:p
 
mexitegel mexitegel skrev:
Haha, lika bra det. Nu har jag världens bästa ursäkt för att inte tvätta fönstren :D.

Trevlig semester :).
Tack detsamma :)
 
Electrolux och Black & Decker saknar jag i testet ;)
 
T
Prövade kärcher sist jag putsade fönster, kommer aldrig mer använda en fönsterputsmaskin. Sjukt onödigt dessutom blir resultatet bättre med en vanlig fönsterskrapa.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
T Thomas' skrev:
Prövade kärcher sist jag putsade fönster, kommer aldrig mer använda en fönsterputsmaskin
Det låter ju lite som Surt sa räven ;)
 
D
Jag har inte märkt något större problem med att Kärcher har lång kropp/behållare. Man vinklar ändå maskinen de sista 10-15 cm och så är problemet löst.
 
  • Gilla
Sten L
  • Laddar…
DrAlban skrev:
Jag har inte märkt något större problem med att Kärcher har lång kropp/behållare. Man vinklar ändå maskinen de sista 10-15 cm och så är problemet löst.
Det är nog mycket, liksom i allt annat, en fråga att lära sig den rätta tekniken/det rätta handlaget.

Jag har ju till och med fått beröm över resultatet när jag tvättat fönster med en Kärcher :)
Men det var några år sedan när det var drive och många köpte sådana från ICA och liknande.
 
Cheesen
mexitegel mexitegel skrev:
Haha, lika bra det. Nu har jag världens bästa ursäkt för att inte tvätta fönstren :D.

Trevlig semester :).
Om du inte bott så ocentralt så hade du gärna fått testa kärchern här hemma hos oss....
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Till alla som grämer sig för att de blev utan maskin:
Skaffa "vanlig" skrapa från Ettore. Perfekt resultat!
Kan vara svår att hitta i butik. Brukar finnas i färgaffär och liknande.
 
  • Gilla
granis70 och 1 till
  • Laddar…
T
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Det låter ju lite som Surt sa räven ;)
Jag hade verkligen hoppats att denna skulle göra underverk, då jag ej är någon hejare på att putsa fönster. Men ICKE, denna maskin lämnar fula streck efter sig, som tom jag klarar av att inte skapa med en vanlig fönsterskrapa.

I min mening, en helt onödig maskin. Lägg pengarna på något vettigare.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
T Thomas' skrev:
Jag hade verkligen hoppats att denna skulle göra underverk, då jag ej är någon hejare på att putsa fönster. Men ICKE, denna maskin lämnar fula streck efter sig, som tom jag klarar av att inte skapa med en vanlig fönsterskrapa.

I min mening, en helt onödig maskin. Lägg pengarna på något vettigare.
Håller med! Jag gick också på hypen, men insåg snabbt att enda anledningen till att folk pratade positivt om dessa motordriva skrapor var för att de hade dåligt samvete och behövde rättfärdiga köpet på 500 kr de lagt ut på en nu onödig grej.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Jag köpte proffsfönsterputsargrejjor i våras och det går som en dans med dem. Det är bara det att jag gillar maskiner väldigt mycket..... :oops:
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Tvättar fönsteren med en blandning av vatten, Yes och ättikssprit.
Använder sedan Kärcher, och som redan nämnts vinklar den nedtill.
Strålande resultat.
 
  • Gilla
plaggis
  • Laddar…
T
S Sten L skrev:
Tvättar fönsteren med en blandning av vatten, Yes och ättikssprit.
Använder sedan Kärcher, och som redan nämnts vinklar den nedtill.
Strålande resultat.
Receptet, kan du dela med dig detta? Hur blandar du vatten, yes och ättika?
 
T Thomas' skrev:
Receptet, kan du dela med dig detta? Hur blandar du vatten, yes och ättika?
Så här gjorde jag med Kärcher och är supernöjd

5 dl vatten
Några droppar Yes diskmedel
Halv kapsyl Ättika
 
  • Gilla
debbo och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.