har hubplus börjat säljas än? skralt med info på ajaxs hemsida
 
L Lund skrev:
Appropå sirenen, vet du vad kontakten under sirenen är tillför? Följer med en liten sladd man kan koppla in där.
Den ska vara för extern LED.
Har dock inte undersökt närmare vad den ger, men torde vara 3VDC.
Alltså bör den fungera som triggar till en inferno :rofl:
 
M metalworm skrev:
har hubplus börjat säljas än? skralt med info på ajaxs hemsida
Nej, enligt rykten är den inne för EN-certifiering
 
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Den ska vara för extern LED.
Har dock inte undersökt närmare vad den ger, men torde vara 3VDC.
Alltså bör den fungera som triggar till en inferno :rofl:
Men ja! Jag har funderat på en LED som blinkar ordentligt så att grannarna runt omkring ser att något är på gång. Skulle kanske gå med en extra siren också?

Måste undersöka detta med LED, om någon vet mer är jag idel öra
 
L Lund skrev:
Måste säga att jag är riktigt besviken på sirenen. Ljudnivån är ju näst intill löjlig även på högsta nivån. Att hålla den i handen när den tjuter för fullt är ju inte på något sätt jobbigt eller obehagligt. Betydligt lägre än brandvarnarna hemma.

Vad tycker ni om volymen? Avskräcker ju inte direkt vid inbrott.
Har bara utomhussirenen och den låter obehagligt högt inomhus. Lägg till en sån annars. Men jag håller med om att syftet är snarare att indikera larmet har gått. Sedan kan man ha en starkare utomhussirenen som kan locka på uppmärksamhet från grannarna.
 
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Den ska vara för extern LED.
Har dock inte undersökt närmare vad den ger, men torde vara 3VDC.
Alltså bör den fungera som triggar till en inferno :rofl:
Är inte den till för externströmförsörjning? Ser ju ut som en dc kontakt?
 
Kendobendo Kendobendo skrev:
Är inte den till för externströmförsörjning? Ser ju ut som en dc kontakt?
Nej, inte på inomhussirenen.
På utomhussirenen är den för extern strömförsörjning
 
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Nej, inte på inomhussirenen.
På utomhussirenen är den för extern strömförsörjning
ah OK :)
 
Lite trevliga nyheter på väg i nästa stora uppdatering.

Hub OS Malevich 2.6 is coming soon. It's loaded with new security modes and features.

What's new in Malevich 2.6

Groups. It’s a new way to secure your home or office. Arm the groups one by one or all at once with a tap in the app.

Passcodes for everyone. KeyPad now can recognize users by personal passcodes. And every user can set a passcode whichever he likes.

Control everything. The actions for adding and deleting groups, rooms, users, devices, cameras will be displayed in the notifications feed.

More options. We have moved the entrance/leaving delays to the device's settings. They can be applied to the new Night mode.

Double reliability. You can add two IP address for sending alarms to the central monitoring station directly.

Flexible access. Now you can disable the list of devices and all notifications for some users.

The number at hand. The phone number of the SIM card in the hub is now displayed in the mobile app. And it’s easy to find the number if you want to recharge
 
  • Gilla
romerome
  • Laddar…
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Lite trevliga nyheter på väg i nästa stora uppdatering.

Hub OS Malevich 2.6 is coming soon. It's loaded with new security modes and features.

...
Snyggt - Bra grejer!
 
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Lite trevliga nyheter på väg i nästa stora uppdatering.
Hur kollar man egentligen vilken version man har? Jag tittade på Ajax Hub och det står Firmware 2.05.0 är detta senaste? Kommer de hoppa från 2.05 till 2.6?
 
Shakula Shakula skrev:
Hur kollar man egentligen vilken version man har? Jag tittade på Ajax Hub och det står Firmware 2.05.0 är detta senaste? Kommer de hoppa från 2.05 till 2.6?
2.05 = 2.5 & 2.06 = 2.6 på "ajaxspråk" :D
 
  • Gilla
Shakula
  • Laddar…
Chaly
Har nu också beställt ett ajax-system! Ska bli kul att skruva upp och testa.
Hittar inte Ajax Transmitter hos någon av de svenska återförsäljarna. Verkar finnas utomlands? Någon som vet status på den hos Solar? Prisnivå?

Funderar ev. att nyttja en sådan vid utbyggnad av larmet när jag fått upp de beställda delarna...
 
Chaly Chaly skrev:
Har nu också beställt ett ajax-system! Ska bli kul att skruva upp och testa.
Hittar inte Ajax Transmitter hos någon av de svenska återförsäljarna. Verkar finnas utomlands? Någon som vet status på den hos Solar? Prisnivå?

Funderar ev. att nyttja en sådan vid utbyggnad av larmet när jag fått upp de beställda delarna...
Solar har inte tagit in den till Sverige.

Smart grej, men Ajax har gjort en stor tankevurpa enl mig. Den klarar bara att leverera ut 3VDC. De flesta säkerhetsprodukter går på 9-24VDC. Så jag vet inte vad man skulle ha den till.

Ska man däremot koppla in något som inte behöver strömsättas går det lika bra med den externa ingången på en vanlig doorprotect.
Det är också den vanliga doorprotect'en vi använder till optex utomhusdetektorer då de faktiskt klarar så lite som 3VDC, men då kan man lika gärna knycka +/- från en doorprotect.
 
  • Gilla
Chaly
  • Laddar…
E
Är det någon som kan/vill rapportera hur larmet betett sig vid skarpt inbrott samt hur larmcentralen agerat på larmet? Har fått för mig att larmcentralerna inte får larma polis hursomhelst utan bildverifiering tex.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.