tommib
D'oh......
Den där texten, "this side down"..... är kanske inget du ville se?
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
"Men nu kan man ju inte se CE-märkningen som hamnade på undersidan..."

Är det sett underifrån ???
Byggmaterial med CE-märkning uppåtvänt och omringat, med en frågetecken ritat bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
K
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
"Men nu kan man ju inte se CE-märkningen som hamnade på undersidan..."

Är det sett underifrån ???
[bild]
Nej. Det är ju bara två skivor som ligger uppåner. Alla andra ligger rätt. Men när en ligger fel måste hela den raden ligga fel då ändsponten ligger på andra hållet nu
 
  • Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
tommib
Jag undrar vad som är så asymmetriskt i träskivan att den har en definierad upp- och nersida. Eller handlar det kanske bara om att man ska få sponten rätt?
 
K
tommib tommib skrev:
Jag undrar vad som är så asymmetriskt i träskivan att den har en definierad upp- och nersida. Eller handlar det kanske bara om att man ska få sponten rätt?
Efter mitt ofrivilliga testande så tror jag att det endast är till för att sponten ska bli rätt hela vägen! Men jag ska återkomma med lite itusågade spillbitar för att vi ska kunna reda ut det på riktigt.
 
thomas33 thomas33 skrev:
Halkfri klinkers? :D
[bild]
Och de har inte ens lyckats få skarvarna i linje!
 
K Kallebo skrev:
Tusan.. Kan meddela att skarvarna blir perfekta. Men nu kan man ju inte se CE-märkningen som hamnade på undersidan...
Har gjort samma på min vind. Får skylla på att när jag började lägga för ett år sedan så hade de inga stämplar. När jag skulle fortsätta nu så passade inte fjädern/noten om inte skivorna ligger uppochned. Det sticker i ögat varje gång man ser det ;)
 
  • Gilla
Kallebo
  • Laddar…
Vet inte om den passar riktigt här, men ändå:

En ung man sköt sig själv i huvudet med en spikpistol på en byggarbetsplats i Rättvik på torsdagseftermiddagen. Spiken gick genom pannbenet strax ovanför näsan. - Han har tur att han klarar sig, det är ändå en spik som är inskjuten rakt in i huvudet, säger polisens presstalesperson Mats Öhman.(TT)

http://www.bt.se/tt-inrikes/byggpraktikant-skot-spik-genom-pannan/

EDIT: Verkar vara en olyckshändelse. Vi får hoppas killen klarar sig. :worried:
 
Redigerat:
Satte plywood i badrumsbygget i helgen och när jag skulle markera skruvlinjen på en skiva tittade jag mig om efter långpasset. Hmm... visst hade jag det stående bakom reglarna i schaktet som jag stängde för en kvart sedan...
Det stod ju så bra där utan att trilla.
 
  • Plywoodvägg med utskärningar för rör och eldosor i ett pågående badrumsbygge.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
NyaTorpane och 19 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Vet inte om den passar riktigt här, men ändå:

En ung man sköt sig själv i huvudet med en spikpistol på en byggarbetsplats i Rättvik på torsdagseftermiddagen. Spiken gick genom pannbenet strax ovanför näsan. - Han har tur att han klarar sig, det är ändå en spik som är inskjuten rakt in i huvudet, säger polisens presstalesperson Mats Öhman.(TT)

[länk]

EDIT: Verkar vara en olyckshändelse. Vi får hoppas killen klarar sig. :worried:
Ja, har han haft tur (beroende på vinkel) så satte han spiken i bihålorna, och då bör det inte vara någon större fara.

i7638.jpg

Men även om han kommit åt frontalloberna, så behöver det inte vara förenat med direkt livsfara. (De allra flesta överlevde trots allt lobotomi), men det kan få konsekvenser. (Nåja, antagligen inte så allvarliga som för Phineas Gage).
 
Bernieberg Bernieberg skrev:
Satte plywood i badrumsbygget i helgen och när jag skulle markera skruvlinjen på en skiva tittade jag mig om efter långpasset. Hmm... visst hade jag det stående bakom reglarna i schaktet som jag stängde för en kvart sedan...
Det stod ju så bra där utan att trilla.
Påminner om släktingen som letade efter sin skruvdragare i flera år. Han hade lagt den på vinden innan han spikade upp panelen.,.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
J Jarlsgård skrev:
Detta är förvisso inte en enda sak utan mer eller mindre ett helt hus.

[länk]

Den som köper det huset kommer ha häcken full! Jag är iallafall rädd för personen som utfört detta för hen borde inte få lov att hålla i verktyg ! :surprised:
Den sista bilden på badrummet kan man ju inte annat än älska! :crysmile::heart:
 
  • Gilla
fbg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.