F fsn skrev:
ARN med en specifikation på dina relaterade kostnader och bruksbortfall?

Jag antar att det handlar om en bananpassad BMW,Porsche, stressfläktan japps eller nåt sånt så det är kanske svårt med värdet men kanske principiellt viktigt ändå.

Men bara av nyfikenhet, i ingressen säger du dig behöver bilen för att bygga hus. På vilket sätt behövs 6-p bälte och Toyota-stag för att bygga hus?
För att transportera mig själv?
 
Att bygga är inte mitt jobb. Det gör jag på fritiden efter jobbet och det blir lite drygt att promenera till och från jobb.
 
F fsn skrev:
På vilket sätt behövs 6-p bälte och Toyota-stag för att bygga hus?
För att snabbt kunna få tag på en saknad skruv eller liknande. (y)
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Är problemet att du måste byta till besiktningsmotorn?
 
  • Gilla
tompaah7503 och 9 till
  • Laddar…
Inte ens om du tar ledigt en timme och sedan jobbar en timme längre någon dag eller helg ?
 
TS får ta en paus ifrån skrivandet i Byggahus, och samla ihop en timme, så ordnar det sig säkert.
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
F
Som sportbilsentusiast och ett par SFRO-besiktigade bilar bakom mig så är jag en stor bojkottare av just DEKRA och det borde du också vara.

Det företaget lägger en hel del resurser på lobbyverksamhet i Bryssel för att styra över alla resrvdelar till endast godk av tillverkare och att allt skall monteras på verkstad. DEKRA är inget annat är ren ondska.
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
M MagHam skrev:
TS får ta en paus ifrån skrivandet i Byggahus, och samla ihop en timme, så ordnar det sig säkert.
Jag har bara skrivit på rast eller när arbetstiden är slut.
Det handlar om betydligt mer än en timme . Lunchen har dom ju också stängt, fast det hade inte räckt tidsmässigt .
 
mattiasp mattiasp skrev:
Är problemet att du måste byta till besiktningsmotorn?
Nej den är helt laglig problemet är att jag inte har tid med andras fjanterier, speciellt inte när felet är då lätt att rätta till.
 
Om nu TS har så stor tidsbrist är det en djärv chansning att köra omkring med en bil som fått körförbud. Stoppar polisen bilen blir det att dels betala böter och ytterligare problem att köra vidare med den.
 
Och, vad är det för bil?
 
Att skylla på tidsbrist pga jobbet är inget annat än ett svepskäl, jag är rätt övertygad om att det på en timme skulle fungera att åka och besiktiga bilen och är det så avsides att det skulle ta två timmar av jobbartid så kan man ju lätt kompensera det med någon timme före eller efter ordinarie arbetstid. Så problemet är väl att TS är sur för att han har blivit felbehandlad och vill ha lite "stöd".
Och visst det är synd om dig, känns det bättre nu?
Ps
Självklart ska besiktningen göras om, annars kan ju vem som helst efter en "misslyckad" besiktning ringa och klaga samt påstå att besiktningsmannen gjort fel.
 
  • Gilla
AndersOhrt och 2 till
  • Laddar…
Beroende på vad man har för jobb så kan det vara så att man inte har någon möjlighet att komma från jobbet någon annan tid än raster/innan/efter, tex om man jobbar på produktionslinjen på Scania.
I sådana lägen så behöver man byta arbetstid med en kollega som är ledig.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Har lite svårt att förstå det upprörda tonläget. Inget system är ofelbart och firman har erbjudit gratis ombesiktning. På något vis tog sig ts till firman förra gången. Bara att göra om det. Surt att råka ut för men att börja ställa till en scen över det...nej.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.