Har inte kommit så mkt längre med lägger in lite bilder
Röranslutningar på en metallstruktur under byggnation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en rostig röranslutning med skyddsnät mot en suddig bakgrund av kylflänsar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Metallplåt med två urklippta hål i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En titt genom ett runt hål i en vägg där två inbyggda tvättmaskiner syns i ett rum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har beställt lite mer delar.
Hon jag skulle beställa värmevöxlaren var ledig idag så det blir på måndag jag ringer Ventilationsdelar och en avstängd värmeväxlare på ett betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Då är TF/FL klar på ena sidan:)
På måndag blir det andra sidan. Sen så blir det att grubbla ner sig i hur man ska göra styrningen
. Metalldel med två runda öppningar, troligen en del av ett ventilationssystem, sedd ovanifrån på ett verkstadsgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fgo
  • Laddar…
Nu har jag hittat styrningar för trycket:D
Genom att styra temp så har jag inte bestämt mig om det blir vred på väggen eller om det blir via app
Produktblad med olika typer av tryckstyrnings- och övervakningstillbehör för byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det där såg ju trevligt ut. Kan inte risken bli att du bygger in dig med dessa?
Vad är det för verkningsgrad på växlaren?
 
fgo fgo skrev:
Det där såg ju trevligt ut. Kan inte risken bli att du bygger in dig med dessa?
Vad är det för verkningsgrad på växlaren?
Jadu.. det är ju många saker som spelar in som luftflöde. Men den jag ska beställa är en heatex och jag har inte mer info än mått och en bild men jag är 100% säker att den är lite överdimensionerad för mitt luftflöde.
Den bör klara 60-80%
 
Ventilationsvärmeväxlare med märkesetikett och synliga repor, placerad på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Glömde bilden :DVisa bilaga 273502
 
Hur skall du göra för att avfrosta den när växlaren fryser ihop? Skall du förvärma uteluften eller ha någon flödesfunktion på aggregatet så att den stänger av tilluftfläkten en stund om tryckfallet blir för lågt?
 
Ropia Ropia skrev:
Hur skall du göra för att avfrosta den när växlaren fryser ihop? Skall du förvärma uteluften eller ha någon flödesfunktion på aggregatet så att den stänger av tilluftfläkten en stund om tryckfallet blir för lågt?
Det blir en tryckvakt som mäter trycket efter växlaren för frånluften och om trycket ändras efter inställt värde så stängs tillluften av.
 
Fick värme växlaren idag och den passar bra:D, jag ska se till att få mer uppgifter om verkningsgraden. Hittar jag info så lägger jag upp den.
Jag har även mailat ett företag som skäddarsyr styrning efter önskemål.
 
  • Värmesystem med växlare, kablage och anpassad metallstomme i ett garage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
fgo
  • Laddar…
Hur går det?!
Är nyfiken som tusan.
 
fgo fgo skrev:
Hur går det?!
Är nyfiken som tusan.
det har inte hänt så mycket mer.
Jag har hittat F7 kompaktfilter som jag kommer använda, så det blir att bygga en ram i fläkten som filtret ska sitta i.
Ska även fixa kondensavlopp i fläkten. Mer bilden kommer snart :)
 
  • Gilla
fgo
  • Laddar…
Då har det hänt lite mer. Jag har gjort en ram för TF filter som jag har monterat ihop med alunit som man slår ihop med hammare då nitarna inte får bygga nått i ramen
Person som håller i aluminiumram till TF filter bredvid monterad enhet på verkstadsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Metallram för TF filter med alunitförband och nitar, monterad på industriell anläggning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En handgjord metallram med synliga slag från hammare och en TF-filterenhet i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Aluminiumram med monterade nitförbindelser, inga utstående delar, i en byggkonstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ram i metall med två monterade runda TF-filter och hammarslagna nitförband, på byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Metallram för TF-filter monterad med alunitnitning som inte sticker ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ramkonstruktion med aluniter och platta, hopsatt utan uppbyggda nitar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Har fått fast plåtar som kommer hålla fast värmeväxlaren och skilja på TF och FL.
Plåten mellan fläktarna kommer jag fästa med gångjärn så jag kan montera bort fläkt vid behov. Bild kommer för det :D
Metallplåtar monterade i ett byggprojekt för att hålla en värmeväxlare, separerande flöden, med gångjärn för fläktmontering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Metallkonstruktion med fast plåt för värmeväxlare och gångjärnsmonterad plåt mellan fläktar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Monterade plåtar och värmeväxlare i ett ventilationssystem med synliga skruvförband och en varningsdekal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ventilationsinstallation med fasta plåtar, fläktar och värmeväxlare i ett byggprojekt, öppen för justering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Augen81 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.