Ventilgaller?
 
  • Gilla
twinor och 2 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Jag rekommenderar att du köper en högre lucka som du lämnar till ett snickeri. Då kan de snitta i v-spåret.
Mycket jobb att matcha profilen och inte säkert att kulören stämmer till 100%.
Har du något bra ställe eller vill du ha tips?
Luckan finna inte få tag på tyvärr.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Luckan finna inte få tag på tyvärr.
Kan inte din pappa såga och fräsa till en planka med samma design som luckornas ram?

Limma eller skruva fast ett par klossar i skåpets insida som plankan kan fästas i med kardborrband.

Jag har gjort så och det är en ganska vanlig lösning.

(alltså ovan micron)
 
arneri68 arneri68 skrev:
Kan inte din pappa såga och fräsa till en planka med samma design som luckornas ram?

Limma eller skruva fast ett par klossar i skåpets insida som plankan kan fästas i med kardborrband.

Jag har gjort så och det är en ganska vanlig lösning.

(alltså ovan micron)
Jo det var ju så jag tänkte, ska kolla om picky living Kan göra det
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Luckan finna inte få tag på tyvärr.
Det borde inte vara något problem, det finns många som säljer identiska kopior av Faktum luckor.
 
T Polos skrev:
Hur stort är utrymmet mellan luckorna?
[bild]
Vi har en Siemens ugn och Ikea micro och tanken är att vi ska byta ut Ikea micron mot en Siemens. Det som sitter där nu bygger 95cm och Siemens micro som vi tittat på är nån cm högre
Brorsan är riktigt missnöjd med den Siemensmikro som levererades med huset, han ångrar inbyggnaden och vill ha tillbaka den gamla bänkmodellen som vi fick ärva. Dels är den dålig, dels sitter den så högt att barnen först i år kunnat börja poppa popcorn eller en pizzabit utan att dra fram en pall. Men han har inte kommit på vad han isåfall skulle ha i hålet, så den sitter kvar...
 
Anna_H Anna_H skrev:
Brorsan är riktigt missnöjd med den Siemensmikro som levererades med huset, han ångrar inbyggnaden och vill ha tillbaka den gamla bänkmodellen som vi fick ärva. Dels är den dålig, dels sitter den så högt att barnen först i år kunnat börja poppa popcorn eller en pizzabit utan att dra fram en pall. Men han har inte kommit på vad han isåfall skulle ha i hålet, så den sitter kvar...

Vi använder aldrig micron, kanske det finns vinkyl med nishmått 425 mm :)
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi använder aldrig micron, kanske det finns vinkyl med nishmått 425 mm :)
Det ska jag tipsa honom om. Det är väl bara 10 år tills barnen flyttar hemifrån ;-)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Brorsan är riktigt missnöjd med den Siemensmikro som levererades med huset, han ångrar inbyggnaden och vill ha tillbaka den gamla bänkmodellen som vi fick ärva. Dels är den dålig, dels sitter den så högt att barnen först i år kunnat börja poppa popcorn eller en pizzabit utan att dra fram en pall. Men han har inte kommit på vad han isåfall skulle ha i hålet, så den sitter kvar...
Vi har en Electrolux inbyggnads Micro och den har funkat i 11 år utan problem .
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi använder aldrig micron, kanske det finns vinkyl med nishmått 425 mm
...eller kanske en liten extraugn? Skönt med en extraugn när man tex har en stek i den stora ugnen och samtidigt vill fixa en gratäng, kan även användas som tallriksvärmare etc! Om den dessutom har en mikrofunktion så kan det ju vara en välkommen bonus,
 
T TowaTei skrev:
...eller kanske en liten extraugn? Skönt med en extraugn när man tex har en stek i den stora ugnen och samtidigt vill fixa en gratäng, kan även användas som tallriksvärmare etc! Om den dessutom har en mikrofunktion så kan det ju vara en välkommen bonus,
Hmm tror kombougnar har samma nishhöjd som vanliga men ska kolla
 
richardtenggren
Vår kombiugn i vår tidigare lägenhet hade inte samma nishhöjd som ugnen.

Men blir nog kombiugn i huset också när vi kommer dit, gillade möjligheten att kunna tillaga flera saker samtidigt :)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hmm tror kombougnar har samma nishhöjd som vanliga men ska kolla
De finns i olika storlekar, min tex är 450 mm.
 
T TowaTei skrev:
De finns i olika storlekar, min tex är 450 mm.
Jo 450 verkar vara ett annat Nishmått som en del kör på med micro. Tex Miele, men då är det istället 25mm för mycket :)
 
Attans! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.