J JohanLun skrev:
Hur gick du tillväga, räckte det att beskriva problemet för få nytt lås eller fick du skicka in det? Har inte haft möjlighet att kolla på mitt lås, vore skönt slippa sätta ett klassiskt lås under tiden detta åker in till garanti.
jag ringde Yale och beskrev problemet och så gick vi igenom några olika felsökningar, han hade aldrig hört talas om problemet, så det var självklar garanti, han skickade ett mail med ett ärendenr, sedan in till bauhaus och fick ut ett nytt.

men efter detta problem så kan jag rekommendera att stänga av ljudet o lyssna på klicket istället, min gav nämligen signalen glad gubbe o visade låst i appen när den i själva verket var öppen. och det är inte ok
 
  • Gilla
NoOne2k
  • Laddar…
G Great skrev:
Efter diskussion med en trevlig norrman på Yale, så blev det reklamation, bauhaus bytte ut det mot ett helt nytt.
Då är min fråga, behöver jag ominstallera nåt i verisure, eller räcker det med att jag sätter in modulen i det nya låset, och sedan batterierna, så kommer det att funka som vanligt?
Eller måste jag köra igång det från början med koder och sedan sätta i smartmodulen?
kan konstaterar att man måste starta upp låset och utan modul o sätta en masterkod, för att sedan kunna bekräfta integrationen med smartmodulen när man väl sätter i den.
 
G Great skrev:
kan konstaterar att man måste starta upp låset och utan modul o sätta en masterkod, för att sedan kunna bekräfta integrationen med smartmodulen när man väl sätter i den.
Jag bytte ut vårt Doorman-lås och tyckte det var så enkelt, att slippa lägga in koder och konfiguration.
 
M
Har installerat vårt andra Doorman lås i huset så nu har vi både på entré och källare, båda har integration mot Verisure app men utan Verisure larm och nu börjar man verkligen undra vad som är så smart med detta smarta lås?

Första jag tänkte lägga in var att källardörren skall låsas automatiskt om den råkar vara olåst när man låser ytterdörren bortasäkert, borde ju vara en smal sak att lägga upp. Men icke det enda "smarta" man kan göra är att slå på/av automatisk låsning vid ett visst klockslag!

Det verkar inte heller gå att knyta en kod eller bricka till ett visst lås, utan allting gäller alla lås! Den enda begränsning man kan lägga in är vilka klockslag som den är giltig.

Är det jag som är korkad och inte begriper mig på deras webbapplikation eller är det Verisures gratistjänst som är kastrerad?
 
M mnils skrev:
Har installerat vårt andra Doorman lås i huset så nu har vi både på entré och källare, båda har integration mot Verisure app men utan Verisure larm och nu börjar man verkligen undra vad som är så smart med detta smarta lås?

Första jag tänkte lägga in var att källardörren skall låsas automatiskt om den råkar vara olåst när man låser ytterdörren bortasäkert, borde ju vara en smal sak att lägga upp. Men icke det enda "smarta" man kan göra är att slå på/av automatisk låsning vid ett visst klockslag!



Det verkar inte heller gå att knyta en kod eller bricka till ett visst lås, utan allting gäller alla lås! Den enda begränsning man kan lägga in är vilka klockslag som den är giltig.

Är det jag som är korkad och inte begriper mig på deras webbapplikation eller är det Verisures gratistjänst som är kastrerad?

Vill du köra olika koder till olika lås Så måste du ha 2 olika smarthubs, en för varje lås, men det är inget, strul för man ha dom på samma konto, jag kör Morsans lås i min app med
 
stilofunk stilofunk skrev:
Jag bytte ut vårt Doorman-lås och tyckte det var så enkelt, att slippa lägga in koder och konfiguration.
Ja precis man slipper ju lägga in alla koder på nytt, men måste måste ju konfigurera med en master kod första fången man sätter i batterierna, så att man kan bekräfta att låset kopplar ihop sig med smartmodulen när man väl sätter i den
 
  • Gilla
Marwre
  • Laddar…
G Great skrev:
Ja precis man slipper ju lägga in alla koder på nytt, men måste måste ju konfigurera med en master kod första fången man sätter i batterierna, så att man kan bekräfta att låset kopplar ihop sig med smartmodulen när man väl sätter i den
Jag la in samma Masterkod som det gamla låset.
 
