Strip Strip skrev:
Tja, du får väl flina hur mycket du vill utan min tillåtelse. Frågan var dock inte avsedd att vara någon sorts pisstävling, du har säkert mycket större flak än jag - oroa dig inte.

3050x1660mm får väl ändå anses vara ett relativt stort flak på en obromsad kärra, speciellt om man tänkt köra virke på den. Hur mycket får du lasta på en sån, kan man komma över 750 kg totalvikt eller hur funkar det?
Närbild av ett barns öga med en tår som rinner nedför kinden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vacker bild, men jag är inte säker på att jag förstår vad du menar. Jag är själv i släpvagnsbytartagen (igen) och naturligtvis omåttligt intresserad av hur andra släpvagnsköpare tänker (eftersom jag eventuellt ångrar mitt senaste inköp lite). Men vill du hålla det för dig själv är det ju bara att säga (skriva) det.
Gåtor är inte min paradgren.
 
Strip Strip skrev:
Vacker bild, men jag är inte säker på att jag förstår vad du menar. Jag är själv i släpvagnsbytartagen (igen) och naturligtvis omåttligt intresserad av hur andra släpvagnsköpare tänker (eftersom jag eventuellt ångrar mitt senaste inköp lite). Men vill du hålla det för dig själv är det ju bara att säga (skriva) det.
Gåtor är inte min paradgren.
;) ta det lugnt. 750kg får man lasta. Yta är aldrig fel för sopor, möbler, maskiner osv.
 
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
;) ta det lugnt. 750kg får man lasta. Yta är aldrig fel för sopor, möbler, maskiner osv.
750kg minus tjänstevikten.
 
Ja, jag antar att det står 750kg obromsat i regbeviset och den siffran avser last+tjänstevikt på släpet.
 
Byurn Byurn skrev:
Nyttjade kampanjen hos Clas Ohlson och köpte en Dewalt Dw745 på Bauhaus.

4487 efter prismatchning känns som en bra deal.
Jag har funderat och funderat på den men förutom att den är noggranare än min Ryobi (som jag visserligen är nöjd med) väntar jag in Dewalt 7491, lite starkare och möjlighet att kunna spåra skivor dvs har lågt ställt klyvskydd (som min Ryobi har ). Bra pris fick du i varje fall!! :D
 
MathiasS MathiasS skrev:
750kg minus tjänstevikten.
Men vad är tjänstevikten på ett sånt där släp? Måste väl vara 200kg åtminstone?
 
V vectrex skrev:
Men vad är tjänstevikten på ett sånt där släp? Måste väl vara 200kg åtminstone?
540kg lastvikt säger tillverkaren.
 
V vectrex skrev:
Men vad är tjänstevikten på ett sånt där släp? Måste väl vara 200kg åtminstone?
210kg
 
FreQa FreQa skrev:
Jag har funderat och funderat på den men förutom att den är noggranare än min Ryobi (som jag visserligen är nöjd med) väntar jag in Dewalt 7491, lite starkare och möjlighet att kunna spåra skivor dvs har lågt ställt klyvskydd (som min Ryobi har ). Bra pris fick du i varje fall!! :D
Ja, allt beror lite på vilken situation man är i. Jag har ingen såg och känt länge att jag velat ha en. Har fått för mig att ska jag få något som känns markant bättre än Dewalten så ska jag upp ganska mycket mer i pengar. Hoppas verkligen att det var ett bra pris, för jag har inte riktigt behov av sågen än :)... Men jag har följt den ett tag, och prisjakt håller med mig, den har aldrig kostat under 5000 kr. Det skulle varit på någon lokal kampanj eller så, men ska man åka 30 mil för att handla så äter bilen upp vinsten fort.
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Byurn Byurn skrev:
Ja, allt beror lite på vilken situation man är i. Jag har ingen såg och känt länge att jag velat ha en. Har fått för mig att ska jag få något som känns markant bättre än Dewalten så ska jag upp ganska mycket mer i pengar. Hoppas verkligen att det var ett bra pris, för jag har inte riktigt behov av sågen än :)... Men jag har följt den ett tag, och prisjakt håller med mig, den har aldrig kostat under 5000 kr. Det skulle varit på någon lokal kampanj eller så, men ska man åka 30 mil för att handla så äter bilen upp vinsten fort.
Det är en bra såg, vad jag hört. Behoven kommer när nu när du skaffat en!
Priset är oslagbart. En matchning mot Bauhaus hade fått ner lite till...
 
FreQa FreQa skrev:
Det är en bra såg, vad jag hört. Behoven kommer när nu när du skaffat en!
Priset är oslagbart. En matchning mot Bauhaus hade fått ner lite till...
Matcha mot Bauhaus? Jag matchade hos Bauhaus mot Clas Ohlson. Hur skulle jag fått den ännu billigare?
 
Fick bli en DW745 även här, blev riktigt billigt :) Har en gammal (!) Meec från min farfar just nu, men den börjar bli skev i alla riktningar, så passade på nu när det blev lite billigare.
 
Får man fråga vad släpet kostade och var man köper ett? Har en skoter som nog precis passar där....
Obromsade släp i den där storleken är det väl ingen idé att köpa i Tyskland?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.