MathiasS MathiasS skrev:
Ok, behöver sh ha hög framerste för analysen elller kör du så av amdra skäl?
Tycker den fungerar bättre med "analysen" på 20 än på 15fps så därför
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Har kollat runt lite nu och visst ser Arlo 2 Pro attraktivt ut. Dock verkar många ha problem med batterierna. Ska man bara köra dem nätanslutna, vilket jag nog ska göra i så fall, känns det som jag kommer betala för en feature som jag inte kommer använda.

Jag har även fått intrycket att HIKvision är lite dyrare ärn t.ex. Dahua. Stämmer?

Jag vill helst inte ha en nas eller dator stående. Vet ni om det finns något vettigt paket, trådlöst då jag inte vill dra ethernet överallt, från t.ex. HIKvision och Dahua? Säg 3 kameror och en nvr med inspelning på usb-pinne.

Tack!
 
A
D DMOL skrev:
Svårt att svara på till 100%, men verkar vara samma person som driver själva store i ali, sedan skickas beställningen till den leverantör som har varorna i lager, vilka verkar vara olika beroende på vilken produkt man väljer. Hittills har de alltid levererat allt korrekt.
Tänkte slå till på en 8MP kamera men båda verkar slutat sälja den,jag har köpt tidigare från CCTV Camera Wholesale men dom verkar inte heller sälja längre.

Något tips på någon annan seriös säljare?
 
  • Gilla
DSM
  • Laddar…
D
Nä efter att Hik började med sin crackdown (och postens haveri med kinapaket) så finner jag det svårt att lita på kinasäljare.
Man kan ju pröva sin lycka med de som annonserar overseas upgrade/original fw, men det skiljer inte många hundralappar från att beställa från UK istället.
 
A
Tråkigt, något tips på ställe i UK? Eller är det amazon som gäller?
 
A
Surt att det inte går att köpa från Kina längre. Landade på 2600kr inkl frakt nu.
 
kodrod skrev:
Surt att det inte går att köpa från Kina längre. Landade på 2600kr inkl frakt nu.
Vilken modell?
 
A
DS-2CD2385FWD-I | 2.8mm 8MP
 
kodrod skrev:
DS-2CD2385FWD-I | 2.8mm 8MP
Den kameran finns på Prisjakt för 2033kr inkl frakt.
Kanske lite taskigt å säga det nu...
 
A
Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Den kameran finns på Prisjakt för 2033kr inkl frakt.
Kanske lite taskigt å säga det nu...
Ingen fara jag såg det innan jag handlade, men när man ändå är uppe i dom summorna föredrar jag att köpa från en auktoriserad Hik Vision säljare. Vet inte om det har någon direkt betydelse, men det kändes bra :D
 
  • Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
Var köpte du den till slut?

(Jag såg själv att min favoritsäljare SECURE Life droppat alla HIK-kameror :/ )
 
A
Det blev https://www.use-ip.co.uk Jag inser när jag tittar nogare att dom nog inte är auktoriserade (om det nu är av betydelse).

Dom var i alla fall kunniga/svarade på frågor samt hade ett stort utbud.
Dom HiK som jag köpt från Kina låg på drygt 1000kr/st inkl frakt (visserligen bara 4MP), så denna blev rejält dyrare.

Är sugen på att komplettera med några SOMFY outdoor cameras, men frågan är hur många kameror man kan ha i en vanlig villa trädgård utan att bli idiotförklarad?:D
 
Finns det en begränsning, ojdå :rofl:
Jag har 6 st på knappt 400kvm trädgårdstomt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.