Bauhaus hade tydligen samma som Duabhuset fast för 2.500kr billigare! Bauhaus har tom en 94kg för 6.500kr.

Vad säger ni? Är det något av detta som duger?? Har kollat begagnat på blocket men finns inte mycket där tyvärr...
 
Jula har Stanley för 4000kr på kampanj nu
 
Mm, länkade till den större varianten då den för 4000kr känns i minsta laget.

Men, funkar dom Stanley paddorna någorlunda? Någon som provat?
 
Har bara hyrt paddor några ggr. Allt beror ju på vad du skall göra. Det sades att kan man kan komprimera ca 10cm material per 100kg padda.

Så skall du lägga ut tjocka fyllningar, så får du fylla i fler omgångar och padda mellan. Skall du fylla med riktigt grovt material som 0 - 70, så behöver man mer än 100kg.
 
Redigerat:
Är medveten om att det är ca 1cm per 10kg i kapacitet. Det är 0/18 samt 2/5 som skall paddas ut... Det är redan paddat sedan tidigare med 500kg. Men det var ett par år sedan det gjordes! Så det är finjustering som skall göras. Egentligen inte särskilt mycket så troligen funkar det mesta... Men jag kan ingenting om märkena och paddor så det är väl mest vad ni andra har för erfarenhet av billighets paddor. Och frågan är också om man ska nöja sig med en 60kg´s padda eller gå upp till ca 80kg som den större stanley varianten, eller den på bauhaus är.

Tanken är ju att jag säljer av den om ett par år.
 
Stanley paddan från Jula på 62kg för 3.999kr lockar mig lite faktiskt ändå!

Har tidigare lånat grannens som är omkring 60-70kg, och det går ju inte förneka att det är väldigt smidigt med den mindre vikten på padda! Han påstår dock att hans kostar runt 15.000kr..... ser exakt ut som den som heter Masalta 62kg på Bauhaus.

Vad tror ni? Duger den... ?
 
Redigerat:
Såg ju inte alls dum ut. Men vad går inte frakten på för en sån klump!? :)

Sen kan man ju glömma allt vad garanti heter! Och att hitta reservdelar till den är säkert inte heller det lättaste... :/ Eller?
 
F
C crazytok skrev:
Stanley paddan från Jula på 62kg för 3.999kr lockar mig lite faktiskt ändå!

Har tidigare lånat grannens som är omkring 60-70kg, och det går ju inte förneka att det är väldigt smidigt med den mindre vikten på padda! Han påstår dock att hans kostar runt 15.000kr..... ser exakt ut som den som heter Masalta 62kg på Bauhaus.

Vad tror ni? Duger den... ?
Tveksam. Jag har en Tremix KMR, det som vanligtvis kallas rundpadda https://www.matek.se/vibroplattor/vibroplatta-rundpadda-kmr11/ Mycket smidig att dra runt och den slår bra i förhållande till sin storlek (den väger ganska exakt 100kg) men jag skulle aldrig vilja ha nåt mindre.

Visst har jag använt den och haft nytta av den till pool, garage, 110 kvadrat plattläggning och som servicepadda vid husbygget när den feta diesel(hyr)paddan var för stor eller återlämnad men aldrig nåt jag skulle lägga pengar på som villaägare. Gör dig själv en tjänst och ös på istället i etapper och hyr en padda när det behövs istället tycker jag.

Just rundpaddan är jäkligt praktisk trots sin vikt. Man lägger den på sidan och rullar ledigt upp den på ett släp på en 2 tum tjock regel.
 
  • Gilla
salahunreal
  • Laddar…
C crazytok skrev:
funderar på om man skulle köpa en billig padda istället för att hyra, då jag har en del markarbeten som skall göras över längre tid! Lite murarbeten och plattsättning här och där!

Vad ska jag isf köpa??

Bor du i närheten av GBG? Jag har en padda som jag kanske kan sälja( måste fundera lite först om jag är färdig med den) Har för mig den heter Shepart eller nåt liknande. Från 2014. Har för mig den väger typ 80-90kg.
 
Japp det gör jag. PM...
 
Intressant, samma som Polyene var inne på. Är du nöjd med denna?? 1000kr i frakt för 100kg var ju inte farligt alls....

Problemet är väl att jag är lite sent ute och behöver den om ett par veckor! :/ Hur lång tid tog det för dig att få hem den? Har du någon koll hur det är med reservdelar om något skulle gå sönder?
Hur mycket har du använt din och har allt funkat som det ska? Något som skakat sönder? :)
 
  • Gilla
Lasserockis och 1 till
  • Laddar…
Hmm, står 1-3dagars frakt på deras hemsida. Tror ju inte det stämmer när det ska till sverige dock. Får maila dom och fråga. Men, 5000kr inkl frakt för denna maskin vs 6500kr för den på bauhaus som väger 94kg, ingen jätteskillnad på priset egentligen...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.