Intressant ! Kört massor med rustas inom och utomhusfärg, och alltid varit nöjd
 
Ska byta en del panel i sommar, då vet jag att det inte är någon större poäng med att köpa demidekk som resten av huset är målat med... Biltema here we come !
 
  • Gilla
murak och 2 till
  • Laddar…
synd bara att man inte kan välja valfri kulör av de bra billiga färgerna.

Sen tycker jag deras test fokuserar väldigt lite på hur bra färgen funkar, och mycket på om den är miljövänlig eller inte.
 
  • Gilla
nissenhj och 3 till
  • Laddar…
Intressant att flera av de stora som ofta marknadsför sina färger som bra val för miljö och dylikt får så dåliga poäng.

2 år kan jag tycka är lite kort tid att mäta en fasadfärg, men det är ju svårt att mäta så mycket längre också. Undrar om de lämnat kvar en del av panelerna för att göra 3/5års-tester också.
 
Panel bitarna är ju vinklade uppåt. Ska väl motsvara flera år.
 
tänkte måla med Falu rödfärg original nyans grå. Hade ifs tänkt att måla med färgen och inte äta den men gifter kanske tas upp av huden? Rusat och Bitema hade inga snygga nyanser och var blanka så inget alternativ. Har använt mig mkt av rustat inomhusfärg och den är toppen. Kommer nog köra på falu (grå)rödfärg ändå.
 
Nefrums Nefrums skrev:
Sen tycker jag deras test fokuserar väldigt lite på hur bra färgen funkar, och mycket på om den är miljövänlig eller inte.
Ja man vill ju vet hur trät mår under färgen...
 
  • Gilla
J-stedt och 1 till
  • Laddar…
Efter åtta år ser vårt Jotun Demidekk Ultimate ut som nytt. Kulör Morgondis.
På förra huset hade vi samma färg, men i kulören Grendegul. Inga problem där heller.

Däremot har vi en Flüggerfärg på stall och garage, det är något med mer alkyd i, och den börjar flagna betänkligt.
 
  • Gilla
nikasp och 1 till
  • Laddar…
Målade 2009 vårat nya Älvsbyhus med Teknos Nordica Eko. Fortfarande jättefin. Tänkte måla om huset i sommar, blir fortsatt Teknos.
 
Kört med jotun demidekk ultimate både hemma och på jobbet i många år aldrig haft något problem med den färgen.
Sen om den är snäll mot miljön vet jag ej
 
  • Gilla
nikasp och 1 till
  • Laddar…
Målade fritidshus i utsatt kustläge med Demidekk Optimal år 2009. Ser fortfarande väldigt bra ut. Bytte panelen på gäststugan på samma tomt för tre år sedan och målade den med färg från Jula. Efter en vinter var den alldeles svartprickig så nog skiljer det på färg och färg.

Däremot undrar jag hur man ska måla för att lyckas täcka så många kvm/liter som de anger på burken??
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
Konstigt hur det ändrar sig för Alcro Bestå var bland dom bästa för något år sedan och nu underkänd...
Hoppas inte mitt hus läser testet och börjar mögla!?
 
  • Gilla
Anna.p och 7 till
  • Laddar…
S
P-plats P-plats skrev:
Konstigt hur det ändrar sig för Alcro Bestå var bland dom bästa för något år sedan och nu underkänd...
Hoppas inte mitt hus läser testet och börjar mögla!?
Det är konstigt nog två olika Alcro Bestå i testet. Ett som är okej, det andra inte.
 
Som väntat är det redan borttaget av Folksam? Hann någon ladda ner det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.