Det var ett skämt, istället för bildtext stod det "Exempelbild" på samtliga foton.
 
J jocke31 skrev:
[länk]
Unikt tillfälle att förvärva en mycket stor fastighet
Jag tyckte nog inte att 10337 kvadratmeter var så där jättestort för att vara en fastighet.
 
  • Gilla
stefancrs och 1 till
  • Laddar…
T tompaah7503 skrev:
Jag tyckte nog inte att 10337 kvadratmeter var så där jättestort för att vara en fastighet.
Nä, inte för den stugan. :)
 
jockeping jockeping skrev:
[länk]


Gillar detta skarpt!
Har inte lusläst men utseendemässigt är det defenitivt tilldragande!
Jag gillar det också, riktigt läckert.
Mäklarfirman har gjort ett väldigt bra jobb med stylingen med.

Jag drar slutsatsen att det är ett äldre par som har bott där och knappt gjort något sen huset byggdes. Anledningen till att jag tror att det är äldre människor som bor där är spisvakten.

Men stylingen får en att tro att det är en hipp ung familj som bor där och har inrett medvetet i retrostil.
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
harry73
maah maah skrev:
Jag drar slutsatsen att det är ett äldre par som har bott där och knappt gjort något sen huset byggdes. Anledningen till att jag tror att det är äldre människor som bor där är spisvakten.

Men stylingen får en att tro att det är en hipp ung familj som bor där och har inrett medvetet i retrostil.
Ägarna är 35 och 36 år, så det är nog en ung familj som bor där
 
Jag gissar så här:
En ung familj som inte hunnit göra så mycket med huset än, av någon anledning måste de flytta. En tidigare ägare, de gjorde dock ingenting med huset. Taket har de hunnit vitlasera, och iallafall på bilderna ser det bra ut (vanligt att det är flammigt annars).
 
  • Gilla
engs
  • Laddar…
Dom insåg väl att det är asbest i golvet i köket och att den öppna spisen är miljövidrig... :)
 
  • Gilla
BerraBo
  • Laddar…
Fick dom mängdrabatt på vitfärg?
 
  • Gilla
Martin_B och 1 till
  • Laddar…
Jag tycker det är så "fantasilöst" med att måla ALLT i vitt, vitt och vitt. Man ser ju inga byggdetaljer då de försvinner i det vita....
 
  • Gilla
jocke31 och 2 till
  • Laddar…
Ni har väl hört det där om att "man ska se allt som en vit canvasduk, så att det är fritt fram att måla som man vill"..

Tror att många tänker så som en "snabbfix".. både när de ska sälja och när de temporärt snabbrenoverar något. Lättare att känna efter hur man vill ha det.. om ingenting finns där :)

Vårt hus var dränkt i vit färg (fortfarande).. känns skönt, även om jag själv inte väljer vitt när jag renoverar.. men att ha det som grund (få ljuset) och att sedan sitta och drömma sig bort i romantiska (färg..) färger och tapeter funkar utmärkt :)

Det som KAN bli lite tråkigt är om ett helt vitt hus också bara har vita möbler.. då blir det väldigt konstigt..
 
D Danne12345 skrev:
Gammalt stationshus.
Har bedrivits kaminförsäljning där. Står inget på hemsidan om att det skulle vara nerlagt.. kanske får man en kundkrets på köpet? http://stationnord.se/
 
D Danne12345 skrev:
[länk]

Gammalt stationshus.
Vet inte riktigt vad jag tycker om det. Känns som att det blir lite väl mycket tegel och har svårt att bestämma mig för om renoveringarna är bra eller inte...
Jag gillar inte badrummen. Inte min stil på kakel och utseende. Utebaren eller vad man ska kalla det hade jag också gjort annorlunda. Men resten får tummen upp
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.