S sam-o skrev:
Jag har prenumrerat på byggahus nyhetsbrev som medlem och nästan alltid klickat på nån artikel i mejlet och läst den och kanske fler, loggar bara in om jag skall svara på nått eller fråga nått.
Jag kan inte tänka mig att logga in varje gång för att se bilderna, så jag avregistrerar mig nu för nyhetsmejlet det borde al!a göra som inte gillar det här med suddiga bilderna och inte vill vara inloggade jämt.
Har man redan ett konto så är det väl bara att slå på automatiskt inloggning så slipper man 'problemet'?
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
useless useless skrev:
Har man redan ett konto så är det väl bara att slå på automatiskt inloggning så slipper man 'problemet'?
Problemet gäller ju de medlemmar, som inte kan vara inloggade hela tiden och framför allt hur " gemene man" kan tänkas reagera på suddiga bilder. Många av oss ( mig själv inräknad) kan säkert vara ständigt inloggade och mår inte illa av förändringen, men om man sätter in sig själv i situationen att man via t.ex Google hamnar på en tråd i BH och inte kan läsa bilden, så skulle åtminstone jag hoppa vidare och hoppas på napp någon annastans. Jag hamnar ganska ofta på sådana siter ( som kräver inloggning) och hoppar alltid vidare. Risken för BH är alltså att när nuvarande medlemmar av någon anledning ( ledsnat, sjukdom eller död eller bara helt ändrade intressen) slutar, så finns kanske inte återväxten där i tillräcklig omfattning för att forat ska vara tillräckligt intressant, så att det kan bestå. Frågor till experter kan ju alltid vara kvar, men alla olika vinklingar från olika medlemmar är ju den stora behållningen av forat och det riskeras ( enligt min uppfattning).
 
Redigerat:
  • Gilla
jnse
  • Laddar…
hsd
Hur går det är det fler nya användare :thinking:
 
(Glöm inte att dra bort de som avregistrerat sig)
 
hsd hsd skrev:
Hur går det är det fler nya användare :thinking:
Ja, antalet nya medlemmar har ökat rejält, nästan tjugofaldigats (kan man säga så?). Men vi har inte hunnit utvärdera detta ännu. Skulle tro att vi behöver ytterligare en vecka på oss för att kunna dra några vettiga slutsatser.
 
Jag tycker detta är en tråkig utveckling. Jag kommer att stanna kvar på forat men för framtida bygg- och renoveringstrådar kommer jag hitta en ny plattform som är öppen för gäster.
 
  • Gilla
thomas33 och 1 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Ja, antalet nya medlemmar har ökat rejält, nästan tjugofaldigats (kan man säga så?). Men vi har inte hunnit utvärdera detta ännu. Skulle tro att vi behöver ytterligare en vecka på oss för att kunna dra några vettiga slutsatser.
Jag ser många negativa röster, men jag har ju också sett att det är oerhört många som kollar forumet i gästläge, betydligt fler än på andra forum, och jag tror att alla dessa som påstår att ni kommer att få medlemsras missat att kolla den raden längst ner i forumet:.

Just nu är 5 399 online (503 medlemmar, 4 644 gäster och 252 robotar)

Det finns så många trådar, så de som är lite hemma på att söka hittar gärna svaret på sina frågor utan att behöva vara medlemmar och kunna skriva. Men bilderna är ju en viktig del av det hela i ett sånt här forum, så många av dem som nöjer sig med att titta kommer att registrera sig för att kunna titta ordentligt.

Det är alltså inte ett tiotal gäster och några hundra medlemmar, utan medlemmarna är i stor minoritet!
 
harry73
Frågan är om det är ett problem

Varför vill man försämra det för 90% av användare. Var finns vinsten?
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Frågan är om det är ett problem

Varför vill man försämra det för 90% av användare. Var finns vinsten?
Det är ju ett problem eftersom annonsörer inte betalar för gäster.
Om 90% av besökarna är gäster idag så är det en stor vinst om 10% av både nuvarande registrerade användare och gäster slutar använda forumet, men 10% av gästerna registrerar sig.

Enkel matematik när 90% är oregistrerade.
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
harry73
Anna_H Anna_H skrev:
Det är ju ett problem eftersom annonsörer inte betalar för gäster.
Stämmer det @Per Eskilsson?
 
Anna_H Anna_H skrev:
Just nu är 5 399 online (503 medlemmar, 4 644 gäster och 252 robotar)
...
Det är alltså inte ett tiotal gäster och några hundra medlemmar, utan medlemmarna är i stor minoritet!
Frågan är hur många av dessa gäster är icke inloggade medlemmar?
Den frågan kan ingen svara på!
Min dator på jobbet kan mycket väl vara en av dessa gäster, även webbläsaren i min telefon kan vara en av gästerna (använder appen men vissa länkar öppnar webbläsaren & då är man inte inloggad där & då kan man inte se bilden).
 
useless useless skrev:
Har man redan ett konto så är det väl bara att slå på automatiskt inloggning så slipper man 'problemet'?
Det är inte speciellt smart för vare sig säkerhet eller sekretess att vara ständigt inloggad på nån websajt eller nån i nån app, förutom att man lämnar väldigt mycket digitala spår efter sig när man kartläggs av varje sajt man är inloggad på och det i sig skapar säkerhetsproblem med tex kartläggning av andra lösenord man skriver in så minsta lilla säkerhetshål som finns på den sajt man är inloggad på så kan nån som hittat det säkerhetshålet lägga in spionprogram på din dator och komma åt dina uppgifter och använda din dator för lagring och utföra hackerattacker med.
Så har man minsta lilla säkerhetstänk så loggar man ut så fort man tittat färdigt på varje sajt.
Är väl lite paranoid efter som jag jobbar med datasäkerhet !! ser varje dag såna saker som folk inte tror ska hända dem själv, minst 50% av alla privatdatorer har nån form av spårnings eller spionprogram som inte användaren själv installerat
 
Anna_H Anna_H skrev:
Det är ju ett problem eftersom annonsörer inte betalar för gäster.
Det stämmer definitivt inte.
 
Mikael_L
S sam-o skrev:
minst 50% av alla privatdatorer har nån form av spårnings eller spionprogram
Räknar du med windows 10 här? :)
 
  • Gilla
findus42
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.