O
Demmpa Demmpa skrev:
Ännu bättre val för ”oss vanliga död hammakonsumenter” är att inte skaffa 10Gbit-lina alls.
Hehe;-)
Tror det är nog bäst så men visst blir man sugen på det
 
O Oliverios77 skrev:
För oss vanliga döda hemmakonsumenter
Är man "död" behövs enbart trådlöst;)
Men du har uppfattat det rätt, hemmanätverk för konsument har så många billiga färdiga lösningar där det bara är att välja och vraka. För några tusenlappar får du en lösning som fungerar för 99,9% av oss konsumenter. Har själv jobbat med design av företagslösningar t.ex. före Cisco hade företagsprodukter och jag plockar bara ihop vad som finns till rätt pris på "hyllorna" och funderar inte så mycket på detaljerna, det mesta är ju "plug-play" idag. Då är IoT mycket mera intressant att testa än lite ljus i en fiber. :D
 
Vad har du för uppkoppling idag?
 
O
A Andy78 skrev:
Vad har du för uppkoppling idag?
100/10
Hade 250/100
Men kom upp bara till 120
 
Man når inte alltid full hastighet jag har 1Gbit åt båda hållen ligger runt 450-600 mbit begränsningen ligger i datorn.
 
O
A Andy78 skrev:
Man når inte alltid full hastighet jag har 1Gbit åt båda hållen ligger runt 450-600 mbit begränsningen ligger i datorn.
Ja jag kollade kortet i datorn
Bara stöd i upp till 433Mbit
Faktum är att inga av mina enheter kom upp
I 250 Mbit xbox,dator,telefon,surfplatta

Vad kostar 1 Gbit? Är det värt det?
 
Hur långt är ett snöre, hur brett är ett bredband?
Det beror helt ok hållet på leverantör och avtal.
 
O
A Andy78 skrev:
Hur långt är ett snöre, hur brett är ett bredband?
Det beror helt ok hållet på leverantör och avtal.
Bahnhof tar 900 för 1Gbit men känns surt
Att betala för något man inte kan få
 
Eller som man kanske inte nyttjar;)
Kör idag rabatterad 250 till 100 pris t.o.m. september och får jag inte behålla priset blir det 100 igen, har egentligen inte behovet utan testade ett ettårserbjudande.
 
O
Ok jag testade
A AndersS skrev:
Eller som man kanske inte nyttjar;)
Kör idag rabatterad 250 till 100 pris t.o.m. september och får jag inte behålla priset blir det 100 igen, har egentligen inte behovet utan testade ett ettårserbjudande.
A AndersS skrev:
Eller som man kanske inte nyttjar;)
Kör idag rabatterad 250 till 100 pris t.o.m. september och får jag inte behålla priset blir det 100 igen, har egentligen inte behovet utan testade ett ettårserbjudande.
Är det möjligt och få dubbla linor har sett
Amerikansk Youtube där man hade 2 linor
Betalar man extra för det?
 
Kan du betala så kan du få allt, men vad ska du med bubbla linor till?
 
O
A Andy78 skrev:
Kan du betala så kan du få allt, men vad ska du med bubbla linor till?
Lastbalansering
 
Hur ska du lastbalansera, merparten av trafiken är nedströms och där finns det inga konsumenttjänster.
Så allt går att få men det är du inte villig att betala.;)
Men jag tror fortfarande att du driver med oss med så lösrykta frågor utan substans:D
 
O
A AndersS skrev:
Hur ska du lastbalansera, merparten av trafiken är nedströms och där finns det inga konsumenttjänster.
Så allt går att få men det är du inte villig att betala.;)
Men jag tror fortfarande att du driver med oss med så lösrykta frågor utan substans:D
Nej jag driver inte ni är trevliga killar jag är
Förvånad över hur mycket man kan lära sig
Här
 
O
A AndersS skrev:
Hur ska du lastbalansera, merparten av trafiken är nedströms och där finns det inga konsumenttjänster.
Så allt går att få men det är du inte villig att betala.;)
Men jag tror fortfarande att du driver med oss med så lösrykta frågor utan substans:D
Skulle gärna lära mig mer men då får jag gå
På en kurs om fiber fast innan jag blev medlem här så visste jag inte vad våglängder och fibertyp VAR men nu tycker jag har lite kött på benen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.