Så länge man har ett personligt konto på en personlig dator behöver man inte vara speciellt orolig över kakor etc. Det skulle vara synnerligen opraktiskt att alltid rensa kakor efter sig hemma. Offentliga datorer däremot med ett gästkonto är det bra att rensa innan man stänger webbläsaren, om den inte redan är inställd på att göra det. Det sparas dock inga lösenord i kakor utan ett sessionsid som ska löpa ut inom en viss tid.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
J jonko skrev:
Jag är övertygad om att det kommer leda till fler registreringar på kort sikt (personer som redan läser forumet) men på lång sikt kommer det leda till att färre hittar hit.
Åter till ämnet. Jag tror ovanstående är av vikt. De som redan surfar här och vet vad som finns att hämta kan nog ta steget att registrera sig. Det kan vara just det som syns i statistiken just nu. Men nya personer kan nog backa och söka sig någon annanstans.

Frågan är hur viktiga bilderna är och hur suddiga de är (har inte sett det själv). Det är ju skillnad på sajter som slänger upp en blockerande ruta om att stänga av adblocker eller skapa konto etc utan att man ser om det är värt det. Dessa får inte mig som besökare. Man måste få se värdet innan man bestämmer sig för några extra steg för att öka detta värde lite.
 
Vi som inte har någon direkt åsikt i frågan räknas väl in som positiva till detta test.
Personligen tycker jag inte att det är så tidsödande att logga in.

Jag tycker mer åt att testet är viktigt, mest för att man inte skall gå i samma gamla spår.

Jag tror nog att Admin tar åt sig av kritiken och har det i åtanke vid utvärderingen.

I och för sig så lämnade jag fb för många år sedan när de ändrade om vissa system men att införa suddiga bilder för oinloggade på bh är inget problem, det är min åsikt.

Mvh P-A
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
@Bo.Siltberg här är icke inloggad kontra inloggad:
Skärmdump av diskussionsforum med instruktioner för att skala koaxialkabel för F-kontakt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det var väl suddigt det...kan inte ens kallas dålig upplösning eller liten bild utan ingenting av värde alls och ingenting som lockar till att registrera sig imho.
 
MultiMan
Precis Bo. Jag kollade själv runt i förrgår, utloggad. Direkt avskräckande och användarfientligt. Hade personligen aldrig tvångsregistrerat mig på en sida som får för sig att behandla sina läsare på det sättet.

Sidor som ska ro iland ett sådant beteende måste skapa ett mycket stort mervärde som i princip inte går att motstå, men även om så varit fallet hade jag själv av princip övergett en sida som körde en sådan stil. Det hade kvittat hur bra den varit.
 
  • Gilla
Gnor och 1 till
  • Laddar…
Jag tänker att det är antalet aktiva läsare som är mer värdefullt än antalet nyregistrerade medlemmar.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
MultiMan
Jag betalar för DN, digitalt, 99kr/månad. En av de få saker jag betalar för online. Varför? Jo, de producerar stora mängder högkvalitativt material genom sina duktiga journalister och gör viktiga avslöjanden i maktens korridorer.

Byggahus mervärde och intresse bygger till mycket stor del på att mycket duktiga medlemmar, som Bo Siltberg, delar med sig av sin erfarenhet, gratis. Att forumet då försöker, som jag ser det, kapitalisera på engagerade medlemmars vilja till att hjälpa gratis skadar själva fundamentet för Byggahus.

Hur många skulle vilja betala för Byggahus (genom påtvingade medlemsskap eller annat) om forumet försvann? Jag tror att viljan skulle minska drastiskt. Därför är det oerhört viktigt att vårda den kunskap som frivilliga medlemmar bidrar med.

Med det sagt tycker jag att människorna bakom Byggahus normalt sett gör sitt jobb väldigt bra, bättre än de flesta.
 
  • Gilla
findus42 och 1 till
  • Laddar…
ByggaHus kanske skulle betala några av de 'bästa' medlemmarna i olika kategorier för att skriva mer redaktionellt material som sen är exklusivt för medlemmar?
 
magda136 magda136 skrev:
Dålig idé. Just får @Per Eskilsson dålig uppmärksamhet på fejjan. Lite med alla rätt. [länk]
@magda136 Länken funkar inte för mig. Eller jag kommer till en sida där det står "Den begärda sidan kan inte visas just nu. Den kan vara tillfälligt inaktiverad, länken du klickat på kan vara skadad eller ha slutat gälla, eller så har du inte behörighet att visa den här sidan." TROTS att jag är inloggad även på Facebook.

På Facebook måste alla vara inloggade, för att huvudtaget använda sidan men det verkar inte inte vara något bekymmer för dig magda?
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
På Facebook måste alla vara inloggade, för att huvudtaget använda sidan men det verkar inte inte vara något bekymmer för dig magda?
Fast det stämmer ju inte. Jag har inte Facebook och jag kan se öppna sidor.

Jag kan även tillägga att företag etc som använder Facebook som kommunikationskanal är en styggelse. Jag skulle aldrig komma på tanken att registrera ett Facebook-konto.
 
  • Gilla
Chaly och 2 till
  • Laddar…
Okej, jag menar att inte mycket fungerar på Facebook om man inte är inloggad.
 
Se bild
 
  • Köksinteriör med vit inbyggd ugn och skåp, svart bänkskiva och vit kakelvägg, delvis skymd av röd tegelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
magda136 magda136 skrev:
Lite med alla rätt. [länk]
Det där är en länk till en sluten grupp, för att kunna se den tråden så måste man dels vara inloggad på Facebook samt man måste även vara tillagd i den slutna gruppen.

Här är en skärmdump,
Skärmdump av en Facebook-tråd där användare diskuterar och delar en Vimeo-videolänk och bilder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

det är följande tråd tråden handlar om,
https://www.byggahus.se/forum/threads/arduinostyrd-interaktiv-betongbaenkskiva.249877/page-3
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.