X: TP- link HomeCare

Det vore väldigt spännande att prova denna lösningen eftersom det är svårt att få nuvarande lösning med router och repeater att fungera bra i vårt hus.
 
Svar: X, TP-link Home care

Trött på tändiga klagomål från familjen att streamingen tappar kontakt pga dåligt nätverk. Trots signalförstärkare lyckas inte signalerna nå hela vägen fram. Med fiber i huset är det av stor vikt att smartphones, plattor och dator fungerar felfritt. Jag drunknar snart i antalet trådlösa enheter!
 
Svar: TP-Link HomeCare

Vi har ett hus byggt av stock för över 100 år sedan och modemet räcker inte till alla rum. Har testa alla möjliga lösningar, men det täcker inte hur vi än gör. Mesh tekniken skulle kunna göra så att vi äntligen skulle ha ett fungerande nät i hela torpet!
 
X: TP-link homecare

Vårat hus är inte så stort men det är ändå svårt att få bra täckning med en "vanlig" router. Dessutom skulle vi nog kunna få med gästhuset med den där flotta decotekniken.
Som grädde på det skulle jag kanske slippa få hela familjen mot mej när nätverket inte fungerar.
 
X. TP Link Home Care

Har tjocka runda handbarkade timmerstockar innomhus.
Gediget bygge före vår moderna tid!
 
X - TP-link homecare är svaret

Vi har precis färdigställt vårt nya TV-rum på övervåningen och till min besvikelse så har jag problem att få Chromecast att fungera då min Asus router inte når riktigt på trådlöst.
Har börjat snegla på vilka möjligheter jag har kvar när en kabel från router är omöjligt i detta gamla huset.
Innan jag fick fibern provade jag Powerline i uttagen för att kunna få Telias IP tv att funka men det gick inte stabilt och var också en av anledningarna att vi till slut avslutade abonnemanget och skaffade Boxer istället.

Till min glädje har jag nu sett de nya mesh dosorna som kommunicerar internt och utökar nätverket på ett effektivt sätt. Tyvärr så är dom ganska dyra och efter hantverkarna nu fått sitt så finns begränsade ekonomiska resurser kvar.
Har insett att mina möjligheter att få ett mesh-routersystem att klättra på hushållets prioriteringslista över kromande inköp är mycket begränsade (=obefintliga) och nu står hoppet till en vinst i denna tävlingen så att vi för första gången sedan inflyttningen 2010 kan få ett stabilt nätverk i huset.

Håller tummarna och hoppas.
/Anders
 
Svar: X, TP-Link HomeCare

Skulle ju verkligen behöva denna till mina föräldrar eftersom pappa springer omkring med deras nuvarande router i huset beroende på om de ska se på Netflix i allrummet eller vardagsrummet och när vi kommer på besök blir det inget Netflix alls om vi ska kunna surfa för då måste routern stå i gästrummet... allt medan mamma står och suckar över "dom där kablarna? MÅSTE dom vara överallt?"... suck...
 
Svar: X

Vem vill inte ha bästa wifi-täckning?
 
Så här blir det när vi vinner. Två dansande tjejer här hemma! Vårt välbyggda 50-talshus har lite väl tjocka väggar för vårt wi-fi så en vinst skulle sitta väldigt bra.
Svaret på frågan kommer här:
X. TP-Link HomeCare
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn TP-Link Deco: Routrar som samverkar för att ge dig bästa möjliga trådlösa hemmanätverk

[bild]

Har du dålig räckvidd i ditt trådlösa nätverk hemma? Förr var det vanligt att man löste detta genom att komplettera sin router med repeaters i hemmet. Men nu blir det allt vanligare med så kallade mesh-lösningar. Det innebär enkelt förklarat flera mindre routrar som placeras på olika platser i hemmet och de samverkar sedan trådlöst för att du ska ha så bra uppkoppling du bara kan i husets samtliga hörn.

Veckans vinnare tar hem TP-Link Deco M5 AC1300. Deco M5-systemet består av tre nätverksenheter, som korrekt placerat kan täcka ett hus på upp till 418 kvm. Varje enhet har fyra inbyggda antenner och garantin är på hela 2 år.

Systemet ser till att användarens mobil, platta, dator etc. alltid automatisk kopplar upp sig på den närmaste Deco-enheten. Deco M5-systemet identifierar dessutom automatiskt vilka enheter som används till data-tunga aktiviteter, som t.ex. onlinespel, streaming i HD-kvalitet och videosamtal och som belastar nätverket mest. Systemet ser också själv till att ”fördela” nätförbindelsen mellan enheterna så att inga avbrott sker.

Totalt värde cirka: 3 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Det medföljer även en säkerhetslösning med routrarna från TP-Link, vad heter den?
Svaret hittar du här: [länk]

1. TP-Link ThreatStopper
X. TP-Link HomeCare
2. Deco HomeCare Kit

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 2 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från TP-Link. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar TP-Link för att de sponsrar den här tävlingen.
Vi fixade till jättefina arbetsplatser i ett hörn i källaren, nya skrivbord, ny belysning....ja ni vet. Så, när jag jobbade hemifrån dagen därpå så blev det ridå! Svajigt nätverk..... inte så kul när förbindelsen bröts mitt i möten :(. Så det här verkar ju vara en finfin lösning för vår 60-talsvilla!!
 
X. TP-Link HomeCare

Snart får vi fiber indraget och då skulle det behövas en bra trådlös lösning - helst en som fungerar sömlöst både i boningshuset och kontoret i ladan.
 
X - TP-link homecare
Med denna lilla eleganta lösning hade jag sluppit reta mig på att jag glömde gräva ner ett kulvertrör för datakabel samtidigt som jag bytte vattenledning till garaget....
 
X

Jag vill gärna vinna då vi nyss köpt hus, kan vara skönt om åtminstone Internetanslutningen fungerar felfritt. Ett irritationsmoment mindre i röran :rolleyes::D
 
hsd
X. TP-link homecare
Snygg och diskret design på dessa som skulle passa bra i vårt 300 kvm:s hus dessutom bäst i test, pc-för alla
 
Svar X. TP-Link HomeCare

Har en 1,5 plans villa med källare och vind som är byggd 1921. Tjocka väggar och långa avstånd gör att wiftäckningen är dålig på flera håll i huset. Har testat flertalet dyra routers och repeaters men får inte till någon bra lösning. Det tråkiga är att uppkopplingen bryts varje gång den hoppar mellan router och repeaters. Tyvärr har vi inte ekonomin just nu för att ordna med ett ordentligt system som det här. Det här skulle underlätta vår vardag enormt!! Håller tummarna!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.