Dalbotant Dalbotös skrev:
Du menar precis som människor då? ;)
Om du betraktar dig själv som ett skadedjur så kan du ju prova det receptet...

Djur är inte människor!
 
G Grävling15 skrev:
Vad kan jag stoppa ner där som är billigt att köpa; som både blinkar och låter men som inte kräver kabel? Verkar som att någon gör sig hemmastadd...
En sån här, kanske?
 
  • Gilla
Grävling15
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Man kan köpa karbid på t ex Granngården och röka ut dem med.
Skulle man då fylla husgrunden med acetylengas? Tutta på den sen?
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Huvudbrytaren Asgarvad skrev:
Skulle man då fylla husgrunden med acetylengas? Tutta på den sen?
Höj brandförsäkringen först …
 
Huvudbrytaren Asgarvad skrev:
Skulle man då fylla husgrunden med acetylengas? Tutta på den sen?
Haha, nej, det ser ut som grus och bildar rök som inte brinner.
 
Staffans2000
Några framsteg i den barmhärtiga missionen?
 
Jag tror jag har funnit lösningen!

Köp en grävlingsfälla för dyra pengar!
Då försvinner de garanterat.


I alla fall om det funkar på samma sätt som för mig o mullvadarna vill säga.
Har kämpat med mullvadarna på gräsmattan under lång tid.
Jagat dem på olika sätt med fjäderfällor, vaktat med hagelbrakaren, lagt illaluktande rens i hålet, fyllt med vattnen mm.
Men de har hela tiden producerat nya stora fina högar på gräsmattan utan att bry sig om någon av mina åtgärder.
Till slut föll jag till föga o köpte en sådan där hiskeligt dyr mullvadsfälla som skjuter ihjäl dem med en slaktpatron.
Glad i hågen monterade jag ihop den o väntade på att Herr mullvad skulle dyka upp så att jag äntligen skulle vinna denna envig.

Plötsligt syns inte röken av EN ENDASTE MULLVAD!!
Bara för att jag lagt ut massa pengar på en dyrfälla så håller se sig undan.:rolleyes:
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Haha, nej, det ser ut som grus och bildar rök som inte brinner.
Ja det ser ut som grus av marmor och bildar Acetylengas tillsammans med vatten. Det är så man framställer svetsgasen Acetylen. Tänder sedan på så smäller det utav bara fan.
 
ricebridge ricebridge skrev:
Haha, nej, det ser ut som grus och bildar rök som inte brinner.
Men här ska du få höra en annan Grävlinghistoria. Min gamle far, född i det tidiga 1900-talet, kände en gammal skogvaktare el. jägmästare vid Vittulsbergs el.Jälla gård nord öst Uppsala. Groterus hette han. Han rådde min far, att om han skulle ge sig ut på grävlingjakt skulle han se till att ha ordentligt på fötterna. Han rekommenderade att ha läderstövlar med vida skaft som gick att fylla med kolstybb. Röker man ut grävlingen ur grytet, kommer den farande som skjuten ur en kanon och hugger efter första bästa levande. De släpper inte taget förrän det krasar i benet. Därför kolstybben.
 
V vedklyv skrev:
Men här ska du få höra en annan Grävlinghistoria. Min gamle far, född i det tidiga 1900-talet, kände en gammal skogvaktare el. jägmästare vid Vittulsbergs el.Jälla gård nord öst Uppsala. Groterus hette han. Han rådde min far, att om han skulle ge sig ut på grävlingjakt skulle han se till att ha ordentligt på fötterna. Han rekommenderade att ha läderstövlar med vida skaft som gick att fylla med kolstybb. Röker man ut grävlingen ur grytet, kommer den farande som skjuten ur en kanon och hugger efter första bästa levande. De släpper inte taget förrän det krasar i benet. Därför kolstybben.
Samme Groterus ska ni få höra om i en annan historia vid lämpligt tillfälle. Då handlar det om kokkonst. Inte grävlingar men självdöda tackor. Jag har ännu en grävlinghistoria, som hände mig själv och min Schäfertik Anja, på 60-talet. Vi får se hur tråden utvecklar sig, då kan den komma.
 
ylven ylven skrev:
Om du betraktar dig själv som ett skadedjur så kan du ju prova det receptet...

Djur är inte människor!
Människor är djur, bara av annan art.
 
V vedklyv skrev:
Men här ska du få höra en annan Grävlinghistoria. Min gamle far, född i det tidiga 1900-talet, kände en gammal skogvaktare el. jägmästare vid Vittulsbergs el.Jälla gård nord öst Uppsala. Groterus hette han. Han rådde min far, att om han skulle ge sig ut på grävlingjakt skulle han se till att ha ordentligt på fötterna. Han rekommenderade att ha läderstövlar med vida skaft som gick att fylla med kolstybb. Röker man ut grävlingen ur grytet, kommer den farande som skjuten ur en kanon och hugger efter första bästa levande. De släpper inte taget förrän det krasar i benet. Därför kolstybben.
Detta är en lika välkänd som falsk skröna...
 
  • Gilla
fahlis och 1 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Detta är en lika välkänd som falsk skröna...
Tror du inte att jag vet det? Jag hörde den från från min far och påstår inte att den är sann, jag sa ju historia.

För övr. vad du anser om ellagen, är ju precis det som Elsäkerhetsverket vill att du ska utbilda dig till för att få BEHÖRIGHET.
 
V vedklyv skrev:
Tror du inte att jag vet det? Jag hörde den från från min far och påstår inte att den är sann, jag sa ju historia.

För övr. vad du anser om ellagen, är ju precis det som Elsäkerhetsverket vill att du ska utbilda dig till för att få BEHÖRIGHET.
Ellagen tar vi i en annan tråd.
 
  • Gilla
mattiasp
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Ellagen tar vi i en annan tråd.
OK, Kom igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.