Kan vi inte släppa diskussionen angående just ett test av klippare nu? Den tillför inte trådens frågeställning någonting. Vi kan väl enas om att man alltid ska vara kritisk när man läser tester, och istället leta information brett?
 
F
Nissens Nissens skrev:
Ok, vad är falskt då?
Håller med om att det är insäljande, men vad är falskt?
Poängen är att fakta är rätt, de testhus som man säger har rekommenderat Robomow har gjort det på riktigt, och när det står att de vunnit ett test, så har de det.
Att tänka kritiskt betyder inte att man skall strunta i fakta.
Verkar vara känsliga saker detta. Jag har inget intresse i att försvara det ena eller det andra märket, men när man lyfter fram att ett märke är så fantastiskt bra jämfört med andra och det inte är sant, så teagera jag.
Redan när jag köpte min Robomow 2014 hade de fått bättre resultat än HQ hos Råd o Rön. Det var den och Viking tror jag som fick bäst resultat det året.
Det är ganska meningslöst tyvärr. Dessbättre verkar det vara uppenbart för de flesta. Man får faktiskt lära sig sånt här i skolan numera och som ett rent test så lät jag min dotter scrolla igenom din länk och hon kunde direkt peka ut vad som var brunt, hon går i femman.

Jag anser fö att Robomow tillhör de mer seriösa och fungerande robotklipparna. Mina referenser där är deras större klippare.
 
F fsn skrev:
Nää, man jag pratade med en ytligt bekant på ett kalas för 3-4 år sen som jobbade som nån form av marknads- eller projektledare som berättade var det programmerades och sorterades ut nånstans och det var inte i Kina.
Det var kulorna jag tyckte var lite kinky.......
 
Blev en Gardena Sileno +1300. Letar runt efter billigaste och hittade till slut den på odla.nu. Är man medlem i Vi i villas kundklubb (gratis) så får man 20% rabatt så jag betalar till sist 13276 kr för den. Känns ok. Hoppas maken blir nöjd med sin 50-årspresent.

Och så får jag se om jag tror vi reder ut att installera den själv, annars kan man köpa installation via granngården för 3000 kr. Sura pengar, men vi får se. Verkar inte så svårt att göra det själv. Funderar mest på hur jag ska få till guidekabeln.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Vulcan61
Har själv 2 st worx 790E1 funkar toppen alltihopa i 2 år. Väldigt prisvärda om man kan köpa dom på kampanj för 5000 6000. Skulle dock inte betalat 8000 för en worx då kan man lika gärna köpa en Husqvarna 310 för typ 12 vid kampanj.. tror Husqvarna har längre livslängd dock. Gardena bör ha samma kvailite då det är samma tillverkare
 
  • Gilla
Lolight
  • Laddar…
Vulcan61 Vulcan61 skrev:
Har själv 2 st worx 790E1 funkar toppen alltihopa i 2 år. Väldigt prisvärda om man kan köpa dom på kampanj för 5000 6000. Skulle dock inte betalat 8000 för en worx då kan man lika gärna köpa en Husqvarna 310 för typ 12 vid kampanj.. tror Husqvarna har längre livslängd dock. Gardena bör ha samma kvailite då det är samma tillverkare
Eftersom vi inte alltid är så händiga och tekniska i den här familjen vågar jag inte köpa något där vi inte kan få hjälp om vi inte reder ut allt :D Så efter noga övervägande stod det mellan gardena och husqvarna, och gardena var så mycket billigare.
 
  • Gilla
Vulcan61
  • Laddar…
L
Vulcan61 Vulcan61 skrev:
Har själv 2 st worx 790E1 funkar toppen alltihopa i 2 år. Väldigt prisvärda om man kan köpa dom på kampanj för 5000 6000. Skulle dock inte betalat 8000 för en worx då kan man lika gärna köpa en Husqvarna 310 för typ 12 vid kampanj.. tror Husqvarna har längre livslängd dock. Gardena bör ha samma kvailite då det är samma tillverkare
Precis, vill bara säga att Worx har ju olika storlekar S, M, och L. En L för 8000 får nog ändå anses som prisvärd. Men som du säger, efter 10, så är det bättre gå på en HQ istället.
 
  • Gilla
Vulcan61
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.