Nu har jag försökt få viaplay funka på föräldrarnas nyköpta apple TV, men live kanaler och de dokumentärer han vill se finns inte, däremot en massa hyrfilmer de inte vill se. Går det inte att bara få välja viaplay och SVT linjär tv I apple TV, inte en massa iTunes skit, hyrfilmer och annat...
 
För att se vanliga tv kanaler i Viaplay så måste man betala för viasat silver el guld.
Om man bara har viaplay så har man bara hyrfilmer 109:- el och sport 399:- .....
 
På parabolen finns massor av kanaler, men du menar att man inte har samma utbud på de olika plattformarna?
 
J JohanLun skrev:
På parabolen finns massor av kanaler, men du menar att man inte har samma utbud på de olika plattformarna?
Jag har inte ATV. Bara viaplay utan viasat. Då har man inga vanliga kanaler. Bara film och ev sport. Om man har viasat så ska man kunna se alla kanalerna i viaplay om jag förstått rätt...
 
  • Gilla
Lars-Ove Rolig
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
På parabolen finns massor av kanaler, men du menar att man inte har samma utbud på de olika plattformarna?
Jupp! Så är det! Vet inte varför, men du får olika utbud på ex ipad och AppleTV.
På Ipad får du "Viasat TV To Go" eller vad det heter, och där är kanaler med (inte TV4...), samt viaplay. i AppleTV är det bara Viaplay trots att det är samma konto/abonnemang.
I Viasatboxen ingår naturligtvis alla kanaler som du betalar för, samt viaplay (dock enligt viasat själva med lite begränsat utbud??!). En del andra playkanaler ingår, men inte SVTplay utan SVTr - vilket är SVT's bantade playtjänst)
Lite rörigt och obegripligt, men det handlar vad jag förstår om rättighetsfrågor och det är tre parter inblandade (Viasat, Hårdvarutillverkare ex Apple, Mediabolag ex SVT).
Däremot funkar respektive tjänst väldigt bra.
 
nu verkar det faktiskt som SVT appen på samsungs tizen TV funkar lika som apple TV, man har inte livesända kanaler, men kör jag via chromecast så finns dessa kanaler... Kanske är det samma som att utbudet på mobiltelefoner och PC datorer är olika, nån slags licensfråga... Frågan är om det är samma på viaplay...
 
Jag tror att det är ATV som har begränsingar för Viaplay. Jag kan se livekanalerna på IOS, Android och vanlig webläsare, men inte ATV.
 
Man verkar bara få installera viaplay på begränsat (3) antal enheter, annars kunde jag provat på min Samsung tizen...
 
Med anledning av inlägget i den andra tråden du gjorde en postning i nyss, som du hänvisade till denna tråd i, så svara jag här för att inte förstöra den andra tråden.

Med en ATV (iaf 4-gen) så går det att använda både fjärren och mobil/padda till att styra ATVn, det går även att styra ATVn med vissa multifjärrar tex Logitech Comanion/Elite.
Vi har bägge multifjärrarna.

Flera av SVTs program som sänds under dygnet läggs ut på SVTplay 02:00, förutom direktsända program och en del serier, som livestreamas (om jag mins rätt).
 
Kanske värt läsa på lite då... För ATV fjärren tyckte jag inte imponerade...

Men jag misstänker "Livestreaming" inte funkar pga licensskäl, varför skulle de annars inte finnas i ATV, Tizen mm men på "Mobiler och datorer"? Tycker detta är trist, man kan ju vilja titta på tex direktsända nyheter, kalle på julafton, sport mm "i realtid", inte dagen efter... Ska man kunna "skrota" sin "kabelTV" och "TV-antenn" måste ju alternativen vara fullgoda...
 
richardtenggren
Cmore erbjuder livestream, funkar bra om man inte kan vänta någon minut innan programmen läggs ut. Tycker Dplay sköter detta sämst då det oftast dyker upp dagen efter, medan SVT, Cmore och Viaplay oftast är relativt snabba.
Det går ju köra AirPlay från valfri IOSenhet om man vill, då tex Dplay har större utbud i den appen.

Det är alltid svårt att lära gamla hundar att sitta, men ATV4 är ju underbar, sen att vissa appar lämnar en del att önska ;)
 
Gjorde nu i kväll en kontroll mellan ATV & mottagning via vanliga tv-antennen, följande kom jag fram till.
ATV ligger 16-17 sekunder efter sändningen via tv-antennen.
Programmet jag kontrollerade var Aktuelltsändningen som startade 21:00.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Gjorde nu i kväll en kontroll mellan ATV & mottagning via vanliga tv-antennen, följande kom jag fram till.
ATV ligger 16-17 sekunder efter sändningen via tv-antennen.
Programmet jag kontrollerade var Aktuelltsändningen som startade 21:00.
Var hittar du "kanalerna"? Nu har jag ju inte någon ATV själv, men när jag bläddrade runt såg det ungefär lika ut i SVT appen som i min SVT app på Samsung-TVn, där jag heller inte hittar några livekanaler... Men via tex telefon (och sen casta) så hittar jag linjärtv-kanalerna lätt...
 
  • Gilla
Lars-Ove Rolig
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Gjorde nu i kväll en kontroll mellan ATV & mottagning via vanliga tv-antennen, följande kom jag fram till.
ATV ligger 16-17 sekunder efter sändningen via tv-antennen.
Programmet jag kontrollerade var Aktuelltsändningen som startade 21:00.
Hade du förväntat dig 100% synk? Det är större tidsdifferens mellan radioprogram spelade via Sonos och klassisk analogradio.
 
Personligen stör inte en delay på 15 sekunder eller ens en minut mig, det är att kanalerna ska finnas tillgängliga...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.