Hej,
Går det att köpa denna modul?
 
  • Elektrisk modul med kablar i arbetsmiljö, användare frågar om köpbarheten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en Makita DSS610 cirkelsåg med informationsetikett som visar modell och specifikationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elektronisk modul med många punkter och numret 6202568-13910, hålls nära i en otydlig miljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E
pjodden pjodden skrev:
Jag tycker att den är gedigen, speciellt för att vara en byggsåg. Innan köp så kände jag lite på andra märken av liknande sågtyp och tyckte att denna kändes bäst. Dewalt har jag för mig har fått bra omdöme gällande anhållet och Bosch har nån form av justerbord, som jag dock inte gillade.

Alla byggsågar är ju gjorda för att flyttas runt och då blir de ju lite plastiga och tunna. När jag köpte behövde jag mobiliteten men inte nu längre, så jag uppgraderade till en riktig justersåg och det var lite skillnad!

Vill du se min såg "in action" så kan du kolla in min Youtube-kanal: www.youtube.com/madebymagnus
Ser trevlig ut. Inspirerande videos förövrigt.
 
  • Gilla
pjodden
  • Laddar…
P pianist skrev:
Hej,
Går det att köpa denna modul?
Där gick det tungt och sa poff ^^
 
P
Hittade just denna bild.. pågår en stor mässa i Tyskland och då passade Makita tyskland på att visa lite nyheter... på bilden skymtas en ny borrmaskin med dubbla batterier.. ska antagligen konkurera med dewalt och milwaukees maskiner.. kan även skymta en ny battericirkelsåg!!!!!!!! (Måste ha).. liknande de japanska jag visat tidigare med batteriet på sidan baktill men denna är blå.. samt kan det vara en batteri slipmaskin längst upp ståendes på batteri dammsugaren??


Samt en bildpå någon sorts 800nm mutterdragare(!)med dubbla batterier DWT310
 
  • Mässmonter med Makita-verktyg, inklusive ny borrmaskin med dubbla batterier, battericirkelsåg och mutterdragare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ny Makita borrmaskin med dubbla batterier, blå färg, som visas på Tysklands mässa, sannolikt konkurrerar med Dewalt och Milwaukee.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Fredandel och 1 till
  • Laddar…
E
Någon som besitter personliga åsikter om Makita Rp0900J och kan dela med sig? Främsta uppgift är jobb som fönsterbänkar, bänkskivor, fräsa mtfskivor, vändningar på golvspån.
 
Vet någon om man kan få tag på en ny chuck till en ddf482? Min är inte centrerad längre, diffar någon mm och det märks ganska mycket när man ska borra hål.

Och om man nu skulle byta ut ddf482 mot någon annan, vilken ska man då välja? Så trött på att den blir så jävla varm av minsta lilla.
 
En solskens historia i ämnet.
Köpte min maskiner 2010, användes yrkesmässigt i 5 år, bytte jobb och dom gick i pension för hemmabruk, nått år senare gav alla 4 batterierna upp.
Flyttade för några månader sen, mina grannar är ett par i 90 års åldern, och dom frågar mig ibland om hjälp med praktiska saker, bytt växel på deras markis, flyttat diskmaskinen nä dom skulle få nytt golv i köket, och några andra små saker.
En gång behövde jag en skruvmaskin"vänta, jag hämtar en så mannen" och kom med en Makitalåda. Maskinen var som ny, och ena batteriet var fortfarande inpackad i plast, dvs oanvänt.
Dom frågar alltid vad jag ska ha betalt, men jag har nekat, jag tar inget betalt för att hjälpa mina grannar.
Men senast sa jag "Kan ta det ena batteriet till Makitan , ni kommer väl aldrig använda det ändå" och berättade att jag har 2 maskiner med samma batteri, men alla är trasiga.
Självklart så dom, och hämtade batteriet.

Igår knackade det på dörren, och mannen stod utanför. " Jo du vet Rikard, det såg så tomt ut i lådan utan batteri, så jag köpte ett nytt, och när jag ändå handlade köpte jag ett till dig oxå" så höll han fram en kartong.

Två använda Makita skruvdragare och en ny Makita batteriförpackning på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fredandel och 21 till
  • Laddar…
Här är min hittills "lilla" samling av Makita. Har säkert någon fler maskin som jag har glömt att skriva upp.

Excel-tabell med en lista över Makita-verktyg, inklusive modellnummer, pris och inköpsdatum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fredandel och 1 till
  • Laddar…
Du glömde summeringsraden längst ner ;)
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Du glömde summeringsraden längst ner ;)
Haha, vågar inte kolla totalsumman :whistle:
 
  • Gilla
Fredandel
  • Laddar…
Cheesen
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Haha, vågar inte kolla totalsumman :whistle:
Du kan köpa en sommarstuga i Norrland för din samling...
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Du kan köpa en sommarstuga i Norrland för din samling...
Du menar väl _med_ din samling... ;)
 
  • Gilla
Cheesen och 1 till
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Du glömde summeringsraden längst ner ;)
Det blir 31725 + HS7601 (1345) + DEAWST06 (1695) med lägsta snabbsökspris på de två som saknades = 34762 säg 35 tusen.
Sommarstugorna är billiga i Norrland.....:cool:
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.