Öppen stor kyl och frys fylld med drycker som visar de rymliga och välordnade hyllorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den nya kylen och frysen är på plats i köket. Den är rejält tilltagen, intressant nog är volymen lika stor i denna som i de 2x60 som jag egentligen tänkte köpa från början. Dessutom är denna mycket, mycket snyggare! Och tung...
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Vardagsrumstak under renovering med nyligen omspacklade ytor och synliga byggställningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag kände att jag inte orkar med att spackla och måla hela vardagsrummet, spackling är (enligt mig) något av det tråkigaste man kan göra. Eller, framförallt att slipa efteråt. Till och mig att sitta och titta på färg som torkar är roligare!

Tog i vart fall in ett antal offerter, någon var helt obefintlig i beskrivning förutom "Spackling & målning", någon tackade nej etc. Fastnade för en lokal målare och målningen avslutades för ett tag sedan.

Tyvärr var jag allt annat än nöjd med resultatet. Målaren plockade in extrahjälp som slutförde projektet och det stressades nog igenom till viss del. Alla kan göra fel och skillnaden mellan en bra och en dålig hantverkare är hur de hanterar det när det blivit fel.

I detta fallet enades vi om att de skulle göra om delar av jobbet - denna gången blev det toppen och jag är mycket nöjd med resultatet.

På bilden ser man hur delar av taket är omspacklat.
 
  • Gilla
Snål-Jocke och 1 till
  • Laddar…
Röd brevlåda på stolpe installerad utomhus med natur i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Äntligen har jag fått upp nya brevlådan...!
 
  • Gilla
Appendix och 13 till
  • Laddar…
Vilken häftig låda!
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Ashäftig!!!
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
[bild]
Äntligen har jag fått upp nya brevlådan...!
Byggd av diverse udda material. Taket är t ex en gammal parabolantenn (!)
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Klippt häcken ut mot gatan för hand för att verkligen klippa på rätt ställe.
 
  • Gilla
Klabbarparn
  • Laddar…
T
Det börjar ta sig, nu måste jag bara justera allt så att det blir rakt... :sweat:
 
  • Ojusterat trädäck under konstruktion med verktyg och byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Halvfärdig träaltan under konstruktion med verktyg och byggmaterial utspridda, i behov av rätning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi klippte för ett tag sen ner 35meter häckoxbär som fått växa fritt och blivit gles & tråkig!
I väntan på att häcken ska komma upp så byggde jag lite insynsskydd.
Ett nybyggt träinsynsskydd i en trädgård med nedklippt häck i bakgrunden och byggmaterial på gräset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
D09
Plockat fram byggställning :)
 
tommib
Tvättat och såpskurat trall. Hämtat nya utemöblerna från Mio. Surat över att jag är på kurs hela veckan och inte får montera dem för en provkörning...
 
  • Gilla
Klabbarparn och 1 till
  • Laddar…
Sopat av golvet i entrén och gästtoaletten. Jag hade tänkt putsa igen spårningar för ringledning, golvvärmegivaren och övriga putsskador som finns, men jobbet tyckte annorlunda. Fick sitta och programmera istället.
 
K
KjellTimell skrev:
Idag kom jag inte långt med dörrbladskapningen, satte sågklingan i pekfingret. (fråga mig inte hur för jag vet inte!)
Lagt om såret, är lite av en Frankensteinlagning! På tisdag åker stygnen av.
Dra av akrylfog får jag nog vänta ett tag med, lika så får jag fortsätta torka mig med vänstern ett tag till (börjat få in snitsen!)

Nåja, det hindrade mig inte att kratta i trädgården och slä nga trädgårdsavfall i helgen, så något fick man gjort iaf.

Lagt ett par bilder i spoilern.

En närbild av en skadad fingertopp med suturerat sår och synliga stygn, bakgrunden är otydlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Suturerad fingertopp med stygn och svullen hud, medicinsk utrustning suddigt i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Idag spenderade jag dagen med att ta ner takpannorna på baksidan ute på landet. Ska bli en "renovering" i sommar... Lite spännande med rutten läkt och mycket rullgrus under dojorna.
Gamla takpannor och läkt nedtagna för renovering, med omgivande natur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Om man kan lita på Åke så är pannorna 87 år gamla. De kanske går att använda igen...
Gammal tegelpanna med tydligt inskriptionen "ÅKE 1935" som visar dess ålder och tillverkare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Framsidan har enkupiga diton. Lite osäker på ålder men en googling på firmanamnet ger sent 1800-tal. Hyfsat skick på dessa också, men någon återanvändning blir det inte.
Gammal takpanna täckt med lav och mossa, som ligger på träläkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Till skillnad på nockpannorna, rena nyskicket.
Två gamla tegeltakpannor, en ren och den andra med lavar och mossa, upplagda på en träpall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
T
Fick upp råsponten på en väggen :)
 
  • Nyinstallerad råspont på vägg i uterum med verktyg och byggmaterial på golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.