siggebo siggebo skrev:
Jag har byggt den här, utifall man skulle behöva påkalla omedelbar uppmärksamhet...
Du behöver bara komplettera med en skylt där det står "Tjuvar vänligen tryck på knappen". Så har du effektiviserat inbrottslarm. :)
 
  • Gilla
siggebo
  • Laddar…
Fortsätter spama med plåtbockning. Det blev lite för rangligt. Men version 1.1 med förstärkningar och anhåll för skruvtving klarar precis att bocka 2 mm plåt.
Verktygsbänk med en förstärkt orange plåtbockningsmaskin, tänger, skruvtvingar och måttverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Egenbyggd plåtbockningsanordning av gul färg med förstärkningar, fastspänd på ett arbetsbord med skruvtvingar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En hemmagjord plåtbockningsmaskin med förstärkningar och anhåll, placerad i en trång utrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Björn Melander och 3 till
  • Laddar…
Svarvade ner axeln på klockorna på två borstlösa RC-motorer. Länge sedan svarven var igång :)
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Eftersom det sannolikt kommer bli TIG svetsande i framtiden vid mitt uppkommande bänkslipsrenoveirngsprojekt så passade jag på att såga av benen litet. Den har varit alldeles för hög, över en meter med hjulen. Så jag sågade ner den till höjden 86cm som är samma höjd som jag har på andra arbetsbänkar i garaget. Känns mycket bättre att sitta där nu. Tyvärr inga bilder.
 
nanowire nanowire skrev:
En siren?
Ja, en brandlarmssiren för att vara specifik. Numera med USB-laddning.
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Har satt ihop ett bord till uteplatsen som matchar soffa och utekök. Med infälld kantin för att kyla drycker eller för att göra upp en liten brasa om kvällen.

Skivan gjöts i söndags, och egentligen borde den nog få härda ett tag till på plant underlag, men jag kunde inte hålla mig.
 
  • Hemgjort trädgårdsbord med infälld kantin på en uteplats intill en soffa och utekök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybyggt bord för uteplats med infälld metallkantin för drycker eller små brasor, står bredvid en koordinerad träsoffa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
DaErkiman DaErkiman skrev:
Har satt ihop ett bord till uteplatsen som matchar soffa och utekök. Med infälld kantin för att kyla drycker eller för att göra upp en liten brasa om kvällen.

Skivan gjöts i söndags, och egentligen borde den nog få härda ett tag till på plant underlag, men jag kunde inte hålla mig.
Mysigt
 
Jag har fellastat kärran. Imorgon till återvinningscentral och sedan vidare till byggaffärn! Jag kompenserade med att lasta mer framtill sen, och fyllde på däcken så mycket jag kunde :)
En överlastad släpvagn full av bråte parkerad bredvid en skottkärra och trädgårdsutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag fixade ett större bord till min portabandsaw:

42623451301_c84333d1bc_c.jpg

28749531738_eb113907e4_c.jpg

Igen samma resonemang som med svetsbordet, behöver nånting som funkar bättre då det blir att kapa mycket småbitar i olika former förmodligen. Det är alltid så att ett projekt föder två till, minimum.
 
  • Gilla
Björn Melander och 1 till
  • Laddar…
S
Igår blev det lite hushållssnickrande. Det ska bli en badrumsdörr i befintlig karm som matchar andra dörrar i huset. Karmen är 6 mm bredare upptill än nertill.

Tog 50 mm virke och limmade ihop till ramträ. Den gamla dörren ligger underst.
Trädelar och en fiskbensmönstrad dörr under konstruktion på en verkstadsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tapphål. Ett hål är tajt för att styra.
Trästycken med utmejslade tapphål för konstruktion av en badrumsdörr, arbetsbänk i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Virkesbitar limmade till ramträ för badrumsdörr i snickarbod med klämmor och gammal dörr i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Släpvagn lastad med virke för 40m2 trädäck på en byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

40m2 trädäck... känns som att det värsta är gjort.
 
Hittade två gamla omklädningsskåp för ett tag sedan. Nu har jag punktat fast de nybockade hyllorna i den första som får bli sonens garderob. I övrigt har jag bara tagit bort rost med Pysslar-grogg/stålborste och sprayat med mattlack. Och byggt en plåtbock. Vad är det man säger; ge mig en dag att fälla ett träd så spenderar jag 8 timmar med att slipa yxan :p
Renoverat gammalt omklädningskåp med nybockade hyllor, avrostade och mattlackerade ytor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat gammalt omklädningsskåp med nybockade hyllor och namnskylt märkt "ALEX".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat gammalt omklädningskåp med nybockade hyllor och rustik finish efter rostborttagning och mattlackbehandling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock och 8 till
  • Laddar…
Bytt bromsskiva, ok och belägg därbak på bilen, nu återstår att lufta bromssystemet. Jag kommer aldrig att våga köra fortare än 25 kmh hädanefter...

Jävla skit — hatar att meka!!!
//Ronnie
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Vi bygger en båt....
Ett barn i keps sitter i en halvfärdig träbåt under konstruktion på en uppfart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 7 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Bytt bromsskiva, ok och belägg därbak på bilen, nu återstår att lufta bromssystemet. Jag kommer aldrig att våga köra fortare än 25 kmh hädanefter...
Vadå 25 km/h? Du vet väl att det inte är farten som dödar utan det är själva stoppet!
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.