Köper mina knivar i ullared. 36 pack för 129:- :p
 
OpiMaza
johan63 johan63 skrev:
Köper mina knivar i ullared. 36 pack för 129:- :p
Det va billigt, har köpt själv från robotklipparknivar.se
 
Jag brukar byta var tredje månad, men tänkte låta det larma vid 200h och kolla statusen då. Saknar kottar och grenar, men den äter sniglar med god aptit ;)
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
@davidgp vet du om din homebridge plugin fungerar med Gardena R80Li?
Snyggt jobbat med din plugin!
 
G Gyrgen skrev:
@davidgp vet du om din homebridge plugin fungerar med Gardena R80Li?
Snyggt jobbat med din plugin!
Om du har ett Robonect i den, så, ja. Annars inte. Pluggen är skriven för Robonect.

Tack för uppmuntran! :)
 
johan63 johan63 skrev:
Svar från Fabian.
SSL is not planned, because of missing resources. You can use the default Robonect Mail server.
Har provat med default server. Har någon fått det att fungera? har Telia bredband och det fungerar inte med port 25 ( tror jag).
 
Telia spärrar port 25 för utgående trafik, det fungera med att använda "smtprelay1.telia.com".
URL: smtprelay.Telia.com
Port: 25
Användarnamn: xxx (räcker med valfritt tecken)
Lösenord: xxx (räcker med valfritt tecken)
Avsändare: xx@yy.zz

Telia kör med kryptering SSL (port 465) samt att man måste logga in (autentisera sig), det gör även Bahnhof på sina egna mejlservrar.
 
Jag använder en custom från mitt webbhotell, den funkar.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Telia spärrar port 25 för utgående trafik, det fungera med att använda "smtprelay1.telia.com".
URL: smtprelay.Telia.com
Port: 25
Användarnamn: xxx (räcker med valfritt tecken)
Lösenord: xxx (räcker med valfritt tecken)
Avsändare: xx@yy.zz

Telia kör med kryptering SSL (port 465) samt att man måste logga in (autentisera sig), det gör även Bahnhof på sina egna mejlservrar.

Härligt. nu fungerar det. Tack
 
Igår körde säsongen igång även här. Allt verkar fungera från första start och nu hittade jag då att det finns ny firmware. De saker jag dock hade varit intresserad av är; utökad körtid med större batteri samt workaround för dygnsbegränsningen. Finns någon av dessa funktioner med? (Jag lyckades inte hitta nån referens iaf).
 
  • Gilla
sinclairhacker
  • Laddar…
Dygnsbegränsningen Finns med. När din maskin kört klart för dagen kan du klicka på en knapp att den ska fortsätta köra.
 
  • Gilla
Jan Nylund
  • Laddar…
Så här ser det ut.
Skärmdump av trädgårdsrobotens appgränssnitt med fliken kamera öppen, som visar ett träd och skymning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jan Nylund
  • Laddar…
Gardena r50li går inte ut på tidsinställningen.. Satt 20:00 - 05:00 men vid 20:00 står den i station. Öppnar luckan och den talar om att nästa klippning sker söndag 20:00. Auto-läge är valt. När jag väljer start går den ut som den ska men stannar kvar när den går in för laddning, lämnar alltså inte självmant igen. Några tankar?
 
Testa sätt timer 1 till 20,00-23,59
Timer 2 till 00,00-05,00
 
johan63 johan63 skrev:
Testa sätt timer 1 till 20,00-23,59
Timer 2 till 00,00-05,00
Tack för svar! Men det har jag provat, problemet är att den kör (efter att jag tryckt start) tills den behöver ladda och då går den aldrig ut igen. Har läst något om problem med smuts i dockningen som påverkat laddförmågan (att den inte blir full) och gjorde nyss rent. Funkar inte det då vetefan. 5 besvikna förstadagar..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.