Ja, en har haft bekämpningsavtal, men det är uppsagt sen några år. Det är mycket trevligare att snacka grannar emellan, på ett trevligt sätt och höra vad var och en tycker, sen sätter vi igång om vi har planen färdig. Det har varit getingbo, fiskmås oväsen, katt som inte kunde komma ner i från en ca15 m hög tall(satt där i 10-dagar utan att komma ner, stackars katt, ingen kunde se honom), osv. allt försöker vi lösa i bästa samförstånd. Nu har vi sett och hört att kråkorna har börjat samlas ikring några höga kastanj trä. Dom för ett herrans oväsen, så kanske får vi fortsätta med det efter råttorna.! Det är trevligt när grannar kan fokusera på ett gemensamt problem, det uppstår en sådan bra sammanhållning.:love:
 
  • Gilla
fghfgh och 1 till
  • Laddar…
Hittade i mataffären: Racumin Pasta G mot möss från Bayer Garden. Nån som vet om det fungerar? Trodde inte man fick sälja råttgift längre?
 
Man fick väl sälja slut det man hade har jag för mig?
 
Konstigt i så fall, eftersom den här affären är ny! Har hur som helst köpt en kartong.
 
  • Gilla
Sbbblom
  • Laddar…
Från idag får man inte hellre köpa musgift har jag läst.
 
L lostinsweden skrev:
Från idag får man inte hellre köpa musgift har jag läst.
Skulle köpt mer alltså!
 
  • Gilla
lostinsweden
  • Laddar…
L lostinsweden skrev:
Från idag får man inte hellre köpa musgift har jag läst.
Bra om du kommer med någon källhänvisning till påståendet.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Ett litet tips: Anticimex sätter upp en giftfri mus/råttfälla som de kallar för ”kolsyrefälla”, som man får betala ca 2000kr/år för. Egentligen heter denna fälla Goodnature A24 och går att köpa på nätet.

Betydligt billigare att äga fällan själv...

B BCAB skrev:
Ja, en har haft bekämpningsavtal, men det är uppsagt sen några år. Det är mycket trevligare att snacka grannar emellan, på ett trevligt sätt och höra vad var och en tycker, sen sätter vi igång om vi har planen färdig. Det har varit getingbo, fiskmås oväsen, katt som inte kunde komma ner i från en ca15 m hög tall(satt där i 10-dagar utan att komma ner, stackars katt, ingen kunde se honom), osv. allt försöker vi lösa i bästa samförstånd. Nu har vi sett och hört att kråkorna har börjat samlas ikring några höga kastanj trä. Dom för ett herrans oväsen, så kanske får vi fortsätta med det efter råttorna.! Det är trevligt när grannar kan fokusera på ett gemensamt problem, det uppstår en sådan bra sammanhållning.:love:
 
T tompaah7503 skrev:
Bra om du kommer med någon källhänvisning till påståendet.
Kolla på nätet och se om du hitta
 
L lostinsweden skrev:
[länk]
Tack, ja det verkar vara som du säger. De flesta gifter mot möss försvann i veckan alltså.
Kanske ett ekonomiskt alternativ att köpa gifter från Norge, de är ju inte med i EU. Börjar bli absurt nu.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Kanske något som hade politiker att börja fundera på vad de sysslar med.
Nej, jag tror inte på ovanstående själv!
 
  • Text på ett papper som diskuterar en ökning av råttproblem i Stockholm och ett förslag på skadedjursbekämpning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Ulric och 2 till
  • Laddar…
Det går att köpa från Amazon.co.uk
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.