E erikjakan skrev:
Vet du vad det avsnittet heter?

MVH Erik Wedlund
Jag googlade fram en bild men kan inte säga vilken säsong det är
Moderna hus i cortenstål vid vatten med grönska i bakgrunden, sökresultatsida på mobil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Modern flodnära bostad med övre våning i väderingstålgaller och underdel i exponerat betong och glas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Så jävla snyggt. Nästa fredagshuset på byggahus?
 
Vad tror du om containers kontra trä i kostnad.
Skulle du använda containers igen i ett bygge.
 
T twoody skrev:
Vad tror du om containers kontra trä i kostnad.
Skulle du använda containers igen i ett bygge.
Containrar är dyrare men tillåter andra konstruktioner och arbetssätt.

Ja, vid rätt tomt.

MVH Erik Wedlund
 
  • Gilla
Lajnus och 2 till
  • Laddar…
  • Gilla
erikjakan
  • Laddar…
Jag tar två...
 
  • Gilla
erikjakan
  • Laddar…
Jag hoppas få se ett hus byggd av sandwich paneler näst, med stolpar som är med ca 4 meters avstånd som står på betong plintar på utsidan av huset. Insidan av väggar "spiras" för att gömma el och skruva fast skivor i. Även takisolering av paneler, ;) allt för att slippa mögel. Blir ju i princip som en stor frysbox med gjutet golv :cool: men utseendet ser nästan ut som ett vanligt hus
 
  • Gilla
erikjakan
  • Laddar…
E erikjakan skrev:
[länk]

Kom och köp :)
Häftigt . Va tanken från början att sälja när det blev färdigt?
 
F funderarn skrev:
Jag hoppas få se ett hus byggd av sandwich paneler näst, med stolpar som är med ca 4 meters avstånd som står på betong plintar på utsidan av huset. Insidan av väggar "spiras" för att gömma el och skruva fast skivor i. Även takisolering av paneler, ;) allt för att slippa mögel. Blir ju i princip som en stor frysbox med gjutet golv :cool: men utseendet ser nästan ut som ett vanligt hus
förlåt en okunnig vad är "spiras"?
 
Helt vansinnigt snyggt slutresultat!
Hoppas att ni får ordentligt betalt för jobbet ni har lagt ner och att du lägger ut framtida projekt här lika väldokumenterat som detta.
Grattis får man väl säga :)
 
  • Gilla
erikjakan och 1 till
  • Laddar…
Hade du byggt detta i Sthlm eller Gbg hade du fått det tredubbla för det huset!
Sjukt billigt utgångspris för det fina huset.... eller så är det jag som blivit pengablind av alla överprissatta nergångna hus man ser överallt i dom här områdena!! :crysmile:

Hursomhelst, så är huvudsaken att ni blir nöjda med vad ni får. Ett fantastiskt fint arbete och slutresultat. Hade definitivt varit spekulant om det låg på rätt ställe... verkligen ett hus i min smak, omän lite litet.
 
  • Gilla
Lajnus och 2 till
  • Laddar…
C crazytok skrev:
Hade du byggt detta i Sthlm eller Gbg hade du fått det tredubbla för det huset!
Sjukt billigt utgångspris för det fina huset.... eller så är det jag som blivit pengablind av alla överprissatta nergångna hus man ser överallt i dom här områdena!! :crysmile:.
Nu är ju markpriset ett annat i Stockholm och Göteborg, annars hade väl ingen köpt fallfärdiga 50-talsruckel -- förlåt, "renoveringsobjekt" -- för miljoner. Älskar fortfarande huset dock -- Wingårdh kunde låta sig inspireras tycker man; karln tycks ju gilla boxar med stora fönsterpartier, och det här känns ju betydligt mer nyskapande än hans alster.
 
  • Gilla
erikjakan
  • Laddar…
L L-E skrev:
förlåt en okunnig vad är "spiras"?
Antar att det heter "reglas" i sverige med reglar ? :thinking::D
plankor eller träverk på stående som alla trähus är byggd om det inte är stockhus. Men i detta fall bara för att ha något att fästa inner skivor eller innerpanel i.
 
  • Gilla
självklart
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.