Vi kör på med förhoppningen om att huset inte hinner fylla 92 år..!

Golvet är äntligen fogat med en gråbrun (brungrå?) fog från Kiilto.
I denna stund väntar jag på en försenad duschvägg i 8 mm floatglas från glasmästaren.. Spännande!!

Nyfogat mörkbrunt trägolv med angränsande kaklad vägg i renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyfogat golv med gråbrun fog mellan träliknande plattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Peter_K
  • Laddar…
michfris michfris skrev:
Har precis börjat lägga träinspirerat klinkers som möter marmorn i duschen..

[bild]
Nu är jag inte någon plattläggare men jag använde mig av Easy Levels produkter för att säkerställa att klinkret hamnade i våg. ¨
Då undrar säkert ni ifall jag inte flytspacklade ordentligt...? Så gott jag kunde men med skönhetsmissar, jag är glad att jag använde dessa särskilt eftersom klinkret är 90 cm långa.

Tacksam för det användbara tipset som jag fick av en god vän och granne!


Användning av Easy Level system för att jämnt lägga stora 90 cm klinkerplattor i byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Orange Easy Level-system för nivellering av klinkerplattor under installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nu när golvet är på plats kunde jag inte hålla mig från att slänga in kommoden och sätta på blandaren,
Lite före i tid men vill se något härligt skina igenom småpillandet!
Dörrarna är inte injusterade, bara påhängda.

Kommod: Hafa äldre modell med dörrar, 90 bred.
Blandare: Vattenfallsblandare Gustavsberg Skandic.


Äldre modell av vit Hafa kommod med 90 cm bredd och påhängda dörrar, försedd med en Gustavsberg Skandic vattenfallsblandare, mot en blågrå vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en glänsande vattenfallsblandare från Gustavsberg Skandic monterad på en vit kommod.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
michfris michfris skrev:
Det blir bara 4 spottar och en taklampa på fruns begäran. Samt 2 st 1W miniled i fönstersmygen och 4 st 1W i duschnischen.
Kopplingsboxen är en Schneider Eco Multibox att samla trafo, dimmers och kopplingar i, och lite annat smått och gott.
Var köpte du den?
 
Menade kopplingaboxen :)
 
Vi kör vidare, kommod och spegel på plats. Kaklade första omgången vägg ikväll. Fixet tog lägligt nog slut.. Bra planerat !

Kommod och spegelskåp med lampor monterade på en nykaklad badrumsvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Delvis kaklad vägg med vita kakelplattor vid en renovering, kakelfix har tagit slut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Peter_K
  • Laddar…
Det var ett tag sedan men nu börjar vi bli klara här..

Som vanligt är det livet som kommer mellan, semester, barnkalas och en Barcelona resa.

"Allt" är på plats utom lite tak/golvlister och foder runt dörr och fönster... (som man alltid säger),kommoden ska upp på plats igen och miniledarna i duschnischen ska på plats.

Vi kör en omgång bilder... Första bilden är när man kommer in på toaletten, sist är dörren man ser på vägen ut.

Tog längre tid än jag trodde, jag var också naiv nog att tro att vi hade allt som behövdes hemma men många extravändor blev det.
Trots att vi gjorde mycket själva så landade det strax norr om 130K, slutade lägga in alla kvitton i Excel arket och det tog emot i slutet. Elen var inte gratis men gjordes av behörig elektriker, rörmokaren kostade runt 10K.

Nu blir det gjuta in golvvärme i källaren och göra iordning tvättstugan. Sen ska huset säljas då vi lämnar Svea för 4 år i Australien. Fick en chans till ombyte under tidens gång och det vore synd att gå miste om fler äventyr.


Renoverat badrum med vitt kakel, duschhörna, toalett och mörkt trägolv, nästan färdigställt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad dusch med vita kakelväggar, takdusch, hyllnischer med hygienprodukter och duschmunstycke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad duschnisch med vita kakelväggar och hyllor med flaskor och duschtillbehör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat badrum med kaklade vita väggar, blå väggfärg och en installerad handdukstork nära ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Digital timer för golvvärme i en duschnisch med blå lysande ON/OFF-knapp och 2H/4H-inställningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad badrumsvägg med upplyst spegelskåp, duschhörn reflekterat i spegeln och en handdukstork.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en nyinstallerad handfat med kromad blandare mot en mörkblå vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En obehandlad trädrörr med traditional utseende infälld i en ljust målad vägg, med en strömbrytare till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
brfbo och 4 till
  • Laddar…
P
Blir jättefint. Ser ut som du blir klar före mig. Har också tagit lite paus i arbetet då man tröttnar lite efter ett tag.
 
Bara för att återspegla vilken resa vi gjort så kommer några bilder från innan här...

Ett badrum före renovering med handfat, spegelskåp och toalett i gammal stil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Före-renoveringsbild av ett badkar med dusch och hygienprodukter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsfas med trästomme för en väggkonstruktion i ett rum med trägolv och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt med ofärdiga väggar och oslipad gipsskiva som visar rum i byggnadsfas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete i ett rum med bar väggstruktur och avlägsnat takmaterial innan renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P Peter_K skrev:
Blir jättefint. Ser ut som du blir klar före mig. Har också tagit lite paus i arbetet då man tröttnar lite efter ett tag.
Säg inte det... har känt många gånger att det är alldeles för mycket jobb och för många moment.. Det konstiga är att de här sista smågrejerna, det är dom som drar ut på tiden vilket är retsamt; billig färg och listverk, enkla smågrejer som tar knappt en timme, DE blir skjutna på till "senare" när du själv vet vilka tunga moment man gjort tidigare.

Din badrumstråd och dina bilder har sporrat mig och fått mig på rätt spår. Skitsnyggt och bra jobbat!
 
  • Gilla
Peter_K
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.