Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Detta är en nyhet för oss. Vi har trott att externa länkar bara varit tröga i iphones. Är du helt säker på att det går långsammare när du klickar på en extern länk i senaste androidappen än det gör i gamla appen? Eller kan det vara så enkelt att du upplever det som snabbare i den gamla appen eftersom den öppnar upp länken i en webbläsare som har en progress bar?
Detta problem har jag också påtalat flera gånger.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Aha, du menade artikeln i Sydsvenskan som jag citerade. Ja, då hänger jag med. Jag fetmarkerade ju till och med det där med Android. Menar du att det inte stämmer?

Ja, man kan stänga av detta i android också. Tror även det är standard att man får en fråga så fort man startar appen första gången (om inte facebook kringgår detta). Men för mig har jag manuellt fått tillåta appar ska få tillåtelse till allt från lagring till kontakter (lite missvisande när man laddar hem appen i google play). Fungerar så i android nogat och frammåt, kommer inte ihåg i gamla versioner på rak arm.

Så facebook kommer troligen inte ha hela telefonboken om du inte tillåter det.
 
MultiMan
Jag provade nyss i nya appen, android Oreo, Huawei P10+ och det är inga fördröjningar att tala om med externa länkar som jag märker iaf. Vissa tar lite tid men det är pga mer komplex sida som ska laddas, ligger dock på max några sekunder ändå.

Om jag får exempel på specifika länkar kan jag prova mer.
 
O några sekunder är inte långsamt för att ladda en sida? För mig brukar det ta flera sekunder innan den ens börjar ladda.
 
hsd
Det är en intern länk
Det är externa länkar som segar
 
Finns två externa länkar i den tråden. Byggmaxlänken upplever jag som långsam, biltemalänken ok. Men det är med iphone. Kan dock tänka mig att det är byggmax som är segt, då det är en indexerande sida.
 
MultiMan
hsd hsd skrev:
Det är en intern länk
Det är externa länkar som segar
Och jag har redan skrivit att jag testat externa länkar, som du borde sett om du följer tråden. Inget segar för mig hittills.

Som jag också¨skrev så får ni gärna bidra med era segande länkar så kan jag testa.
 
MultiMan
Biltema-länken i det länkade inlägget från dof tar 3,5s, långsammast hittills.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Detta är en nyhet för oss. Vi har trott att externa länkar bara varit tröga i iphones. Är du helt säker på att det går långsammare när du klickar på en extern länk i senaste androidappen än det gör i gamla appen? Eller kan det vara så enkelt att du upplever det som snabbare i den gamla appen eftersom den öppnar upp länken i en webbläsare som har en progress bar?
I inlägg #1239 skrev jag:
jac jac skrev:
Apropå länkar som öppnas i appens interna webbläsare så tycker jag den är erbarmligt långsam. (Jag använder Android.) Det tar betydligt längre tid att öppna en länk inne i appen än vad det gör att öppna den från t.ex. Chrome. Det bästa hade varit om det fanns en inställning där man kunde välja att öppna länkar utanför BH i en extern webbläsare.
Och du svarade:
#1241
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Att fixa att det inte är långsamt när man klickar på externa länkar i appen ligger högt på att göra-listan.
Så helt nytt kan det väl inte vara ;)

Och externa länkar är fortfarande hopplöst långsamma att öppna för mig som alltså kör Android (Sony Xperia).
 
Sorry, jag blandade ihop det. Den nya appen kommer hantera externa länkar bättre både i android och i iphone.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Sorry, jag blandade ihop det. Den nya appen kommer hantera externa länkar bättre både i android och i iphone.
finns det folk me iphone för tiden?
fler verkar dumpa iphone för android/ windows mobiler.
ser ni någon stastik?
 
Det finns folk med telefoner från tiden innan iphone ens var påtänkt.
 
  • Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
K Klasklättermus skrev:
finns det folk me iphone för tiden?
fler verkar dumpa iphone för android/ windows mobiler.
ser ni någon stastik?
45% av våra mobila besökare använder iphone
40% android
14% ipad
0,3% windows

När det gäller apparna så är det mer än 3 gånger så många som använder ios-appen än android-appen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.