Rätt svar: X

Med denna proffsiga såg i min hand kan bag inte längre skylla på verktygen när jag gör saker själv.
 
Rätt svar: X

Med nyköpt hus att renovera och en altan att bygga så skulle sommaren bli så mycket roligare om man kunde få använda riktiga verktyg!
 
svar: X
Vi har köpt vårt första hus och ska renovera och äger inte ett verktyg att kapa med.
 
H
Rätt svar: X
Efter att ha väntat i 2 år på el till sommarstugan med mängder av krångel och felbeställningar så var det nu här i mitten på maj äntligen dags! Vi har el, tjohhoo nu skall sonens altan och trappa som hästmyrorna ätit upp bytas ut. Eller inte... tji fick vi :lying:... vårt elskåp har entreprenören bara satt löst på backen och ej grävt ned så det lutar värre än lutande tornet i Pisa. Då elskåpet kan falla så får det inte vara strömförande. Så nu är en felanmälan gjord till nätägaren och svaret var att då det närmar sig semester så är de fullbokade så de kommer troligtvis ut först till hösten. En batteridriven cirkelsåg hade varit lösningen på detta problem!
 
tommib
Rätt svar: X

Sågen skulle passa bra för att göra klart friggeboden jag bygger nu. Gamla cirkelsågen har gett upp och jag var på väg att skaffa en ny när jag såg tävlingen....
 
Svar: X. 0°/22,5°/45°/50°

Jag har nyligen köpt en kolonistuga som är helt urblåst. Det finns inget golv, taket läcker och all eldragning är också borta. Alltså behöver jag bra verktyg och dessutom sådana som går på batteri. Vi har redan bytt tak på boden, med bara fogsvans till såg. Det gick, men det var verkligen inte optimalt. Och Stugans tak är ett betydligt större projekt.
 
Svar: X) 0°/22,5°/45°/50°.

Jag behöver verkligen en sån här såg för alla byggprojekt! :)
 
Svaret är: X

Min nuvarande cirkelsåg är nedärvda efter svärfar, han köpte den på Ö&B för 10 år sedan. Då jag gillar att ha alla mina fingrar så är det nog hög tid att införskaffa en ny såg inför sommarens altan bygge!
 
Svar: X

I mitten av juni flyttar vi in i vårt nya hus och ska direkt ta tag i altanbygget. 118 kvm trall kräver mer än att bara såga för hand, åtminstone om man ska få lite tid över till att njuta av sommaren också. Det hade varit kanonbra med en cirkelsåg!
 
Svar: X
Helt underbart en tävling i vad jag precis vad jag behöver!
Håller på med att panela om huset. Sedan är utbyggnad på gång så ni kan förstå att jag är i stort behov av en cirkelsåg.
Hade garanterat fått rejält mycket mer gjort under kommande semester!
 
Svar: X. 0°/22,5°/45°/50°

Fick knappt med mig några verktyg alls när jag gick isär med min förra sambo, och det börjar svida en del i plånboken när man som ensamstående måste köpa nytt inför vartenda projekt som dyker upp. Det här hade lättat både kropp och sinne när jag nu ska fortsätta med hallen och sätta upp nytt innertak och lister.
 
Svar: X. 0°/22,5°/45°/50°

Inför stundande tillbyggnad och renovering av huset vore detta set otroligt användbart!
Jag har fått ärva en cirkelsåg som har 15 år + på nacken och är i princip oanvändbar, alltså är en uppgradering på sin plats.
Detta set skulle dessutom minska utgiftsposterna vilket ju vore tacksamt!
 
Svar: X

Altan bygge stundar på semestern och det hade varit så grymt skönt att slippa varna grannarna innan jag vevar igår cirkelsågen jag ärvde från min farfar. Svårt att stå still när den börjar dånar.
 
T Troberg skrev:
Svar: X

Med nytt hus med stort ombyggnadsbehov på ingående så är det mycket som behöver göras, och min gamla trotjänare håller på att gå till den stora verkstaden i himlen, och vill inte såga vare sig rakt eller snyggt längre. Min plan har varit att kasta pengar på problemet och köpa en riktigt bra ny cirkelsåg, men vinner jag den här så kan jag lägga de pengarna på något som ger en mer påtaglig effekt för trivseln i nya huset.
Komplettering: ...och där gick den gamla sågen till den stora verkstaden i himlen. Att riva ner några gamla byggor med genomsurt virke nu i helgen belv tydligen nådastöten för den.
 
Svar: X.

För att jag har en gammal cirkelsåg jag ärvde av min farfar. Klingan som sitter på har större håldiameter än sågen och sitter därför inte i centrum. Klingan går även itne att få loss tack vare rost. Man inte såga bra snitt då klingan vibrerar och gör olika ljup, hahha...

Kort sagt, en ny crikelsåg hade varit drömmen, särskilt med tanke på altanen vi håller på att bygga.

// Alex
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.