Knäckte en bärs här nu, skål! :beer:
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Elen färdigdragen i andra delen, blivande vardagsrummet, ska upp 2 spottar bakom limträbalken också men det blir senare.
Vi drog fram ett extra rör för antigen trådad brandvarnare eller extra belysning.

Ev så har elektrikern tid att dra i all kabel imorgon, vore skönt så man vet att man inte skruvat i nån slang eller att det blivit för skaror böj någonstans.

Blivande vardagsrum med färdigdragen el och synliga rör längs takstolar, avgränsat av OSB-skivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Spikutdragarverktyget funkade kanonbra

Husfasad med avlägsnat ytterpanel och exponerad isolering, förberett för renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Färdigt för isolering papp och ny panel
 
  • Gilla
Jarlingar
  • Laddar…
Äntligen är all takgips uppe, blir nog att börja skruva in riktiga taket imorgon em.
På fredag ska jag besöka HTH och förhoppningsvis beställa kök.

Nylagda gipsskivor på tak med synliga skarvar och isolerade väggelement i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nästan alla skarvar är tätade med latex.

Favorit i repris lunch på bygget Sandwich med skinka, räkor och ägg på en byggarbetsplats lunchbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter taket så måste jag ta tag i rören till elementen, får troligtvis såga upp golvet och dra nya rör, går väl ganska fort men det kommer ju damma satan...
 
3 av 7 varv takplattor uppe, förhoppningen är att alla plattor är uppe innan fredag.
 
2 och en 1/2 takplatta kvar att sätta upp, kök beställt idag av HTH
I stort sett enligt tidigare ritning, det landade på 25000 vilket är ca 5000 dyrare än ikea.

En smal vinkyl råkade också följa med men den får bo hemma hos mig :)
Smal vinkyl på köksgolv med sladd utdragen, intill en vit köksinredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Alla takplattor är uppe i stora delen av taket, fattas bakom limträbalken.
Fick upp lite gips idag så nu fattas det bara 4-5 gipsskivor.
Skulle bila upp öppningen i mot badrummet med hittade inte lilla bilmaskinen så då tappa jag lusten och åkte hem.
Söndag blir hemma dag med lite förberedelser för vintern, röja lite sly osv
Och brygga en laddning öl :)
 
  • Gilla
Riggvägen och 1 till
  • Laddar…
Bilade upp ovanför badrumsdörren, en av mina grejer som jag gruvat mig för, tog väl ca 30min så var det klart... inte mycket att gruva sig för alltså :)

Ska prova att få upp sista osb och gipsen på tisdag Renoveringsarbete ovanför en badrumsdörr med träreglar synliga och byggmaterial runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fick upp all osb iaf, möten telefonsamtal och hämtning av grejer samt en felplacerad regel satte käppar i hjulen för mina planer på att även få upp gipsen.

Nu blir det nog stillestånd i några dagar, annat som måste gå före

Renoveringsprojekt där OSB-skivor installerats på väggen runt en vit innerdörr, verktyg och stege på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blir gips mot karmen utan foder.
 
All 13mm gips är på plats, fattas 2 skivor med 6mm gips vid dörren, blev lite fel i reglingen så jag får ta 6mm där för att inte hela karmen ska bli täckt.
Städa undan till veckan och prova att börja med taket bakom limträbalken, det är ca 1.6x4m så det bör gå fort... är yttertak så där blir det enkel gips och takskiva.

Ett halvfärdigt byggrum med gipsskivor på väggarna, verktyg och byggmaterial utspridda på golvet, samt oreglat utrymme vid en dörröppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat rum med nya gipsväggar, tom utrymme vid dörr för 6mm skiva, stegar och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Grejar ju även lite i andra delen av huset, finns ritning några sidor tillbaka.
Där har jag ett rum på ca 8x8m som håller på att tömmas från massor med bra att ha saker. Tog ur ett fönsterparti för att få ut en gammalt frysskåp med fristående kompressor och kom då på att jag ju kan göra garage i den delen...

Kontaktade mitt försäkringsbolag och räddningstjänsten för att kontrollera vad som krävs. För uppställning och vanlig mek så var det inga krav och skulle jag svetsa så var det gips på väggar (ev dubbelgips kommer inte ihåg)

Så nu är limträbalk beställd för att förstärka upp hålet och även en garageport med motor, fjärrkontroll och koddosa.

Hoppas hinna klart i den delen innan snön faller:thinking::)
 
Idag blev taket i lilla delen klart.

Nu fattas det bara tak i förrådet i hallen och i garderoben.

Fattas 2 st 6mm Gips och göra iordning hålet mellan kök och hall innan golvet ska in
 
Gipsen är på plats, ska bilas ur lite i portalen mellan kök och hall så det blir samma höjd som övriga dörrhål... Sen ska det reglas och osb + gips.
Ska ev göra ett nytt försök med 20mm rören till elementen i helgen :thinking: ska skära snett en lång bit och sätta ett spel i ena änden och dra med, annars så måste golvet sågas upp...
Iof bara 20mm flyt men det kommer ju damma satan
 
I andra änden av huset:
Renoveringsområde i hus med blå presenning mitt emellan nya träpelare där port ska installeras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Porten ska in mellan de nya pelarna
 
Stillestånd i lgh men i andra änden händer det lite iaf...
Glömde att köpa gips så jag fick ta det som fanns hemma så det blev lite lapptäcke... :oops::(
Ojämnt monterade gipsskivor på vägg i pågående garagebygge med stegar och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blir garage bar och bryggeri
 
  • Gilla
JLyck
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.