9 meter.
Mossan breder ut sig på stenläggningen både hos grannen och oss. Vore trevligt att göra en insats.
 
Svar: X

Fick köpa en ny bil för första gången, dock till frugan ;-) då jag blev trött på att reparera den gamla varje helg. Med en ny liten Kia så följer vissa skyldigheter med också som hon ej har behövt göra innan, som t ex hålla bilen skinande ren, gärna som ett litet barn. Då hade denna högtryckstvätt kommit mycket väl till hands för min älskade dam.
 
Svar: 9m.

Nyförvärvad 30-tals villa med en smutsig grovtegelfasad som jag skulle vilja försöka få att se ut som ny. Före- och efterfoto på Byggahusforumet följer naturligtvis vid vinst.
 
Jag måste ju korrigera mitt tidigare inlägg då jag i hastigheten skrev fel! :worried::oops:

Okej! Nytt försök! :)

X 9 m.

En halvgammal kvinna från Götet
skaffa hus en bit ifrån stan
Det var fint och knappast alls något rötet
men hade mossiga gångar och grön altan
Kärringen tvättar med skurborste och spann
så armarna värker och ryggen går ur le
När det är dags att tvätta bilen
blir det svårt för hon är alldeles sne
Tänk om hon hade en NILFISK av bra kvalité
och i stället för att slita kunde sitta på altanen
och kanske träna lite på att rimma eller något annat kul! :rofl:
 
Svar: X. 9 meter

Jag skulle vilja sanera tonåringarnas rum på övervåningen så att man kan gå dit upp utan att attackeras av ohyra … Fast det kanske inte är någon bra idé när allt kommer omkring. Det får förbli en önskedröm ... och när jag har drömt klart och vaknar lagom till vår- och sommarsäsongen, vill jag gå lös på överväxta stenplattor, tömma och rengöra dammen och ett gammalt staket som ska fräschas upp. Cyklar och bilens fälgar minns jag inte längre originalfärgen på … Handgräsklipparen är proppmätt av gammalt fasttorkat gräs och vill inte äta mer. Fasaden har antagit en mögelbrun färg nedtill. Projekt finns, men inte orken & hjälpen!
 
Hej!

Svar: X. 9 meter

Till våren, eller så snart all snö smält (gissar på maj månad) ska vi göra om en sliten lekstuga till ett hönshus, vi ska färdigställa två altaner på framsidan av huset och fixa till entrétrappan och sätta ett staket mot vägen. Vi har en bil som gillar att bli tvättad, en snöskoter med samma behov och en gammal baklastare som får en mörkare nyans för varje dag.

Det finns en hög med pulkor och andra vinterleksaker såväl som sommarsaker som vår fyra barn roar sig med. En rostig gungställning som ska målas om men måste rengöras rejält innan dess. Trädgårdsmöbler i olika material, fem cyklar, två sparkstöttingar och en hel del annat som fjällivet fordrar.

En högtryckstvätt skulle få jobba hårt hemma hos oss, varje munstycke skulle utmanas och jag hoppas innerligt att Nilfisk vill flytta till oss!

Trevlig helg!
//Anna
 
Oj vad många deltagare i veckans tävling, och bra motiveringar! Stort grattis önskar vi Morgan1 som blir den som vinner en sprillans ny modell av en av Nilfisk storsäljare. Hoppas att den besparar er en del slit i vår.

Motivering: Har en garageuppfart på 200 m2 i Skåne som måste högtrycksspolas varje vår, och några gånger under sommaren om det regnar mycket. Ett mycket tidskrävande arbete, man rensar 5 cm åt gången. I tillägg har jag vita cementplattor bak huset på ca 20 m2 som snabbt blir gröna av alger. Och som inte det var nog, en stenlagt gångväg mellan hus och garaget på ca. 11 x 1 meter och en sittplats med byasten på 8m2. Befintlig högtryckstvätt skall pensioneras, den är nu trött på all rengöring varje år, och har en hög ålder. Därför står en ny kraftig tvätt på inköpslistan.
 
  • Gilla
fia_mstd och 3 till
  • Laddar…
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Bli först med sprillans ny modell av högtryckstvätt

[bild]

Inled det nya året med att vara med i jakten på Nilfisks senaste högtryckstvätt D-PG 140.4-9 P X-TRA. Du som vinner kommer att bli en av de första i Sverige med att få hem denna effektiva högtryckstvätt på 140 bar. Modellen har förbättrats sedan föregångaren genom att ha en ännu bättre rengöringseffekt tack vare nya effektivare munstycken. Nilfisk D-PG 140.4-9 P är en premiumtvätt av lagom storlek för husägare. Det medföljer en rad munstycken och tillbehör så att den som vill kan hålla både hus, altan och fordon rena året om.

OBS: Vinsten skickas inte ut till vinnaren förrän i februari då den nya modellen lanseras.

Totalt värde cirka: 4 400 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur lång är slangen på högtryckstvätten?
Svaret hittar du här

1. 8 meter
X. 9 meter
2. 10 meter

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 19 januari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Nilfisk. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Nilfisk för att de sponsrar den här tävlingen.
X 9meter
Min gamla Nilfisk har lagt av. Skulle sitta som högtryck i min maskinpark
 
Tyvärr lottade dom bara ut en. :rolleyes:
 
Bara att gratulera Morgan1 :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.