Kanske el till hantverkaren för att borra hålet till skruven som saknas, men han överlevde inte :oops::surprised:
 
  • Gilla
possum77
  • Laddar…
Eldragningen i entrén på ett nyrenoverat (japp, nyrenoverat) flerbostadshus i Havanna, Kuba.
 
  • Oorganiserad eldragning med elmätare på betongvägg i nyrenoverat hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Dortmunder DAB och 6 till
  • Laddar…
Jag förstår principen - Man drar kabeln raka vägen så det är lätt att se vart den går.
 
  • Gilla
  • Haha
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
N noone70 skrev:
Eldragningen i entrén på ett nyrenoverat (japp, nyrenoverat) flerbostadshus i Havanna, Kuba.
Måste säga att de två översta mätarna i plastkapslingen sitter väldigt snett! Har dom inte ens vattenpass?
 
  • Gilla
Jocker75
  • Laddar…
M MagHam skrev:
Måste säga att de två översta mätarna i plastkapslingen sitter väldigt snett! Har dom inte ens vattenpass?
Dom kanske har haft ett sånt där litet pastigt vattenpass från IKEA eller Claes Olsson?
Man sätter upp lite inredning och efteråt ser man med blotta ögat hur snett det blev...
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
hsd
Var det inte så att Trumph drog in alla pass :thinking:
 
  • Gilla
pilen och 6 till
  • Laddar…
Här har det gått lite för snabbt.

Elektrisk installation med synlig enkelisolerad kabel och telekabel i samma rör ovanför dörrstängare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När jag lyfte på fodret för att felsöka denna stängare så har man gömt enkelisolerad fk bakom lite smidigt. Nybygge kan nämnas.

Blev nervös när man dragit telekabel och fk i samma rör också.
 
  • Gilla
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
N noone70 skrev:
Eldragningen i entrén på ett nyrenoverat (japp, nyrenoverat) flerbostadshus i Havanna, Kuba.
Det är lätt att ha roligt över installationer i ett land som förmodas ha svår brist på installationsmateriel. Vi i Sverige är fruktansvärt bortskämda som kan bara knalla till närmast byggtema och köpa vad vi vill. I några länder gapar hyllorna tomma.
 
  • Gilla
husägaren TS och 1 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Det är lätt att ha roligt över installationer i ett land som förmodas ha svår brist på installationsmateriel. Vi i Sverige är fruktansvärt bortskämda som kan bara knalla till närmast byggtema och köpa vad vi vill. I några länder gapar hyllorna tomma.
Kuba har ju brist på det mesta så de löser saker kreativt.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Det är lätt att ha roligt över installationer i ett land som förmodas ha svår brist på installationsmateriel. Vi i Sverige är fruktansvärt bortskämda som kan bara knalla till närmast byggtema och köpa vad vi vill. I några länder gapar hyllorna tomma.
Frågan som ska ställas är vem har installerat detta?
Tyvärr så på många bygge så är det tyvärr folk med mindre god kännedom om vårt svenska regelverk och våra standarder som utför installationerna, ofta till löner som ligger långt under våra lägstalöner.
Om inte något görs åt detta problem i byggbranschen så lär vi nog få se mer av sådant här i framtiden.
 
M MagHam skrev:
Måste säga att de två översta mätarna i plastkapslingen sitter väldigt snett! Har dom inte ens vattenpass?
De var nog
U Uffe A skrev:
Frågan som ska ställas är vem har installerat detta?
Tyvärr så på många bygge så är det tyvärr folk med mindre god kännedom om vårt svenska regelverk och våra standarder som utför installationerna, ofta till löner som ligger långt under våra lägstalöner.
Om inte något görs åt detta problem i byggbranschen så lär vi nog få se mer av sådant här i framtiden.
i det här fallet hade nog personen som gjorde ingen som helst aning om svenska regelverk
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Frågan som ska ställas är vem har installerat detta?
Tyvärr så på många bygge så är det tyvärr folk med mindre god kännedom om vårt svenska regelverk och våra standarder som utför installationerna, ofta till löner som ligger långt under våra lägstalöner.
Om inte något görs åt detta problem i byggbranschen så lär vi nog få se mer av sådant här i framtiden.
Sorry det var fel inlägg jag svarade på i hastigheten skulle ju vara
#5992
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Här har det gått lite för snabbt.

[bild]

När jag lyfte på fodret för att felsöka denna stängare så har man gömt enkelisolerad fk bakom lite smidigt. Nybygge kan nämnas.

Blev nervös när man dragit telekabel och fk i samma rör också.
Frågan som ska ställas är vem har installerat detta?
Tyvärr så på många bygge så är det tyvärr folk med mindre god kännedom om vårt svenska regelverk och våra standarder som utför installationerna, ofta till löner som ligger långt under våra lägstalöner.
Om inte något görs åt detta problem i byggbranschen så lär vi nog få se mer av sådant här i framtiden.

PS nu har jag svarat på den frågan som jag trodde jag gjorde i ett tidigare inlägg.
Har fortfarande på mig skämshatten eftersom det blev i fel inlägg jag skrev :oops:
 
tommib
U Uffe A skrev:
Frågan som ska ställas är vem har installerat detta?
Tyvärr så på många bygge så är det tyvärr folk med mindre god kännedom om vårt svenska regelverk och våra standarder som utför installationerna, ofta till löner som ligger långt under våra lägstalöner.
Om inte något görs åt detta problem i byggbranschen så lär vi nog få se mer av sådant här i framtiden.

PS nu har jag svarat på den frågan som jag trodde jag gjorde i ett tidigare inlägg.
Har fortfarande på mig skämshatten eftersom det blev i fel inlägg jag skrev :oops:
Ja, jag tyckte nog att det var lite överdrivet av dig att påstå att de kubanska installatörerna skulle ha koll på och följa det svenska regelverket

:crysmile:
 
  • Gilla
Andreas_kalmar och 4 till
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Frågan som ska ställas är vem har installerat detta?
Tyvärr så på många bygge så är det tyvärr folk med mindre god kännedom om vårt svenska regelverk och våra standarder som utför installationerna, ofta till löner som ligger långt under våra lägstalöner.
Om inte något görs åt detta problem i byggbranschen så lär vi nog få se mer av sådant här i framtiden.

PS nu har jag svarat på den frågan som jag trodde jag gjorde i ett tidigare inlägg.
Har fortfarande på mig skämshatten eftersom det blev i fel inlägg jag skrev :oops:
Det är en lokal firma med välbetalda svenska elektriker. Yrkesstolthet kommer tyvärr inte med automatik. :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.