E e3henri skrev:
Är det bara jag som stör mig på de två volyminställningarna (för)låg och (för)hög. Vad hände med ett vanligt hederligt "lagom"? :)
På lågt hör man ju inte rösten från utsidan och på högt så väcker man ju hela huset när någon låser upp.
Nej. Du har helt rätt. Helt värdelösa nivåer med för lågt eller för högt. Har precis samma problem som du - inte höra något alls alternativt väcka hela huset. Borde vara en skotsak att uppdateta i mjukvaran tycker man.
 
M mnils skrev:
Har installerat vårt andra Doorman lås i huset så nu har vi både på entré och källare, båda har integration mot Verisure app men utan Verisure larm och nu börjar man verkligen undra vad som är så smart med detta smarta lås?

Första jag tänkte lägga in var att källardörren skall låsas automatiskt om den råkar vara olåst när man låser ytterdörren bortasäkert, borde ju vara en smal sak att lägga upp. Men icke det enda "smarta" man kan göra är att slå på/av automatisk låsning vid ett visst klockslag!

Det verkar inte heller gå att knyta en kod eller bricka till ett visst lås, utan allting gäller alla lås! Den enda begränsning man kan lägga in är vilka klockslag som den är giltig.

Är det jag som är korkad och inte begriper mig på deras webbapplikation eller är det Verisures gratistjänst som är kastrerad?
Har man hela larmet fungerar det så som du önskar. När jag larmar och låser dörren vid entren så låser sig övriga dörrar själv.
 
Sammy_j Sammy_j skrev:
Har man hela larmet fungerar det så som du önskar. När jag larmar och låser dörren vid entren så låser sig övriga dörrar själv.
Det är det med bortasäkert läge, om du larmar på med bortasäkert läge vid en dörr, aktiveras detta på samtliga dörrar, eller låser den enbart de andra dörrarna?
 
AndersPS AndersPS skrev:
Det är det med bortasäkert läge, om du larmar på med bortasäkert läge vid en dörr, aktiveras detta på samtliga dörrar, eller låser den enbart de andra dörrarna?
Bra fråga gällande borta säkrat vi använder inte det :crysmile:
 
AndersPS AndersPS skrev:
Det är det med bortasäkert läge, om du larmar på med bortasäkert läge vid en dörr, aktiveras detta på samtliga dörrar, eller låser den enbart de andra dörrarna?
Ett lås som inte har bortasäker aktiverad kan inte bli bortasäkrat även om det kan låsas med hjälp av pålarmning via Verisures Larm. Bortasäkringen innebär en mekanisk blockering av vredfunktionen, dvs för att en eventuell inbrottstjuv som kommit in via fönstret inte ska kunna öppna dörren inifrån och gå ut den vägen.
 
Har haft problem med att mitt lås inte vill skicka ut hakregeln och har länge trott att det beror på dörren. Har justerat allt och bytt slutbleck och har blivit lite bättre. Problemet kvarstår dock.
Känns som att när man stänger så hinner inte hakregeln fällas ut i tid innan tätningslisten puttar ut dörren.

Kan man smörja hakregeln med något?
Eller har folk någon annan ide?
 
Hur beter sig hakregeln om du så att säga låser ut hakregeln när dörren är öppen? Hoppar den ut som den ska när du trycker in den översta trekantiga delen på låshuset?

Vilket slutbleck har du bytt till? Hade själv liknande problem och med ett byte till 1487-1 så blev det mycket bättre. Tätningslister kan orsaka en del tröghet när dörren ska stängas.
 
Hej
Hakregeln hoppar ut om man trycker på den trekantiga delen. Stänger jag dörren sakta med jämt tryck åker den ut. ”Slänger” jag igen dörren så känns det som den studsar mot tätningslisten på slagsidan och öppnar sig igen innan hakregeln hinner åka ut.
Har bytt till slutbleck 1487-1, blev bättre men inte bra.


L Linus1868 skrev:
Hur beter sig hakregeln om du så att säga låser ut hakregeln när dörren är öppen? Hoppar den ut som den ska när du trycker in den översta trekantiga delen på låshuset?

Vilket slutbleck har du bytt till? Hade själv liknande problem och med ett byte till 1487-1 så blev det mycket bättre. Tätningslister kan orsaka en del tröghet när dörren ska stängas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.