Uppbyggd ram för trädäck nära ett rött hus, med verktyg och material synliga på grusunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bygger trädäck... grundade med någonting som kallas 0-16 samt vibbrade detta.
 
  • Gilla
Needas och 1 till
  • Laddar…
Klippt en hasselhäck, Husqvarnas batterimaskiner är sjukt smidiga.
Sen hjälper det ju till lite att man har traktor med arbetsplattform för att nå upp, hade tagit tre gånger så lång tid att göra från stege.
Person använder batteridriven häcksax från arbetsplattform på traktor för att klippa en hasselhäck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Person beskär en hög häck med en batteridriven häcksax från en arbetsplattform på en traktor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
norrbottenssnickaren och 1 till
  • Laddar…
B blue.b skrev:
Klippt en hasselhäck, Husqvarnas batterimaskiner är sjukt smidiga.
Sen hjälper det ju till lite att man har traktor med arbetsplattform för att nå upp, hade tagit tre gånger så lång tid att göra från stege.
[bild] [bild]
Nu är det läge att du bygger en fjärrkontroll till traktorn så kan du glida omkring som en prins däruppe :)
 
  • Gilla
blue.b
  • Laddar…
Påbörjat men ej färdigt byggprojekt med träramar och grus, nära en röd trähusfasad, verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ger upp för idag jag och frun.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
ullberg
Slipade upp förra veckans loppisfynd - av någon anledning ville jag inte ”offra” Tormeken för denna ’yxa’ men på den lite billigare julakopian hade jag ingen emot att slita på (behövdes tas bort ganska mycket material)

Slipmaskin och nyslipad yxa på träbänk framför laptop och mobiltelefon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/U
 
  • Gilla
Björn Melander och 1 till
  • Laddar…
Förvandlade, m.h.a. en hydralisk vedklyv, kubbarna av en 27m tall till lämpligare dimensioner för mina kaminer. Stapel av nysågad ved under ett tak, klart för användning i kaminer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
DennisCA och 2 till
  • Laddar…
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Förvandlade, m.h.a. en hydralisk vedklyv, kubbarna av en 27m tall till lämpligare dimensioner för mina kaminer.[bild]
Kommer osökt och tänka på de 30 kubik långved man slet med varenda eländes sommar som barn :) ....... föredrar pellets numera ;)
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Å, en till som var förvisad ut till vedbacken varje sommar som barn :)
 
mexitegel mexitegel skrev:
Å, en till som var förvisad ut till vedbacken varje sommar som barn :)
Mmmmmmm ;)
 
Det var nog den bästa dagen när jag var liten..
När bergvärmen driftsattes.. :rofl:

Ingen mer ved :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Cheesen
Ibland så saknar jag som lite den där vedklyvningen... Men det är klart att blir det mer än ett par kubik så är det inte roligt längre...
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Cheesen Daniel Östberg skrev:
Ibland så saknar jag som lite den där vedklyvningen... Men det är klart att blir det mer än ett par kubik så är det inte roligt längre...
Lite lagom terapiarbete, man ser hur högen med kluven ved växer, bara göra, tänka på annat.. (y)
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Fixat till en bänkskiva. 19mm mdf med 15mm kantlist i valnöt, radie 25 på ytterhörnen, på med laminat på båda sidor, fräs med kopierstål och sist fasstål.

Är lite småfrälst i laminat efter att precis börjat jobba med det till lite olika prylar, går snabbt att få snyggt o jämnt resultat på större ytor. Den här skivan användes för att förvandla lite fristående hurtsar till nåt mer möbellikt.

Nyfixad bänkskiva av MDF med valnötskant och laminat i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bänkskiva i MDF med valnötskantlist och laminat, detaljvisning av hörn med radie.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bänkskiva av MDF och valnöt på vita hurtsar under en tv, med bearbetade hörn och laminatfinish.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bänkskiva i MDF med valnötskant och laminat ovanpå fristående hurtsar under en tv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 18 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Fixat till en bänkskiva. 19mm mdf med 15mm kantlist i valnöt, radie 25 på ytterhörnen, på med laminat på båda sidor, fräs med kopierstål och sist fasstål.

Är lite småfrälst i laminat efter att precis börjat jobba med det till lite olika prylar, går snabbt att få snyggt o jämnt resultat på större ytor. Den här skivan användes för att förvandla lite fristående hurtsar till nåt mer möbellikt.

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]
Riktigt snyggt!
Några frågor. Hur limmade du laminatet? Kontaktlim?

Hur böjde du 15mm kantlist runt en så pass tight hörnradie?
 
Själv hade jag så mycket abstinens efter att få använda snickerimaskiner att jag gick in i snickarboden och hyvlade en 100 år gammal tätvuxen furuplank, 90x200x1500. Tung nåt jävulskt. Den har legat i grunden på en gammal sjöbod jag rev för ett drygt år sen, har haft den inne på tork sen dess.

Luktade otroligt mycket furu och var kådig och kladdig inuti.

Gammal furuplank på en hyvelbänk i snickarboden, med snickerimaskiner och spånsugsslangar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hyvlad 100 år gammal furuplank på ett snickeribordsjärn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hyvlad gammal furuplank på ett snickeribord i en verkstad, bredvid snickerimaskiner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ullberg och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.