Tippen idag med ena grabben, en annan besökare misstog mig för personal, gula jackor får märkliga frågor.

- Var slänger ni wellpappen här?
Jag hade nästan lust att svara att vi slänger den i glasåtervinningen.

Person i gul reflexjacka nära skylt om wellpappsortering på återvinningsstation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Exakt här stod jag och slängde skräp när frågan ställdes.

Stockholmsbesökare är märkliga, jag trodde att de skyltar vi har är av vanligare slaget, men, men....

Trevlig helg, sågen nästa, skall klyva lite material nu...
 
  • Gilla
Hammarfall och 1 till
  • Laddar…
Inte på huset direkt kanske. Hade planerat lite spackling men fastnade på automationskonfigurering istället och fick tillslut kopplingen mellan Siri och Harmony Elite hubben att fungera så nu kan jag styra det mesta i belysnings- och prylväg via både Amazon Alexa och Siri med röstkommandon.
 
Har fått kökshyllorna på plats efter att grejerna legat och skräpat ett år.. (y)

Trähyllor på vägg med burkar märkta 'POPCORN' och 'SOCKER', en kanna, brödrost och växtkrans.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael_L och 3 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Vad har du i krukorna.
 
Just de där två.. är popcorn och socker :)

.. och en tom vattenkanna som vi anv varje dag! Serverat vatten i den varje dag sedan vi flyttade in på gården här (köpte den för den var lagom lantlig..) :)
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
P Pagno skrev:
Tippen idag med ena grabben, en annan besökare misstog mig för personal, gula jackor får märkliga frågor.

- Var slänger ni wellpappen här?
Jag hade nästan lust att svara att vi slänger den i glasåtervinningen.

[bild]

Exakt här stod jag och slängde skräp när frågan ställdes.

Stockholmsbesökare är märkliga, jag trodde att de skyltar vi har är av vanligare slaget, men, men....

Trevlig helg, sågen nästa, skall klyva lite material nu...
08-an kanske bara frågade: -”Ni slänger väl pappen här”
 
Bilat bort flytspackel och fix i hallen samt påbörjat saneringen av huset... Jävla skitdamn, trodde att jag hade avgränsat området hyffsat men när brandvarnaren på övervåningen reagerar så vet man att så inte var fallet...
 
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
Nästan fått klart hallen :)

Nyrenoverad hall med gråa klinkergolv, vit radiator med hylla ovanpå och skor på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyrenoverad hall med en bänk, krokar och skohylla, skor på golvet och en matta med skallar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyrenoverad hall med grått klinkergolv, klädhängare och rund spegel ovanför en vit byrå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Renoverad hall med vitmålad nisch med blommor och dekorativa figurer, intill stängd vit dörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
U8076NIN och 11 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Nästan fått klart hallen :)

[bild] [bild] [bild]
Du får förklara för familjen hur ett skoställ fungerar ...
 
  • Gilla
word och 6 till
  • Laddar…
Fått upp sänggavel och bord.

Ett sovrum med en uppsatt trä-sänggavel och ett litet bord intill en bäddad säng med rutigt täcke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Igår hände det något sjukt konstigt. Det fanns inte mer att göra, utan att starta ett nytt projekt. Väntar på att målaren ska komma och spackla och måla vardagsrummet, och vill gärna bli klar med det innan nästa stora projekt...
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Igår hände det något sjukt konstigt. Det fanns inte mer att göra, utan att starta ett nytt projekt. Väntar på att målaren ska komma och spackla och måla vardagsrummet, och vill gärna bli klar med det innan nästa stora projekt...
Känns det alltför svårt kan du komma hit och slita ...
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Känns det alltför svårt kan du komma hit och slita ...
Haha. Jag hade "tur" och målaren kom och tittade idag. Genast åkte jag på mer jobb innan han kommer och börjar måla. Får pris i veckan och om allting ser bra ut börjar han måla nästa vecka.
 
TeroM TeroM skrev:
Känns det alltför svårt kan du komma hit och slita ...
Han måste ha närmare till mig.. haha :D
 
Pillat dit ramen på strömbrytarna och lite annat smått :)

Nyinstallerade strömbrytare med ram och dekorativa föremål på vit byrå i ett hem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.