...öppettider plötsligt är ett problem en helgdag. Va, jobbar inte servicefolket på midsommardagen!?*

*Det kanske de gör, själv är jag i Dalarna just nu, men någon långfredag eller midsommardag har man ju varit drabbad..
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
... Du stinker avgaser efter din 15 minuters cykelväg till jobbet
Detta har dock inget med avgaser från personbilar att göra, det är alla leveranser av rysk kaviar och oxfile som sker med gamla lastbilar som stinker.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
...öppettider plötsligt är ett problem en helgdag. Va, jobbar inte servicefolket på midsommardagen!?*

*Det kanske de gör, själv är jag i Dalarna just nu, men någon långfredag eller midsommardag har man ju varit drabbad..
Det var lite svårt få frukost i lördags faktiskt, men hittade ett öppet ställe som hade brunch
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
martin43 martin43 skrev:
Detta har dock inget med avgaser från personbilar att göra, det är alla leveranser av rysk kaviar och oxfile som sker med gamla lastbilar som stinker.
Nja, alla som kör diesel också
 
....när du inte förstår vad jag talar om:p

Det tycks nämligen vilja bli så att storstadsbor och jag talar förbi varandra........
 
.. när du inte bryr dig om veckodagar, för allt är ändå tillgängligt jämt.
 
...när du är stammis på kvarterskrogen och krögaren super ner dig varje gång du kommer för avhämtning, eller du påverkar honom köpa in ost och portvin till menyn. :D
 
Portvin är det inte sånt gamla tanter dricker?
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
...när det är närmare till bra abborfiske än "på landet"...

Hand som håller en abborre nära vatten med reflektion och byggnader i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
...när det kommer 5cm snö och hela staden verkar slås ut.
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
När det kommer 5 cm snö, hela stan verkar slås ut, förortsborna missar alla jobbmöten före 10, själv tog du på dig mössan och promenerade som vanligt till jobbet, oberörd av kollektivtrafikens harmageddon.
 
  • Gilla
  • Haha
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
.... det tar två timmar att parkera bilen, eftersom du inte hittar någon parkeringsplats.
 
BirgitS
nino nino skrev:
Portvin är det inte sånt gamla tanter dricker?
Snarare brittiska gentlemen, det var över portvin och ost som de brittiska överklassmännen samlades efter middagen medan kvinnorna fick gå ut till salongen för att dricka kaffe.
 
... du bor i en av stadens dyrare lägenhetsområden och du trots det under förra året hade två skjutningar och ett utomhus kvivmord inom 400 meters radie hemifrån.
 
nino nino skrev:
Portvin är det inte sånt gamla tanter dricker?
Stört bra till ost
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.