Med tanke på ljud så har jag ett som jag skulle vilja veta om ni också har (310). När själva klippningen stänger av för att den ska återgå till stationen hörs ett lite skramlande/gnisslande ljud som avtar och sen slutar (förmodar när cylindern stannar helt enkelt). Är det som det ska?
 
Joaquin Joaquin skrev:
Med tanke på ljud så har jag ett som jag skulle vilja veta om ni också har (310). När själva klippningen stänger av för att den ska återgå till stationen hörs ett lite skramlande/gnisslande ljud som avtar och sen slutar (förmodar när cylindern stannar helt enkelt). Är det som det ska?
Kan inte minnas min gör så. Har du kollat disken under och knivarna så allt ser rätt ut?

Det skadar inte att skruva loss bladen, rengöra dom i varmt vatten med diskmedel, skrapa med annat rakblad och sätta tillbaka.Det bildas snabbt en hård gräsgegga som slöar ner dom och det är inte alls fel på bladen i sig. Tror folk byter dessa blad alldeles för ofta när det bara är gegga på dom som är problemet.
 
Kan kolla det.
Tror den gjort så från början..
 
Joaquin Joaquin skrev:
Kan kolla det.
Tror den gjort så från början..
Min gör också så. Gissar det är när bladen slutar rotera och att de då träffar hasplåten om de vobblar lite.
 
Tittade på det igår. Det är plåten som slår i skallarna på skruvarna som håller bladen. Därifrån kommer skrap/plåt-mot-plåt-ljudet.

Ni som har dessa, har ni hus?
Byggt mitt nu, och skulle inviga igår men det var inte så positivt. Jättesvårt att hitta in. Ställer sig framför och svänger sen av 30-45 grader och kör vidare. Sen tillbaka till guidekabeln för ett nytt försök. Lite tråkigt om det ska vara så svårt?! :/
 
Joaquin Joaquin skrev:
Tittade på det igår. Det är plåten som slår i skallarna på skruvarna som håller bladen. Därifrån kommer skrap/plåt-mot-plåt-ljudet.

Ni som har dessa, har ni hus?
Byggt mitt nu, och skulle inviga igår men det var inte så positivt. Jättesvårt att hitta in. Ställer sig framför och svänger sen av 30-45 grader och kör vidare. Sen tillbaka till guidekabeln för ett nytt försök. Lite tråkigt om det ska vara så svårt?! :/
Jag har hus från Claes Olsson. Aldrig sett den vända för nytt försök. Däremot stannar den ibland nära och ”nosar” dvs svänger höger vänster för att hitta center. Det är nog när den går på signal in och inte guide.

Vilka mått har du på ingången i huset?
 
Så gjorde min även utan hus.
Kan man ändra vad den ska gå in på? Ändrade till max på signalen, men verkade inte påverka.

Tror det har en insidebredd på 65cm.
 
Joaquin Joaquin skrev:
Så gjorde min även utan hus.
Kan man ändra vad den ska gå in på? Ändrade till max på signalen, men verkade inte påverka.

Tror det har en insidebredd på 65cm.
Tror du begär för mycket om du tänker att den ska åka rakt in utan stopp eller nosande varje gång :cool: Ska mäta mitt hus senare.

Hur har du ställt laddningsstationen?
Hur har du dragit begränsningskabeln samt guiden ut från den?
 
Begär inte att den ska gå rakt in. Men vända och köra helt annat håll känns sådär.
Laddstationen står rakt ut från en vägg och begränsningen till vänster och höger om den. Guiden rakt ut strax över 2 m.
 
Joaquin Joaquin skrev:
Begär inte att den ska gå rakt in. Men vända och köra helt annat håll känns sådär.
Laddstationen står rakt ut från en vägg och begränsningen till vänster och höger om den. Guiden rakt ut strax över 2 m.
Har du ställt den på att alltid följa guiden in vid laddning? Jag har min under ett trädäck, med lite annorlunda kabeldragning än vad du har. Jag har min inställd på alltid guide in, aldrig begr och signal på min samt att den alltid skall backa minst 200cm ut.

Edit: Ser visst att jag publicerat denna bild tidigare i inlägg #1095
Där skriver jag att jag har laddsignal max, men har justerat det nu till min efter info i andra trådar på annat forum.
 
  • Teknisk ritning av kabeldragning under trädäck med måttangivelser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Är det inte så att man ställer minuter på vad den ska följa?
Kan inte se härifrån, men ska kolla när jag kommer hem.
Hur stark har du satt signalen? 600 brett är ju tight, men förmodar det funkar bra?!
 
Joaquin Joaquin skrev:
Är det inte så att man ställer minuter på vad den ska följa?
Kan inte se härifrån, men ska kolla när jag kommer hem.
Hur stark har du satt signalen? 600 brett är ju tight, men förmodar det funkar bra?!
Ställ in den från appen, det är enklare att förstå funktionen där. Signalen från laddstation är satt till min.
 
Ingången på mitt hus från Clas Ohlson i trä är 66x35cm.
 
Bricco Bricco skrev:
Ingången på mitt hus från Clas Ohlson i trä är 66x35cm.
Min öppning är 60x30cm. Funkar klockrent!
 
plaggis plaggis skrev:
Ställ in den från appen, det är enklare att förstå funktionen där. Signalen från laddstation är satt till min.
Det gör jag.
Tror min är satt till att följa begränsningsslinga och Guide 1. Här är inställningen i minuter.
Inte riktigt förstått vad det innebär. Kanske ska stänga av begränsningsslinga då...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.