nanowire nanowire skrev:
Jag har handlat kol från bosch hemsida. Det är väldigt smidigt att identifiera vilka reservdelar man vill ha och snabb leverans.
Jag hittade en verkstad som hade dem på lager. Ska plocka upp dem imorgon bitti. Kul att se om det är allt som behövs för att få igång den!
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Hyvlar långplank...trots dagens ganska behagliga väder börjar det bli dags för t-shirtbyte. Gårdagens 6 byten blir dock svårslaget:p

Person i verkstad hyvlar träplank vid arbetsbänk, med snickeriverktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nanowire och 7 till
  • Laddar…
ullberg
Trimmat entrecote:n (benet) så den gick ner i vakuumpåsen och den i sin tur i Sous vide:n

Entrecote med ben som trimmas med en elektrisk såg för att passa i en sous vide-vakuumpåse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/U
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Hyvlar långplank...trots dagens ganska behagliga väder börjar det bli dags för t-shirtbyte. Gårdagens 6 byten blir dock svårslaget:p

[bild]
Härligt! Vad är det för ett litet gulligt patronfilter du har på din spånsug (vad är det för spånsug)?
 
ullberg ullberg skrev:
Trimmat entrecote:n (benet) så den gick ner i vakuumpåsen och den i sin tur i Sous vide:n

[bild]

/U
Jag har Wood och Metal bladen.. var hittade du Meat?! ;)
 
V vectrex skrev:
Härligt! Vad är det för ett litet gulligt patronfilter du har på din spånsug (vad är det för spånsug)?
Roligt att du frågar just det. Spånsugen är ur Axminsters trade-serie och filtret likaså, köpt för ca 3-4 år sen. Filtret fungerar utomordentligt uruselt. Filtret har rengöringsvev men då filtret har större diameter än hålet i sugen hamnar inte spånen i säcken när man vevar. Dom hamnar på flänsen och sen byggs det på och byggs på....dom här bilderna tog jag idag o roade jag mig med att skicka till en känd byggahusare som brukar prata om sitt (tidigare) dåliga spånsugsystem :)
Överfylld spånsug med spån hopade runt en grå fläns, dålig funktion med rengöringsvev.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppen spånsug med synliga spån och rengöringsvev, spånen samlade på fel ställe på grund av designfel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Två frågor uppenbarar sig:

1) Slutade han gnälla om sitt, före detta, dåliga spånsugssystem?

2) Varför återgår du inte till din beprövade metod att hyvla m stängda spjäll, då hade du inte behövt bekymra dig om filtret!
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
C
Ola C Ola C skrev:
trots dagens ganska behagliga väder börjar det bli dags för t-shirtbyte. Gårdagens 6 byten blir dock svårslaget:p
He he, med tanke på svettfläckarna utgick jag från att det var den nyrenoverade handhyveln som användes.
Men sen började jag läsa om spånsug och tänkte att vem f-n har spånsug på handhyveln?
:rofl:
 
  • Gilla
Ola C
  • Laddar…
C cpalm skrev:
He he, med tanke på svettfläckarna utgick jag från att det var den nyrenoverade handhyveln som användes.
Men sen började jag läsa om spånsug och tänkte att vem f-n har spånsug på handhyveln?
:rofl:
Ola ringde mig o frågade hur han skulle låsa kuttern så att den inte snurrade...Jag trodde att han skulle byta stål eller något och tipsade om en träkil....men så visar det sig att han skulle handhyvla! Inte konstigt stackaren gick igenom 6 tröjor!

:p:rofl::crysmile::cool:
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
Två frågor uppenbarar sig:

1) Slutade han gnälla om sitt, före detta, dåliga spånsugssystem?

2) Varför återgår du inte till din beprövade metod att hyvla m stängda spjäll, då hade du inte behövt bekymra dig om filtret!

1. Nä. Han e lite som kompisen på gatan vars pappa alltid va värst. Om min pappa va polis va hans pappa i nationella insatsstyrkan osv...

2. Var för mycket att hyvla idag för att den beprövade metoden skulle funka.
 
  • Gilla
Christoffer85
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
1. Nä. Han e lite som kompisen på gatan vars pappa alltid va värst. Om min pappa va polis va hans pappa i nationella insatsstyrkan osv...

2. Var för mycket att hyvla idag för att den beprövade metoden skulle funka.
Haha på tal om det så var min pappa i internationella insatsstyrkan. Chef tror jag bestämt!
 
C cpalm skrev:
He he, med tanke på svettfläckarna utgick jag från att det var den nyrenoverade handhyveln som användes.
Men sen började jag läsa om spånsug och tänkte att vem f-n har spånsug på handhyveln?
:rofl:
Haha. Vafan:crysmile:. 4st 60mm askplank, 250 långa...inget jag drar med handhyveln.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Ny skål tillverkad i veckan.

Hämtade en stock körsbär för ett par år sedan som sågades upp till plank. Tog ett par dagar att hyvla och kapa allt sedan ett par dagars limning innan det slutligen var dags för svarven.

Toplagret är valnöt och resten körsbär.
 
  • Handtillverkad skål i svarvat trä med mönster av körsbär och valnötstopplager.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Freddedan och 27 till
  • Laddar…
D Danjel skrev:
Ny skål tillverkad i veckan.

Hämtade en stock körsbär för ett par år sedan som sågades upp till plank. Tog ett par dagar att hyvla och kapa allt sedan ett par dagars limning innan det slutligen var dags för svarven.

Toplagret är valnöt och resten körsbär.
Snyggt! Kan man få fler bilder?
 
D Danjel skrev:
Ny skål tillverkad i veckan.

Hämtade en stock körsbär för ett par år sedan som sågades upp till plank. Tog ett par dagar att hyvla och kapa allt sedan ett par dagars limning innan det slutligen var dags för svarven.

Toplagret är valnöt och resten körsbär.

Riktigt vacker!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.