L
O olofh skrev:
Gäller det även vid ”hemgång”? Min worx är 3 år gammal o funkar strålande men ganska enkelt gräsmatta. Men jag har iaf lagt kabeln en liten bit in på gräset för att ena hjulet då på hemvägen kör på kantstenen till rabatten. Den kantklipper ju på hemvägen så även lilla strängen mellan kantsten o kabel blir klippt. Men har alltså lagt kabeln ca 15 cm in i gräset
Ja, man ska tydlige ha kabeln till den närmare ytterkanten.
 
  • Gilla
olofh
  • Laddar…
martin43 martin43 skrev:
Instämmer. Worx är ej förstaval om man behöver lokal hjälp/service. Däremot har de bra service så tillvida att de kan skicka ut delar så kan man byta själv.
Förutom gällande själva installationen så har jag svårt att se vad man ska ha service till. Min har gått i 3år nu utan något att fixa. Bytt rakblad på den varje sommar men det är ju bara lossa ett par skruvar
 
O olofh skrev:
Förutom gällande själva installationen så har jag svårt att se vad man ska ha service till. Min har gått i 3år nu utan något att fixa. Bytt rakblad på den varje sommar men det är ju bara lossa ett par skruvar
Eftersom jag och maken inte är speciellt händiga när det kommer till maskiner så kan vi behöva någon att rådfråga eller lämna den till om det är något mer problem än just knivarna. Installationen verkar inte så svårt så den reder vi nog ut själva.
 
L
A Annkina skrev:
Eftersom jag och maken inte är speciellt händiga när det kommer till maskiner så kan vi behöva någon att rådfråga eller lämna den till om det är något mer problem än just knivarna. Installationen verkar inte så svårt så den reder vi nog ut själva.
Det är inte svårt att installera, men faktiskt så tar det lite tid innan trädgården blir helt klar, då man ofta får justera lite saker. Ett proffs gör inte bara jobbet. De hjälper dig också undvika många problem. Själv så fick jag dra upp all tråd och dra om den två gånger innan jag fick det helt perfekt. Mest pga att jag vill ha vissa öar där den inte skulle gå.
 
A Annkina skrev:
Eftersom jag och maken inte är speciellt händiga när det kommer till maskiner så kan vi behöva någon att rådfråga eller lämna den till om det är något mer problem än just knivarna. Installationen verkar inte så svårt så den reder vi nog ut själva.
Skulle nog påstå att installationen är krångligare än att byta knivar...men för den sakens skull så är det inte svårt. Finns ju rätt många instruktionsvideos på youtube nu förtiden också.

Men bra att välja något ni känner er trygga med!
 
Byta knivar reder vi ut, det är mer om något annat händer med den.

Efter att ha kollat på flera filmer så känns det inte värt att betala flera tusen för en installation.
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Det du vinner med att köpa installationen är att kabeln maskinellt grävs ner och att du drar nytta av installatörens erfarenhet med att lägga ut kabeln på korrekt vis.
Med hjälp av manual/video så fixar en normalhändig person själv installationen.
Jag rekommenderar att du gräver ner guidekablen några cm med hjälp av spade el. dylikt.
 
E etompau skrev:
Det du vinner med att köpa installationen är att kabeln maskinellt grävs ner och att du drar nytta av installatörens erfarenhet med att lägga ut kabeln på korrekt vis.
Med hjälp av manual/video så fixar en normalhändig person själv installationen.
Jag rekommenderar att du gräver ner guidekablen några cm med hjälp av spade el. dylikt.
Såg någon video där de visade hur man grävde ner kabeln, såg rätt lätt och smidigt ut så det gör vi nog om vi gör det själva.
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Kampanj för sileno+ för 14.369:- på Bauhaus nu. Det hade jag satsat på istället

[länk]
Fast där ingår inte installationen. :)
 
Jaha det missade jag. Är ju inte direkt svårt att lägga ut kabeln. Men tycker ni det är värt så mycket extra för att slippa. Ni har ju svår tomt också vad jag förstått så det kanske är bra
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Jaha det missade jag. Är ju inte direkt svårt att lägga ut kabeln. Men tycker ni det är värt så mycket extra för att slippa. Ni har ju svår tomt också vad jag förstått så det kanske är bra
Hade först tänkt göra det själva, men frågan är om det inte är bättre att få hjälp av någon som kan direkt. Den på granngården är en smart, det tror jag inte den från bauhaus var heller. Iofs inte nödvändigt, men iaf.
 
Fick erbjudande om 20% (för medlemmar) på Clas Ohlsson idag. Då kostar en Worx Landroid M WG791E.1 7495:- -20% = 5996:-, vilket ju är ett bra pris. Min har gått sedan 2013.
 
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Fick erbjudande om 20% (för medlemmar) på Clas Ohlsson idag. Då kostar en Worx Landroid M WG791E.1 7495:- -20% = 5996:-, vilket ju är ett bra pris. Min har gått sedan 2013.
Synd att det går ut i morron, annars så hade jag varit spekulant på att bli medlem för en dag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.