D09
Appendix Appendix skrev:
Ska detta vara det som får lantbrukarna att jubla. Förr om åren var det din uppfart... Nu kanske det kan vara att du planerar att måla? :D
Den där jäkla vägen.. Slog aldrig fel ha ha
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
D09
  • Filtermedia Katalox-Light i förpackning på marken bredvid ryggsäck och byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Blå filterbehållare på röd vagn med säkerhetsband och verktyg, redo för byte av filtermassa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Filtermassa byts i stor blå behållare med sladdar och slangar anslutna, utomhus på grusunderlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Hemmakatten
Jag är säkert dum och definitivt okunnig men jag förstår inte vad den där massan är till för. Du får gärna upplysa mig, D09.
 
D09
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Jag är säkert dum och definitivt okunnig men jag förstår inte vad den där massan är till för. Du får gärna upplysa mig, D09.
Då ligger vi på samma nivå ;)

Man ska iaf slippa kaliumempragnatet med denna kombination. Återstår att se hur väl det fungerar jämfört med vanlig standard likväl hur filtret lyckas avlägsna järnet etc från filtermassan.

Behövde göra något drastiskt även om det inte håller på sikt. Finns en filterkombination jag vill ha men måste spara lite först :)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Hemmakatten
Aha, det är alltså en massa för ett vattenfilter.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Efter mycket om och men är vindskiveplåten på plats på poolhuset.
Känns som jag går runt och tittar påsen massa saker som borde göras, men allt strul som följt med i badrumsrenoveringen tar musten ur mig.. Kan somna sittande. Nyinstallerad vindskiveplåt på ett litet rödväggt poolhus med öppen terrass och en stege lutad mot taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T
Hörde att det droppade i källaren när sambon duschade....

Fram med multicutten och börja såga. Konstatera att vattnet kommer ifrån varmvattenröret och att det rinner mellan plasten och kopparröret...
Slänger ut sambon från duschen och tätar med silikon och konstaterar att det blir till att riva och renovera badrum under f-ledigheten :sleep:

Badrummet är "renoverat" av förra ägaren 2007-2008 och har diverse konstiga fel och brister så det var inte helt oväntat :rolleyes:

Någon som vet ett ca pris på våtrumsmatta/tapet inkl material och montering? :geek: (badrummet har 2.8m2 golvyta och ca 14.5m2 väggyta)
 
  • Sågat hål i källartak avslöjar vita plaströr och ett kopparrör med en vattenläcka som tätnats med silikon.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Runt 5-600 kr/kvm är priser jag fått inkl. alles. Men det är ju den lilla kostnaden i en badrumsrenovering...
 
  • Gilla
tobbetk
  • Laddar…
T Tobias Knutsson skrev:
Hörde att det droppade i källaren när sambon duschade....

Fram med multicutten och börja såga. Konstatera att vattnet kommer ifrån varmvattenröret och att det rinner mellan plasten och kopparröret...
Slänger ut sambon från duschen och tätar med silikon och konstaterar att det blir till att riva och renovera badrum under f-ledigheten :sleep:

Badrummet är "renoverat" av förra ägaren 2007-2008 och har diverse konstiga fel och brister så det var inte helt oväntat :rolleyes:

Någon som vet ett ca pris på våtrumsmatta/tapet inkl material och montering? :geek: (badrummet har 2.8m2 golvyta och ca 14.5m2 väggyta)
Jag renoverade badrum med 7m2 golv och typ 26m2 vägg. Där skulle flytspacklas 2,5-3 cm över de 7m2 och matta på vägg och golv. 30k med rot fick jag pris på. (Tarkett matta)
 
  • Gilla
tobbetk
  • Laddar…
S
Nymonterat fönster på trävägg av tillbyggnad med byggställning i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Monterat fönster på tillbyggnaden.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Spacklat yttertrappan förhoppningsvis sista gången innan skifferplattorna ska på.

Vem tusan uppfann dansk sjösten? :mad:
 
  • Gilla
tobbetk
  • Laddar…
T
Jag skulle gissa på danskarna :geek::)

mexitegel mexitegel skrev:
Spacklat yttertrappan förhoppningsvis sista gången innan skifferplattorna ska på.

Vem tusan uppfann dansk sjösten? :mad:
 
  • Gilla
Kromo och 4 till
  • Laddar…
Slätputsat vägg och smygar! Nyputsad slät vägg med vitmålade fönstersmygar och synligt fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-RB- och 7 till
  • Laddar…
Nya svarta luckor installerade på källaringång bredvid röd trävägg och vit bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppna källarluckor vid röd husvägg, den ena står på glänt och den andra är helt öppen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gamla slitna källarluckor av trä ligger på betongplatta vid rödmålad husvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gamla slitna källarluckor ligger bredvid en öppnad källaringång med synlig trappkonstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Luckorna till källaren behövde bytas ut så det fick bli dagens projekt att bygga nya.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Bytt ut en gammal spiskåpa mot ett hemmagjort överskåp för att kunna få dit nya fläkten
Ett kök med ett nyinstallerat överskåp ovanför en spishäll, ersätter en gammal spiskåpa, bredvid ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ny täckskiva är under limmpress
 
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.