabin med takdusch, tycker det är så avslappnande och behagligt. :)
 
  • Gilla
ceno
  • Laddar…
M maximm skrev:
Funderar på att installera takdusch i ett av badrummen. Merkostnaden är 2000kr utöver den vanliga. Då jag aldrig ägt en sådan ställer jag således frågan till er; använder ni er takdusch? Eller är det bara ett vackert komplement till vattenspridaren på snöre?

[bild]
använder den jämt tänk dock på att dra grova rör då den kräver mycket flöde räcker inte med ex 12cu för att mata den minst 15cu eller motsvarande pex.
 
nikasp
Grymt nöj med vår Tapwell som har badkarspip, handdusch och takdusch - och fiffigt sätt av växla mellan de olika lägena. HATAR att bli överraskad av en kalldusch uppifrån som verkar vara brukligt på enklare där man får dra i en knopp för att få vatten i handduschen.

Jag använder nästan bara takdusch medan sambon inte duschar håret varje dag. Otroligt nöjd att jag inte snålade och valde bort takdusch.

Modernt badrum med takdusch, handdusch och badkarspip från Tapwell, vit badkar till vänster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
KriZomb och 1 till
  • Laddar…
Vi har samma funktioner som nikasp, när vi gör om i framtiden ska jag promt ha samma.
Jag använder nästan aldrig takduschen, men ibland när man bara vill stå länge i duschen så är den skön.
Annars är det handtaget som gäller för mig och badkarspipen är hur bra som helst när man tex rakar sig. :)
 
Eftersom ungarna gärna står en timme i duschen valde vi bort både takdusch och duschstång när vi renoverade. Så nu måste alla hålla i duschhandtaget hela tiden, vilket har gjort underverk för vår varmvattenförbrukning.
 
  • Gilla
  • Haha
SSSS och 5 till
  • Laddar…
Jag har två stycken bredvid varandra fmm 9000e. Det är ju bara att välja om man vill ha takdusch eller slangen. Jag använder slangen 2 ggr av 300. Frugan är tvärtom. Ibland kör vi alla samtidigt när kidsen också vill duscha med oss.

Slutsats, självklart takdusch. 2000 kronor är ju en timme övertid det ;) (för en rörmokare :crysmile::sweat:)
 
E eplgh skrev:
Eftersom ungarna gärna står en timme i duschen valde vi bort både takdusch och duschstång när vi renoverade. Så nu måste alla hålla i duschhandtaget hela tiden, vilket har gjort underverk för vår varmvattenförbrukning.
Skule haft en 15min timer till varmvattnet utanför badrummet ;)
 
E eplgh skrev:
Eftersom ungarna gärna står en timme i duschen valde vi bort både takdusch och duschstång när vi renoverade. Så nu måste alla hålla i duschhandtaget hela tiden, vilket har gjort underverk för vår varmvattenförbrukning.
Jag känner igen det.
Och när man själv skall duscha så är det bara isvatten som kommer.:mad:
Just då känner jag för att välja bort duschen helt vid nästa renovering.:devilish:
 
Cheesen
M maximm skrev:
Funderar på att installera takdusch i ett av badrummen. Merkostnaden är 2000kr utöver den vanliga. Då jag aldrig ägt en sådan ställer jag således frågan till er; använder ni er takdusch? Eller är det bara ett vackert komplement till vattenspridaren på snöre?

[bild]
Bästa investeringen vi gjorde när vi byggde nytt. Sonen som aldrig viljat duscha blev ett annat barn när han fick testa takduschen. Vi gjorde några handikappanpassningar och takduschen som vi länge var tveksam till är den bästa av alla anpassningar.
 
  • Gilla
maximm och 1 till
  • Laddar…
Fruktsallad
Det är bara slöseri med vatten. Har man långt hår så sköljer det bättre med handdusch. Jag vet inte vad den ska vara bra för eftersom handtaget på en handdusch går sätta upp så man får vattnet uppifrån då också. Så frågan är väl. Hur ofta låter man handtaget sitta fast på stången och står under och duschar? Om det är ofta kan man ju fundera på takdusch. Om man alltid har handtaget i handen så blir man galen på takduschen. :)
 
  • Haha
  • Gilla
KriZomb och 1 till
  • Laddar…
Används varje gång.

Angående långt hår och svårigheter att få ut schampot så kan jag (kille) säga att jag var väldigt långhårig en gång i tiden. Trots det tog det 4 gånger så lång tid för mamma att duscha. Och nej, jag klev inte ut ur duschen med schampo fulla skallen.
Samtidigt har jag aldrig hört till skaran som tycker att det är trevligt att stå 45 minuter i en het dusch bara för att det är skönt (till det har man badkar). :p

Det ligger nog lite i denna skämtsamma text om ämnet: https://www.skrattnet.se/roliga-texter/hur-duschar-man-och-kvinnor
 
  • Haha
KriZomb
  • Laddar…
j.f.s
P Petter Forsen skrev:
Det är lika mycket vatten som i slangen till handduschen.
Vi använder den var gång men handduschen behövs den också för bättre resultat på vissa delar av kroppen. Sedan gäller det bara att ha disiplin och sätta den på handdushen när man är färdig eller kolla att det är gjort, vi har 9m rör från värmepumpen till duschen som skall spolas ut först inna värmen kommer.
Annnars älskar jag den specielt att man har båda händerna lediga och att den aldrig åker ur sitt fäste.
Jo jag sätter igång duschen i förväg också för rören är långa här med. Inlägget är skrivet med glimten i ögat ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.