F fremar skrev:
Ok, men kommer inte det att störa de LUA script som jag kör utan dzVents idag då?
Nej du kan bland mellan lua, blockly, dzVents. Bara om man håller redan på enheterna skripten ska använda ..
 
PierLar PierLar skrev:
Jag kör med Dashticz och även är med på ett hörn och utvecklar den. Skicka PM med din config.js (utan ipaddress och api nycklar) så kan testa den på min setup.

// Pierre
Tack!, jag har skickat PM
 
F fremar skrev:
Vad kan ha hänt med domoticz när en scen med att tända utebelysningen vid solnedgång och släcka den vid soluppgång plötsligt slutat fungera. Märkte idag att utebelysningen var igång mitt på dagen, gick då in och släckte de manuellt och startade om RPI:n. När jag kom hem ikväll så hade belysningen inte tänds. Verkar ha varit så redan sen 4:e januari om jag kollar strömförbrukningen från de switcharna.
Det har varit en bugg i domoticz, att använda sig av soluppgång och nedgång har inte fungerat. Ska vara åtgärdat nu. Uppdatera till senaste version så ska det fungera.
 
F fremar skrev:
Ok, men kommer inte det att störa de LUA script som jag kör utan dzVents idag då?
Det kan jag inte tänka mig att det gör. Finns inga varningar jag sett om det. Men det är ju bara att inaktivera i så fall. Det är inget du ska installera. Allt utom egna skript är med som standard numera.
//Henry
 
Prova i den interna dzVents editorn där är det enkelt att se om ett skript funkar. Finns mallar där oxå för att komma igång. Dessutom är domoticz wiki för dzVents utmärkt.
 
DTFD DTFD skrev:
Tack!, jag har skickat PM
Fick du controlicz att fungera?
 
Kan man uppdatera Fibaro rörelsesensor (ögat) från en Windows dator? Jag har en extra Aeotec Z-Wave sticka.
//Henry
 
L
Är det någon som ser felet med denna regel. Problemet är att lampan lyser ALLA dagar i veckan.

Programmeringsgränssnitt för automatisk regel med fel där lampan ska vara på i barnrummet alla dagar förutom helgen.
 
L lengmo skrev:
Är det någon som ser felet med denna regel. Problemet är att lampan lyser ALLA dagar i veckan.


[bild]
Ja, alla dagar är antingen inte lördag eller inte söndag. De måste vara inte lördag och inte söndag.
//Henry
 
Redigerat:
Denna varianten kanske?
Blockly-skript som visar programmeringslogik för att styra belysning baserat på tid och dag.

edit: det ska vara inte söndag också ;)
OBS! Henfre har rätt denna variant kommer ej att fungera Blockly klara inte detta..
Jag kör med dzVents då blir koden likande denna:
Kod:
return {

    on = {

        timer = {
            'at 06:45 on mon, tue, wed, thu, fri',
        },
    },

    execute = function(domoticz)
       
        if domoticz.devices('Barnrum släkt').state == 'Off' then
            domoticz.devices('Barnrum lampa').switchOn().forMin(50)
        end
    end
}
 
Redigerat:
PierLar PierLar skrev:
Denna varianten kanske?
[bild]
Har de fått igång mästare if-satser i Domoticz? De har ju varit ett problem. Jag har skrivit om det på deras forum. Men det är ett par år sedan nu.
//Henry
 
L
Tack för dom snabba svaren. Jag provar och återkommer. :)
 
  • Gilla
Affeunbk och 1 till
  • Laddar…
HenFre HenFre skrev:
Har de fått igång mästare if-satser i Domoticz? De har ju varit ett problem. Jag har skrivit om det på deras forum. Men det är ett par år sedan nu.
//Henry
Tyvärr har jag ingen koll på det. Jag använder mest bara dzVents.

Edit: Läs ovan

// Pierre
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.