Hemmakatten
Ok,tack ska kolla Vetzoo.
 
Hemmakatten
Vetzoo har förstås också slut. Står markerad som beställningsvara.
Nåväl, hunden klarar sig, ligger i skuggan, och jag kan ju duscha honom om det blir för varmt.
 
  • Gilla
Andreas_kalmar
  • Laddar…
Vi har en hörna i trädgården mot grannens altan där det aldrig är sol, där är marken sval. Dottern har dessutom köpt en barnpool som är lite kul att bada tassarna i. Och så har vi nära till Vänern. Tränar på att bada med lite hjälp av köttbullar.

Hörna av en trädgård med husvägg, gräs, hund och barnpool täckt med presenning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vit hund som tassar försiktigt i vatten vid en sjökant, med en människohand som erbjuder hjälp.
 
  • Gilla
CM1234 och 1 till
  • Laddar…
Fick ett tips av en kompis att man kunde ta skivad vattenmelon med lite torrfoder på och frysa ner till dom i små bitar som en liten glass :)
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Hemmakatten
Min hund har aldrig varit en stor vattendrickare. Inte ens nu i värmen. Så jag får lura honom lite, han dricker nämligen alltid vatten när han ätit något. Jag ger honom ett par bitar torkad lunga eller lever (från svensk nötboskap) och då dricker han. Det är egentligen belöningsgodis, men vad gör man inte för sin hund. ;):)
 
Redigerat:
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Även blanda färskfoder med lite vatten, eller blöta upp torrfoder kan fungera.
 
Hemmakatten
Han får torrfoder. Vägrar att äta om det ligger i vatten.
 
Köpte en kyldyna när de kom in på Dollarstore (fanns en liknande då på netto för en 10 mindre också). De är ändå ganska smarta.. de är ju bara en värmefördelare :)

Vi var lite skeptiska först till hur fasiken den skulle fungera egentligen.. men det är ju inte så att den är kall. Den har en yta som känns sval mot kroppen.. och den "suger ut värmen" och leder ut den på sidorna i mattan.. så den fortsätter kännas sval på kroppen..

Först trodde vi det var nått "mekaniskt" eller typ som de här kyl/värmegrejerna man vrider på så den aktiveras.. och sen måste man "ladda om"..

MEN.. oavsett hur den nu fungerar (finns säkert olika varianter) så verkar vår hund gilla den.. (redan innan det blev såhär ohyggligt varmt, nu lider hon av värmen ändå :( )

Hon flåsade ofta på natten och hade svårt att komma till ro.. när vi köpte mattan och la in den där hon sover.. så slutade flåsandet och snarkandet återkom.. ;)
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Han får torrfoder. Vägrar att äta om det ligger i vatten.
Satte upp en liten barnpool för några år sedan med några cm vatten i (när vår vovve var kinkig..) .. som jag kastade godis i.. det funkade faktiskt - hon försökte ju slicka upp godisen/maten och fick i sig vatten :)

Man får prova massa skumma saker hehe..

Frös in köttbullsbitar i en liten plastpåse.. tillsammans med vatten.. som jag gav henne också.. hon hade dock lite dåligt tålamod med det, men lite vatten fick hon i sig iaf.

Nu har jag det lättare.. behöver bara säga att jag ska dricka vatten typ och ta ett glas.. då går hon och dricker också :surprised:.. räcker också med att jag fyller på nytt vatten i hennes pool.. så ska hon dit.. dricka lite och sen bada/frisera sig lite (gå runt runt och trycka huvudet mot lilla poolkanten .. så håret försvinner från ansiktet hehe) :heart:
 
  • Gilla
Hella1 och 2 till
  • Laddar…
Cleos morgonbestyr
:crysmile::rofl::crysmile::rofl::crysmile:

 
  • Gilla
  • Haha
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Håller vi på att lära henne äta upp tofflorna/skorna i huset?
.. eller har vi lagt en godis där? :)
 
Skönt med hund som är relativt opåverkad av värmen. Kort päls, nästan bar mage och god fysik gör gott i värmen. Slutar med cykelturer över 27-28, joggingturer går bra upp till 30 men nu när det är lite över så försöker vi hålla oss stilla....

Vera går frivilligt och lägger sig och solar mitt på dagen även nu när det är över 30.....
 
  • Hund med kort päls solar på gräset med stängda ögon, medan oidentifierbara människor sitter i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hella1 och 6 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Håller vi på att lära henne äta upp tofflorna/skorna i huset?
.. eller har vi lagt en godis där? :)
Det kunde hon redan när hon kom. :crysmile:
Egentligen försöker jag lära barn och make att ställa sina skor där de ska stå. Cleo hjälper mig kan man säga!
 
  • Gilla
Hella1 och 1 till
  • Laddar…
Allan 14 veckor gammal engelsk bulldog är med från början och bygger vårt lösvirkeshus!

Egenritat enplans som byggs med masonite beams balkar, går att följa vårt bygge på isjovik.blogg.se! :)
 
  • 14 veckor gammal engelsk bulldog sitter framför byggnadsställningen av ett lösvirkeshus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
jocke31 och 5 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Vilken sötnos! Se till att han dricker mycket vatten. När de är små kanske de inte förstår att de behöver dricka mycket.
 
  • Gilla
Goblinn och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.