Jag behöver foga om lite på fasaden (mexitegel) och byta ett par stenar. Var hittar man fogfräsar till rimligt pris?

Fräs för att foga om kan jag hfå tag i till rimligt pris, om denna funkar?
https://www.ahlsell.se/10/verktyg--maskiner/kap-slip-och-borst/fogfrasar/485936/#

Men de längre fräsarna som behövs för att fräsa ut en hel sten verkar ju gå på en hel förmögenhet:
https://www.yourvismawebsite.com/os...el120x8mm?tm=mureri/fogfrasning/fogfras-stift

Tips på andra ställen, eller går det att borra ut fogarna?
 
Jag har sett både fräsar och sugkåpa i kit för under tusenlappen på ebay.co.uk. Har inte kommit till skott ännu med min skorsten men ska nog passa på snart, allt med masonry är mycket billigare i UK.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Tänkte gjort mig en egen sugkåpa av kakburk :). Får surfa in där o kolla helt enkelt.
 
  • Gilla
Useradde
  • Laddar…

Bästa svaret

mexitegel mexitegel skrev:
Tänkte gjort mig en egen sugkåpa av kakburk :). Får surfa in där o kolla helt enkelt.
Om du fortfarande är i tagen att fräsa fogar så råkar jag veta var det säljs ett fogfräskit från Irwin för 300spänn! Bara hojta till så köper jag kittet och skickar. (y)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Needas Needas skrev:
Om du fortfarande är i tagen att fräsa fogar så råkar jag veta var det säljs ett fogfräskit från Irwin för 300spänn! Bara hojta till så köper jag kittet och skickar. (y)
Om ok så behöver jag ett...
 
O olofh skrev:
Om ok så behöver jag ett...
Var bor du någonstans?
 
Needas Needas skrev:
Var bor du någonstans?
Har skickat pm
 
Se hit Mexitegel och Olofh
Två förpackningar av IRWIN Joran murbruksharv startkit på bilens säte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael_L och 3 till
  • Laddar…
Needas Needas skrev:
Se hit Mexitegel och Olofh
[bild]
Underbart! Semestern är räddad
 
  • Gilla
Needas
  • Laddar…
Whoho! Fräsigt! :D
 
  • Gilla
Needas
  • Laddar…
Hur djupt fräser det? Kan man använda det för att spåra för elrör?
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Hur djupt fräser det? Kan man använda det för att spåra för elrör?
Det går att ställa djupet 0-25mm och beroende på vilket skär man använder så går det utmärkt att spåra för elrör.
Jag har fräst i murbruk, puts och lättbetong!
Spåra i tegel är det nog inte tal om.
 
Då ser åtminstone jag fram emot en riktig review :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Jag fräste ur murfogar för ny ståndskiva häromdagen och det var verkligen en fröjd!
Bäst är nog att ha en maskin med reglerbart varvtal vilket förlänger livet på skären.
Min maskin är en Supraflex med helt kapslad mekanism och tar således inte skada av dammet som smiter undan dammsugaren.
Supraflex slipmaskin används på murfog vid byggprojekt med dammsugarslang kopplad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock och 2 till
  • Laddar…
Hm, blir nog till att komplettera med ett längre skär eller att svarva en annan adapter då min rundhuggna mexitegelsten bygger en hel del. Kan bli svårt att fräsa ur tillräckligt djupt annars kanske :thinking:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.