224 325 läst · 172 svar
224k läst
172 svar
Jag har byggt ett Containerhus från Grand Designs.
Jättevanligt när man bygger industrihallar, problemet är att ytan är sjukt ömtålig och det är näst intill omöjligt att hänga upp tyngre saker direkt i panelerna.F funderarn skrev:Jag hoppas få se ett hus byggd av sandwich paneler näst, med stolpar som är med ca 4 meters avstånd som står på betong plintar på utsidan av huset. Insidan av väggar "spiras" för att gömma el och skruva fast skivor i. Även takisolering av paneler, allt för att slippa mögel. Blir ju i princip som en stor frysbox med gjutet golv men utseendet ser nästan ut som ett vanligt hus
Finns å andra sidan massor av mönster och strukturer färdigt från fabrik och blocken kan var upp till åtta meter långa om jag inte minns fel.
I helsingborg byggs det en gymnastik hall med sandwich paneler som isolering och tegel utan på för att det ska bli lite liv i fasaden.
HejE erikjakan skrev:
Riktigt häftigt. Är kostnad för köp av tomtmark med i totala budgeten på 2,1?
Inte om man bygger med OSB panelerB blue.b skrev:Jättevanligt när man bygger industrihallar, problemet är att ytan är sjukt ömtålig och det är näst intill omöjligt att hänga upp tyngre saker direkt i panelerna.
Finns å andra sidan massor av mönster och strukturer färdigt från fabrik och blocken kan var upp till åtta meter långa om jag inte minns fel.
I helsingborg byggs det en gymnastik hall med sandwich paneler som isolering och tegel utan på för att det ska bli lite liv i fasaden.
Ja precis, av dem 2 så är ca 500k markarbeten för det ganska omfattande jobbet med gräsytorna i olika nivåer etc., många faktorer som bidrog till högre pris, bla isoleringen som kostade 155k, fasaderna blev dyrare än planerat, glas likaså, även ambitionsnivån höjdes alltmer med tiden som gick .NikoKri skrev:
Svårt att avgöra vart nånstans man ska lägga nivån också.
Fantastisk kul projekt. Riktigt hög kvalitet på slut produkten.
Vips så var vikpartierna bara monterade mitt i tråden. Skulle vara kul med lite mer information om dem. Vet att andra frågat innan.
Hur köpte du vikpartierna från alutec?
Vad kostade vikpartierna och tycker du de har bra kvalitet?
Monterade ni dem själva?
Vips så var vikpartierna bara monterade mitt i tråden. Skulle vara kul med lite mer information om dem. Vet att andra frågat innan.
Hur köpte du vikpartierna från alutec?
Vad kostade vikpartierna och tycker du de har bra kvalitet?
Monterade ni dem själva?