Oj, vad det går. Med den farten så är snart pannorna på och slitet glömt(y)
 
R RoffeN skrev:
Oj, vad det går. Med den farten så är snart pannorna på och slitet glömt(y)
Hehe ja kanske. Blir en del plåt arbeten i veckan med bland annat 90 meter hängränna och fotplåt och 6st ränndalar.
Sen tänkte jag montera alla huvar och avlopps luftare, taksteg mm nu så jag slipper upp på taket mer så är massa jobb kvar. Synd man inte har semester:crysmile:
 
  • Gilla
banjoragge
  • Laddar…
Gör du allt plåt-arbete själv?
Jag är så j*vla skraj för att det ska läcka så jag gillar inte att göra sånt själv :>

Har ni nå stormigt hos er, eller är det lugnt än så länge?
 
  • Gilla
banjoragge
  • Laddar…
(y)
G Grim Pedersen skrev:
Gör du allt plåt-arbete själv?
Jag är så j*vla skraj för att det ska läcka så jag gillar inte att göra sånt själv :>

Har ni nå stormigt hos er, eller är det lugnt än så länge?
Jag känner en duktig plåtslagare så kommer få hjälp med ränndalarna iaf.
Hängränna mm gör jag nog själv verkar det som då plåtslagren har dåligt med tid.

Det kan väl blåsa till ibland men har inte varit så farligt tycker jag.

Mer bilder kommer inom kort
 
  • Gilla
Wide Glide och 2 till
  • Laddar…
T Toddep skrev:
(y)

Jag känner en duktig plåtslagare så kommer få hjälp med ränndalarna iaf.
Hängränna mm gör jag nog själv verkar det som då plåtslagren har dåligt med tid.

Det kan väl blåsa till ibland men har inte varit så farligt tycker jag.

Mer bilder kommer inom kort
Det är väl ränndalarna och genomföringar som är viktigast antar jag, så skönt att få hjälp med det!
Hängränna blir ju kul att skruva upp, det behövs väl ett par hundra krokar för ditt tak ;)

Blir det svarta plåtdetaljer?
 
G Grim Pedersen skrev:
Gör du allt plåt-arbete själv?
Jag är så j*vla skraj för att det ska läcka så jag gillar inte att göra sånt själv :>

Har ni nå stormigt hos er, eller är det lugnt än så länge?
Jag är glad jag valde listlagd takpapp. Ingen risk för läckor, eftersom hela taketpappen svetsas ihop, inga hängrännor, bara utslagstrattar i hörnorna. Och, sist men icke minst, 25 års garanti. Har tidigare lagt plåttak och glaserad terakotta, men här i Skåne passar det med listlagd papp. ALDRIG betongpannor! Tunga, fula och blir fort mossiga.:p
 
  • Gilla
Toddep
  • Laddar…
:D:D
G Grim Pedersen skrev:
Det är väl ränndalarna och genomföringar som är viktigast antar jag, så skönt att få hjälp med det!
Hängränna blir ju kul att skruva upp, det behövs väl ett par hundra krokar för ditt tak ;)

Blir det svarta plåtdetaljer?
Har räknat med 170 krok ;)

Blir Limdab magestic så man inte har samma färg som alla andra
 
  • Gilla
Wide Glide och 1 till
  • Laddar…
banjoragge banjoragge skrev:
Jag är glad jag valde listlagd takpapp. Ingen risk för läckor, eftersom hela taketpappen svetsas ihop, inga hängrännor, bara utslagstrattar i hörnorna. Och, sist men icke minst, 25 års garanti. Har tidigare lagt plåttak och glaserad terakotta, men här i Skåne passar det med listlagd papp. ALDRIG betongpannor! Tunga, fula och blir fort mossiga.:p
Absolut blir det ett tätt tak med papp men kanske inte det snyggaste att kolla på med det är ju en annan sak :)

För mig valde jag mellan glaserat tegel och bandtäckt.
 
  • Gilla
uffen och 1 till
  • Laddar…
T Toddep skrev:
Absolut blir det ett tätt tak med papp men kanske inte det snyggaste att kolla på med det är ju en annan sak :)

För mig valde jag mellan glaserat tegel och bandtäckt.
Du har ju en helt annan design. Papptak hade sett billigt ut. Men skånska längorna vid sydkusten har ju det stuket, så det är också för att passa in i miljön.;)
 
banjoragge banjoragge skrev:
Du har ju en helt annan design. Papptak hade sett billigt ut. Men skånska längorna vid sydkusten har ju det stuket, så det är också för att passa in i miljön.;)
Jo så är det säkert.:) Jag kan inget om sådant för jag har alltid fastnat för det moderna. Har aldrig gillat gammla bilar och sådant heller haha
Men syd kusten låter ju härligt iaf. Ystad eller?
 
  • Gilla
banjoragge
  • Laddar…
T Toddep skrev:
Jo så är det säkert.:) Jag kan inget om sådant för jag har alltid fastnat för det moderna. Har aldrig gillat gammla bilar och sådant heller haha
Men syd kusten låter ju härligt iaf. Ystad eller?
Beddingestrand, 4 mil västerut. Sydkust med lååång sandstrand å lite folk. Och nära till allt.
 
  • Gilla
Toddep
  • Laddar…
banjoragge banjoragge skrev:
Beddingestrand, 4 mil västerut. Sydkust med lååång sandstrand å lite folk. Och nära till allt.

Förutom till Stockholm. Synd på ett annars trevligt ställe ;)
 
  • Gilla
banjoragge och 2 till
  • Laddar…
banjoragge banjoragge skrev:
Beddingestrand, 4 mil västerut. Sydkust med lååång sandstrand å lite folk. Och nära till allt.
Det
Låter som ett paradis(y):D
 
  • Gilla
banjoragge
  • Laddar…
T Toddep skrev:
Det
Låter som ett paradis(y):D
Då håller huset sitt värde också?
 
  • Gilla
banjoragge
  • Laddar…
T Toddep skrev:
Det
Låter som ett paradis(y):D
Det är det. Dessutom. Lokativverkad öl, potatis, alla rotfrukter, all svensk frukt, viltkött som hjort och vildsvin finns på gårdarna ikring och hos ICA. Barnbarnen älskar vildsvinsburgare. Jag älskar alla byggshopparna:rofl:.
 
  • Gilla
Toddep
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.